15 Aralık 2011 Perşembe

AŞUREMİZİ DE YAPTIK

Salı akşamından kuruları ıslatmıştık, bir kilo buğdaya göre yaptık aşureyi, buğdayı kaynatıp bıraktım, biz hastaneye giderken Nezoş aşureyi yaptı sağolsun elleri dert görmesin. Eve geldiğimizde mis gibi aşure kokusu sarmıştı her yeri, Oğluşu eve bırakıp işe geri döndük babasıyla.
Yoğun bir iş günüydü, akşam zor attım kendimi eve ama fazla da beklemek istemedim, apartman sakinleri akşam yemeğinden sonra aşureden yesinler istedim ve Nezoşumla birlikte aşureyi dağıttık eski usul. Bizim aşure bir kazan olmuş, bütün apartmana yetti de arttı bile, elimde kepçe ve büyük bir tencere aşure isteyene istedikleri kadar verdim, yanında da kavrulmuş fındık, ceviz, kavulmuş susam ve tabi nar serptim. Aşureyi dağıttıkça tencere tekrar doldu sanki ne kadar da bereketliymiş hamdolsun:)

8 yorum:

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

afiyetler olsun :)

FADİŞ dedi ki...

ÖRGÜÇANTAM, sağol canım:)

MELTEM dedi ki...

allah kabul etsin elinize sağlık çok severim mımm mıımmm..

FADİŞ dedi ki...

MELTEMCİM, amin:)

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

maşallah 1 kg mu? allah kabul etsin ellerinize sağlık

Elif dedi ki...

bir kg. buğdaydan çıkan aşure tam bir orduluk olmuştur eminim :)
Allah kabul etsin

FADİŞ dedi ki...

Nilhan-Küçük Mucizem, evet biraz öyle oldu, aşureyi çok severim ben istedim ki tadı damağımda kalsın uzun süre, komşularda çok çocuklu herkes bir kaşık sallasa yetmez, çok yaptık bizde:)

FADİŞ dedi ki...

Elif, amin, öyle oldu sahiden. Annem de hep bol yapar, önce göz doyacak der bir de aşurenin muhakkak bereketi oluyor çoğaldıkça çoğalıyor. Ben ve kızkardeşim öğrenciyken birlikte aynı evdeydik. Öğrenci evi nede olsa, aşure ayında aşure bekler olduk apartman sakinlerinden. Bir gün kapı çaldı mis gibi sıcak sıcak aşure kokusu burnumuzda açtık kapıyı, ah pardon yanlış kapıyı çalmışım dedi bir hanım ve gitti biz öyle baka kaldık, hiç unutmam, ondandır belkide fazla yapmam:)