9 Mart 2012 Cuma

ARTIK BÜYÜDÜ O


Ne zamandır Deniz'le ilgili post yazmamışım, üç yaşıyla birlikte değişen o kadar çok şey var ki. Bu kadar mı keskin olur bu kadar mı belirgin olur üç yaş, sanki birden algısı iyice açıldı çok bilmişin.
O üç yaşında bir kıvırcık.
Ne dediğimizi anlamayınca en çok kullandığı cümle "ne dedin sen?" ondan sonra en çok kullandığı kelimeler  "hayır, teşekkür ederim, seni seviyorum".
Gidip gidip boy cetveline dayıyor gövdesini ve "ben kocaaaaman olduuuum" diyor.
Kıyafet değiştirmeyi hiç sevmiyor annesi izin verse yattığı kıyafetle sokağa çıkardı, banyo yaptıktan sonra da giyinmeyi sevmiyor, saç taratmayı sevmiyor.
Sebzelerden kabak ( pirinçli olsun lütfen), ıspanak (yine pirinçli) yoğurtla birlikte tercih ediyor arada sırada pırasayı da yiyiyor, brokoli ise hala favorisi.
Protein bakımından pek sıkıntımız yok, az da olsa hepsinden tırtıklıyor.
Zorla hiç bir şey yaptıramıyorsun eğer yaptırmak istiyorsan karşılıklı oturup konuşmak ve mantıklı bir sebep söylemek gerekiyor ama bunun da her zaman garantisi yok.
En sevdiği nesne hala değişmedi "Şatuk" yani yastığı:)
Süt, yatmadan önce alınan vazgeçilmez besini.
Uyumamak için en güzel bahanesi anne ben açım (kıvırcık benim zayıf noktamı yakalamış bu kesin).
İki yaşına kadar çizgi fil izlettirmediğimiz kıvırcık, artık rutin izlediği dizilere sahip. "Jack ve Korsanlar, Laura'nın yıldızı, zaman zaman Keloğlan, Pepe,  Minik Einsteinlar, Büyükbaba nerde saklanıyor sence", Pingu, Buz Devri.
Kitap karıştırmayı, okutmayı çok seviyor, yatarken bir posta mutlaka okumamı istiyor bazen aynı kitabı defalarca.
Kelimeleri yuvarlamasına bayılıyorum onu anlamadığımızda bize çok kızıyor oflayarak iki üç kere anlatmaya çalışıyor anlarsak ne ala anlamazsak çekip gidiyor kızarak.
Sulu boyayı ve parmak boyasını çok seviyor, kumla oynamaya bayılıyor resmen evde şantiye kuruyor.
Şu sıralar nereden duyduğunu bilmiyorum, ben ve Nezoş asla değil muhtemelen çizgi filmlerden biri, ona kızıp engel olduğumda -mesela geçen gün masayı keçeli kalemle boyadığı zaman biraz da yüksek bir sesle çok kızdığımı belirttim kendilerine, Deniz ne dedi biliyor musunuz?
-Hepsi benim suçum değil mi anne?
Ondan bu lafı duymak pek fena etti beni, şimdi iki de bir tekrarlıyor bir şey yaptığında. Oğlum bu yaptığın suç falan değil sadece biraz dikkatsizlik oldu ya da kaza oldu dememin hiç bir işe yaramadığını gördüm, bu cümleyi tekrarlıyor bana:(
Dinazorlarla oynamayı, Cars serisi arabaları yarıştırmayı, tüm arabalarının lastiklerini çıkarmayı seviyor.
Uykuya gelince gündüzleri hala uyuyor 1-1.5 saat. Geceleri ise muhakkak ben yanındayım uyuması için, sütünü ben vereceğim, kitap okuyacağız, biraz sohbet edeceğiz ve o sırtını dönüp uyuyacak ha zaman zaman da masaj yapmaya devam.
Bir yeri tarif ederken kendi taktığı isimlerle tarif ediyor, yeşil park, aşağı park gibi:)
Kendi yaşıtlarıyla veya biraz büyük yaştaki erkek çocuklarla bir araya geldiğinde  güreşe benzer itişmeli gösterilere girişiyor, yuvarlanıyor ben de hayretle izliyorum, oğlan çocukları ne kadar farklı.

