28 Şubat 2012 Salı

NASIL OYUNCAK

Ben Deniz'den önce oyuncak meraklısı anne kişisi olarak alışverişe gittiğim her yerde oyuncakçıya girmeden duramayan kişiyim, millet oyuncakçının yanından fellik fellik kaçar ben tam tersi koşarak girerim yanımda Deniz olsun olmasın, neyse ki oğluş fazla ısrarcı değildir, çoğu zaman.
Buz Devri III'ü bilenler bilir orada çılgın bir gelincik var Buck. Buck'ın büyük dinazorla savaşıp bir dişine el koyup onu kendine bıçak yaptığını bilirsiniz, işte o bıçağı istiyor oğlan, tutturdu Buck'ın bıçağını istiyorum diye. Tabi biz anne baba olarak her türlü silah oyuncağına karşı kişiler olarak bakakaldık birbirimize, olmaz, o oyuncak değil, çocukların elinde bıçak olmaz, bıçak tehlikelidir gibi onun anlayıp anlamadığına bakmadan konuştuk durduk baktım susmuyor biz başka işlere daldık O da bir süre sonra istemekten vazgeçti.
Deniz yine hatırlayıp böyle bir oyuncak istediğinde ne yapmalıyım sizce, doğru bulmadığınız bir oyuncakta ısrar ederse çocuğunuz siz nasıl engel oluyorsunuz, nasıl vazgeçirtiyorsunuz? Ben tabancaya benzer su fışkırtan zımbırtıyı bile almamıştım yazın ama oğluş artık yaşıtlarında bu tür oyuncaklar görmeye başladı.

            

8 yorum:

ada ve deniz dedi ki...

biz net biçimde almıyoruz. Bizde de silah türü şeyler yasak oldu hep.
Ama şu varki çocuk isterse kendine yapıyor bir şekilde. Mesela legolar, bir dal parçası...her şey savaş aletine dönüşüveriyor. Düşünsene en sevimli bulduğumuz çizgi filmlerde bile savaş, dövüş var. Ve çocuk bunları görüyor.
Ada ve Deniz kendi hayal dünyalarında yarattıkları oyunlara karışmıyoruz ama dediğim gibi kesinlikle almıyoruz biz.

FADİŞ dedi ki...

Ben de almak istemiyorum bu konuda çok netim, eşim de öyle.

aysema dedi ki...

Oyuncak mağazalarında ben de kendimi kaybediyorum...
Öpüyorum tüm yavruları.

FADİŞ dedi ki...

Kendini kaybetmemek mümkün mü hele bir de sadece bir bez bebekle çocukluğunu geçirmiş biri olarak her birini tek tek alır incelerim.

Şule dedi ki...

çok güzel bir oyuncak bende oyuncak yapıyorum bloguma beklerim :)

zeynep dedi ki...

Ama ben bu gelinciğe hastayım :))bende aynı sizler gibi düşünüyordum oğlum küçükken ama kendileri silah bıçak vs icad ediveriyorlar:)) tabi ki almamaktan yanayım halen şu anda ne durumda bilmiyorum fakat envai çeşit silah bıçak gibi oyuncak var piyasada.

FADİŞ dedi ki...

Zeynep, o gelincik sayesinde bir sempatisi var elindeki nesneye, en azından ben almak istemiyorum silah ve türevi oyuncakları. Bu akşam yine istedi benden ama daha kısa sürdü ısrarı sonra birlikte boya yaptık kendimize geldik:)

FADİŞ dedi ki...

Şule hoş geldin, o benim yaptığım bir oyuncak değil, bir çizgi film figürü bahsettiğim:)