10 Eylül 2012 Pazartesi

Aşktan Dinle

Yollara çıkıp denizin enginliğine bırakıyorum kendimi. 
Gözlerimi kapattım ama görüyorum ışığı, göz kapaklarımın içinden geçiyor, göz bebeğimi okşuyor usulca. 
Görmek istediğimi görüyor, duymak istediğimi duyuyor nefsim. 
Şimdi gözlerimi açıp mavi gökyüzüne bakıyorum, sonsuz bir mavilik, gittikçe açılan bir mavilik, 
Biliyorum geçecek bunlar.

Böyle düşünüp düşünüp içimin daraldığı günlerden bir gün bu kitap çıktı karşıma, ben, Cemal Nur Sargut'un o yumuşak sesini, inancın mutluluğunu her yerinde hissettiğim bu mübarek insanı dinlemekten mutlu olurum yakaladığımda. 
Bu kitabın özünde Mesnevi var, mesnevi okumalarından bölümler. Nevval Sevindi ve Cemal Nur Sargut söyleşiyor. Mesnevi'nin ışığında nefs, aşk, kibir, cömertlik, gösteriş, edep gibi insanın gelişiminde rol oynayan pozitif ve negatif kavramların iç manalarını anlatıyor diyor kitabın arka kapağında. Fırsatı yakaladığımda okuyorum, Deniz, sadece kendine istiyor beni, gerçi tek başına oyun oynadığı zamanlar arttı ama elimde kitap görünce oku diyor bana, bana oku. 
Elinde sevdiği kitaplar koşuyor yanıma başlıyoruz okumaya; bu yüzden geceleri okuyorum her yer sessizken, kendi düşüncelerimi duyabiliyorken.

























3 yorum:

Gulcin dedi ki...

okumaliyim dedim fadis anlatiminla...

Deli Anne dedi ki...

Cemalnur Sargıt pozitifliği ve enerjisi ile çok kişiyi etkiliyor gerçekten, ne mutlu ona:)

pınarpare dedi ki...

Cemalnur Sargut okumak hem dinlendirir hem düşündürür sevdiklerimdendir.bunu okumamıştım ama fikir edindim sayende.sağol tatlım...