En sevdiği oyuncak "Şimşek Mc Queen ve Mater"
En sevdiği çizgi filmler "Buz Devri III ve Cars"
En sevdiği hayvan kahraman "Dino ana"
En sevdiği renk yeşil
En sevdiği oyunlar araba yarıştırmak, elim sende oynamak ve saklambaç
En sevdiği kitap (zaman zaman değişiyor) "makineler"
En sevdiği park "yeşil park"

30 yorum:

Senanın annesi dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın kıvırcığını :)
Ne güzel tanımışsın oğluşunu,
sebze yemesine çoooook sevindim.
( azıcıkta kıskandım :) )
Sağlıkla, huzurla büyüsünler...

FADİŞ dedi ki...

Senanın annesi, teşekkür ederim. Sebzeyi çok tüketiyoruz evde, çeşitli otları da zaman zaman çiğ yemesi için veriyorum deniyor tadı hoşuna giderse devam ediyor en çok sebze yemeği yoğurtlanmış veya limonlanmış olursa seviyor siz de öyle deneyin:)

Guven dedi ki...

Tabiatın küçük arkadaşı Merhaba sana. :))

Maya dedi ki...

ne güzel bir yaşamın şekillenişini izlemek :) inşallah bana da nasip olur :) sevgiler, sana da oğluşuna da :)

FADİŞ dedi ki...

Güven, sahiden öyle:)

FADİŞ dedi ki...

Maya, teşekkür ederim, Allah sana da nasip etsin inşallah, bütün dileklerin gerçekleşsin canım:)

ada ve deniz dedi ki...

malesef benim en beceremediğim şey sebze yedirmek oldu. Saydıklarından bir ıspanak tüketiliyor. Gerisini başka yemeklere bir şekilde ekliyorum...

Deniz kesinlikle büyüyor. Dur daha ne laflar duyacaksın ondan:))

FADİŞ dedi ki...

Sadetçim bunun becermemekle ne ilgisi var, kendine acımasız olma yapmışsın işte her şeyi daha ne istiyorsun bazı çocuklar karıştırarak yemeği sever bazısı sade. Eveeet büyümesini izlemek ne zevkli bir şeymiş:)

nil dedi ki...

Fadişim, benden başka postunu okuyunca ağlayan olacak mı bilmiyorum. Sanırım fazla duygusalım bugün. Sağlıkla büyüsünler, canım Deniz.

Çok hoşuma gitti yediği sebze sayısının çokluğu, Berk dün okulda ısmanak yemiş, benden de istedi.malesef ıspanak yoktu pardon ısmanak.Çocuğunun sebze yemesi büyük şans, maşallah diyorum Deniz'ime.

Büyükbaba nerde favorimizdi bizim.Çok güzel olmuş bu post, bir ara ben de yazayım en sevdiklerini

"Hayır" en favori kelimesi 3 yaşın:)

FADİŞ dedi ki...

Nil, yarışırız biz senle duygusallık bakımından:) Ismanak yap annesi pirinçli olsun, Berk kuzusunu benim için kocaman öp:)

Ecehan dedi ki...

Kocccaaamaaan bir maşaallah demek geldi içimden. Sağlıklı ve huzurlu, başarılı mürüvvetlerini görelim inşallah evlatlarımızın. Allah hepsinin emeklerini boşa çıkarmasın. Sizi de tebrik ederim Fadiş. Harika bir anne olduğunuzu da gösteriyor anlattıklarınız.

FADİŞ dedi ki...

Ecehan bak şımardım şimdi şakası bir yana bunu bir başkasından duymak değişik bir duyguymuş. Sağolun. Güzel duanıza amin diyorum, Allah tüm çocuklarımıza sağlık mutluluk versin inşallah:)

Nilgün Komar dedi ki...

kocaman delikanlı olmuş yahu... allah bahtını güzel eylesin!!

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Ne süper bir fotoğraf böyle!
3 yaş önemli tabii. Artık kendisini çok daha iyi ifade edebilir sonuçta en büyük ilerleme:)
Gündüzleri hala uyuyor olması da önemli. Anaokulunda 5 yaştan sonra uyutmuyorlar genelde. Okula hazırlık oluyor tabii, öğlen uyumadıkları zaman akşam daha erken yatılıp, sabah kalkması problem olmuyor.
Neyse daha var Kıvırcık delikanlının okula başlamasına:))
Mutluluğunuz hiç bozulmasın, yüzünüz hep gülsün...

alev ertürk dedi ki...

ne kadar güzel anlatmışsın annesi ,bu yakışıklıyı :)) büyümelerini izlemek çok ama çok güzel öyle değil mi :))

FADİŞ dedi ki...

