5 Eylül 2012 Çarşamba

BİR PUF (OTTOMAN)

Beyaz ağırlıklı dekorasyonu seviyorum özellikle fazla ışık almayan evler için bence ideal renk ve tabi bu tür evler için bol miktarda aplik, abajur ve köşe aydınlatmaya ihtiyaç var, neyse konumuz beyaz renkti. Evimdeki aksesuarları özellikle son üç senedir beyaz objelerden seçiyorum ve eskileri de beyaz renge çeviriyorum.
Bu çalışmayı yapmadan önce pek çok örnek incelediğimi söyleyebilirim işte örnek puflar:


























Daha fazla örneğe ulaşmak için pinterestteki sayfama uğrayabilirsiniz, sayfamda resimlerin linklerine tıklayıp ayrıntılara bakabilirsiniz.

Eskileri değerlendirmek her zaman zevk aldığım bir uğraş hatta yeni bir şey almaktan daha çok zevk aldığımı söyleyebilirim bu durumda eşim beni sonuna kadar destekliyor ne de olsa bütçeyi zorlamamış  oluyorum değil mi?:)
Bizim evde puf paylaşılamaz eski pufumun hali içler acısı olduğundan tek pufa kalmıştık artık ve uzun süredir de yenileme listemde üst sıralarda yer almasına rağmen el atıp başlayamamıştım işe.

İşte orijinal hali:
Eski ve dökük, kumaş lekelerle dolu, tahmin edersiniz Deniz'in marifetleri :)
BEFORE




















Yeni kumaş kırık beyaz ve pamuklu döşemelik kumaş. Pufun ölçülerini alıp kumaşı kestim, teyelleyip minik makinemde diktim.

Yeni hali nasıl olmuş basit ama temiz iş:
AFTER














































Dikiş işlemi kesim de dahil bir saatte bitti tabi bu kadar uzamasının sebebi acemiliğimden, yakında artan kumaşla bir sandalye kaplamak istiyorum sanırım o nispeten daha kısa sürecektir.

13 yorum:

uğurböceği dedi ki...

CANIM HEDİYENİ ALDIM.ÇOK TEŞEKKÜRLER.İNŞ.KIZIMLA FOTOYU BLOGUMA EKLİCEM.

Adanın Annesi dedi ki...

Çok güzel olmuş Fadiş abla. Güle güle kullanın.
Beyazı bende çok seviyorum. Salonum siyah/beyaz ama temizlik açısından zor bir renk.

Selen dedi ki...

Çok şirin olmuş, bir tane yaptıktan sonra artık zevkine göre rengarenk kılıflar diker kullanırsın artık sen :)

ada ve deniz dedi ki...

çok daha iç açıcı olmuş:)))

Nilgün Komar dedi ki...

ellerine sağlık

FADİŞ dedi ki...

Güle güle kullan:)

FADİŞ dedi ki...

Temiz tutması zor evet ama söz konusu kılıfsa yıkaması kolay oluyor:)

FADİŞ dedi ki...

Aslında gözümü karartıp iki berjere beyaz kılıf dikesim var, bir kaç video izledim fakat cesaretim yok neticede epey bir kumaş gidecek:)

FADİŞ dedi ki...

He he o puf ne badireler atlattı bir bilsen, bir şeftali püresi ki çıkmadı, kusmuk v.b. Denizin yeni yürümeye başladığı dönemlerden, üstüne benim tarafımdan lekesi çıksın diye bilimum kimyasal kullanılıp iç süngerinin rengi üste çıktı bir daha asla böyle bir leke çıkarmayı denemedim inan:)

FADİŞ dedi ki...

Nilgüncüm sağol:)

Semi M.Eller dedi ki...

Beyaz rengi ben de çok severim, çocuklardan dolayı evde çok kullanmaya çekiniyorum doğrusu. Pufun çok hoş olmuş, senin salonun çok hoş görünüyor zaten.

Selcen dedi ki...

Çok güzel olmuş, beyaz renk çok güzel ellerinize sağlık :)

BlogVintage Duygular dedi ki...

Harika olmuş ellerine sağlık!