11 Ocak 2012 Çarşamba

DENİZ' İN ÜÇ YAŞ HALLERİ

Deniz 18 Şubat'ta 3 yaşında olacak hayırlısıyla, unutmadan bazı şeyleri not edeyim dedim.

* Çenesi inanılmaz düşük bazılarını anlayamasam da durmadan konuşup yorum yapıyor.
* Bazı kalıpları öğrenmiş yeri geldiğinde söylüyor öyle bakakalıyorsun.
*Gördüğü duyduğu hiç bir şeyi unutmuyor yeri geldiğinde pat diye söylüyor.
*Anneye çok düşkün şu iki yaşının başlangıcından daha da fazla, tabi şimdi konuşabildiği için sevgisini sık sık dile getiriyor.
*Babayı itiyor, onunla oyun oynamıyor, her şeyini benim yapmamı istiyor, ben yoksam yanında kesinlikle uyumuyor, daha fazla kıyamıyorum kocama gidiyorum yanlarına iki dakikada uyuyor.
*Hala yastığına çok düşkün, onsuz uyumak istemiyor.
*50 parçalı pazılları yapan oğlum pazıllara şimdi dokunmuyor bile varsa yoksa arabalar.
*Kitap sevgimiz son hızla devam ediyor, yeni kitaplar için bir uğramak lazım kitapçıya yoksa sıkıntıdan patlayacağım her gün aynı kitaplar defalarca okunuyor, "baştan oku anne" lafı inanın bazen itici olabiliyor.
*Giysilerini çok güzel çıkartıp don paça evde dolaşmak istiyor, giyme konusunda aynı beceriyi gösterdiğini söyleyemeyeceğim.
*Favori oyuncakları Şimşek Mc Queen, Mater, bilimum kepçe ve traktörler.
*Favori kitapları şu sıralar çiftçi köstebek, rüzgarlı bir gün, makineler, şekiller.
*Koltuktan atlama, top oynama, koltuk minderlerini yere indirip zıplamak en sevdiği aktiviteler benimse en sevmediğim, evin her köşesi oyun alanı ama bazen gına geliyor ortalığı toplamaktan acaba sınır koysamıydım diye düşünmeye başladım, çok mu geç kaldım:)
* Çizgi film izliyoruz, "Pepe, afacan bir kuzu olan Timi, Penguen Pingu, Oscar Çöllerde, Küçük Einsteinlar tabi hepsi arka arkaya değil, televizyonu kapatıyoruz artık film izlemek bitti değince gidip kapatıyor zaman zaman itiraz etse de sonuç değişmiyor:)
*Yemeklerden önce ve sonra el yıkama alışkanlığı tamamen oturdu, diş fırçalama da öyle, yemekten sonra kendisi istiyor fırçasını eğer istemezse ben hatırlatıyorum yemekten sonra ne yapardık gibi.
*Su tasarrufunun ne olduğunu bilmese de eylem olarak uyguluyor bir alışkanlık oldu, dişini fırçalarken suyu kapatıyor ya da elini köpürtürken suyu kapatıyor ya da incecik akmasını sağlıyor çeşmenin.
*Ne oldu, neden, bu ne, bu ses ne, soruları hep var, cevap alıncaya kadar soruya devam.
*Eskiden küçük buzdolabına bir kilit takmıştık büyüğün kapağını açamıyordu ama geçenlerde bir baktım büyük olanın kapağını açmış içinden meyve suyu şişesini alıyor ona da bir kilit takacağım.
*Mutfakta en üst çekmeceye ulaşamıyordu şimdi kolunu uzatıp ne istiyorsa alıyor, bıçakların tamamı kalktı, tezgahta bir şeye ulaşmak isterse sandalyeyi çekiştiriyor veya çekmeceleri tek tek çekip merdiven olarak kullanıyor, çok tehlikeli, engel olmaya çalışıyorum.
*Küçüklüğünden beri boyalarla haşır neşir, en çok suluboyayı seviyor birlikte resim yapmak en büyük zevkimiz.
*Zorla hiç bir şey yaptıramıyorum buna yemek yemekte dahil.
*Masa kurulur ve toplanırken teklifsiz yardım ediyor.
*Yüksek sese hiç tahammülü yok, arkadaşlarından biri bir oyuncak için diğeriyle kavga ediyorsa ve ağlıyorsa hemen kendi oyuncağını ona atıp oradan uzaklaşıyor, görmeye değer.
*Matkap sesi, korna sesi, bağırtı gibi yüksek perdeden gelen seslerden hoşlanmıyor.
*Saçlarını kestirmekten hala hoşlanmıyor ve ben kesiyorum.
*Çok neşeli ve şakacı bir çocuk, en çok kullandığı kelimelerden biri "şaka yaptım".
*Israrla bir şey anlatmak veya yaptırmak isterse çenemi tutup yüzümü yüzüne döndürüyor ve tane tane tekrarlıyor "anne bak, ben kaçyo(Şimşek Mc Queen) seyretmek is-ti-yorum" gibi.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

5 yorum:

bir kase lezzet dedi ki...

canım bu günler çabuk geçiyor:)
paylaştıkların çok güzel duygular:)
her kez yaşasın:)
bana da beklerim:)
böreklerim den ikram edeyim:))))

FADİŞ dedi ki...

bir kase lezzet, teşekkür ederim, gelmez miyim hiç hemen:)

Sezo bigo dedi ki...

ya ben diyorum bu çocuğu neden seviyorum çünkü o da bir kova:))benim gibi.ayy şu kitap mevzusu bizede bulaşsa hiç sevmiyor banada okutmuyor.büyüorlar be fadişim böyle sein yazını okuyunca heyecan yaptım olacakları düşünüp gözlerim doldu:)

FADİŞ dedi ki...

Sezo bigocum, sen de kovasın demek, her çocuğun bir zamanı var sevmiyor dediğin şeyi bir bakıyorsun sevmeye başlıyor o da sevecektir merak etme bir kere sende görüyor sevmez mi hiç. Hızla büyüyorlar ve ben onun hızına yetişemeyeceğim diye korkuyorum hep geri kalıyormuşum gibi geliyor, yeterli olamıyorum gibi hissediyorum bazen.

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

tadını çıkar fadişim çok çabuk büyüyorlar:))
en sevimli en dayanılmaz zamanları şimdi kızamazsın bile:)))