Nilgüncüm sağol amin:)

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Allah bağışlasın bu kıvırcığı sevgili Fadiş,çok tatlı bir oğlun var,her anını doya doya yaşa bir an bakmışsın büyümüş kocaman adam oluvermiş:))Sweetinede bayıldım bu arada oğlum görmesin nette görmüş aynından sipariş edecek :)
Çok güzel anlatmışsın oğlunu ,sevgileri yeter insana...

FADİŞ dedi ki...

Semi teşekkürler. Gece geç yatmasından dolayı gündüz uykusunu keselim dedik ama hiç mutlu olmadı şimdi gündüz uyuyor ama gün içinde aktivitesini arttırdık dengeyi bulduk. Allah bütün çocuklarımıza sağlık mutluluk versin inşallah:)

FADİŞ dedi ki...

Alevcim büyümelerini izlemek nefis bir şey bunu sen de biliyorsun, tadını çıkaralım:)

FADİŞ dedi ki...

Nuraycatasarımlar çok teşekkür ederim. Üstündeki ise küçüldü bile eminim senin kuzuya da çok yakışacaktır:)

Sevgi dedi ki...

yemek konusunda önce deniz beyi sonra da annesi olarak seni tebrik ediyorum fadişim.. ona sebzeyi severek yedirebilmen çok güzel..
diğer herşey içinde kocaman bir maşallah.. poposunu kaşı kuzumun.. nazara gelmesin..
onun o kıvırcık saçlarını sevsinler..

FADİŞ dedi ki...

Sevgi sağol. Bütün çocuklarımıza maşallah, Allah hepsine sağlık mutluluk versin inşallah. Poposunu kaşır, kıvırcık saçlarından öperim akşama:)

Nesrin dedi ki...

merhaba
ilk öncelikle fotoğrafınız çok güzel olmuş.kocaman bir Maşallah ! ikinciside kıvırcık pek de tatlıymış. ne güzel şeyler yapıyor ole çok sevdim ben onu :)

FADİŞ dedi ki...

Nesrin teşekkür ederim:)

Proje Çantası dedi ki...

Çok tatlısınız. Ben bu oğlanı yemek istiyorum. Çok yüksek bir albenisi var kuzunun. Kendinden sevimli :) Çok mutlu görünüyorsun. Daha çok da bir huzur gelmiş gibi. hep mutlu ol güzel arkadaşım.

FADİŞ dedi ki...

Edacım, teşekkür ederim, gel istediğin kadar ye, martın sonuna kadar vaktin var sonrası ise epey bir uzak düşer sana ama beklerim üşenmezsen gelirsin o zamana kadar ben yerim. Bu fotoğraf çekileli epey oluyor ama oğlan zaten benim hayatımı değiştirdi onun hissettirdiği yüzüme yansımıştır. Hepimiz birlikte mutlu olalım arkadaşım, bu gün Ülkerin hediyesini gönderdim nihayet:)

ayça dedi ki...

bende izmirliyim
bende anneyim
bende blog yazarım
bende tayparka götürüyorum
ben bide çok matrak yastıklar yaparım
beklerim
http://cirtlakpepe.blogspot.com/

FADİŞ dedi ki...

ayça, çok ortak yanımız varmış:)

Evren dedi ki...

Ne güzelsiniz ana oğul! Bu kıvırcığın yaptığı, sevdiği her şey de çok güzel :) 3 yaş, sihirli yaş oldu bizde de. Bu arada Dinosaur Train diye bir çizgi film var, Dino ana onun karakteri mi bilemiyorum ama yazayım dedim, çok seviyor bizimki.

FADİŞ dedi ki...

Evren teşekkür ederim. Kıvırcık böyle işte ama bazen o kıvrımların içinden bir agresif haller çıkabiliyor durduk yerde:) Dino Ana Buz Devri III ün kahramanı, Dinosaur Train'e rast geldikçe izliyor, seviyor dinozorları ama şu sıralar rüyamda görüyorum dino anayı ve kurkuyorum diyor babasına , yatağında yatmayıp bizim yatağa geliyor, sevdiği bir karakterden gece uykusunda korkuyor.