16 Haziran 2011 Perşembe

BOYA İLE İLGİLİ HER ŞEY

fotoğraf: evdekor.com

Şu sıralar yenileme işlerine önem verdik sırada yazlıkta bulunan İskandinav koltuk ve kanepeleri yenilemede. İki hafta önce ahşabın üstündeki boyaları kaldırmak için (pek iyimser tarafından bakmışım) zmpara yapma işine koyuldum ama ne zor bir şeymiş, bütün ahşap parçalar torna işi, neredeyse hiç düz yüzey yok ve boya katmanını çıkartmak çok zor geldi bana, pes ettim. İşi yarım bırakmak bana göre değil bu yüzden araştırmaya başladım. Karşımı bu site çıktı, her türlü dekorasyon işiyle ilgili teknik bilgileri burada bulabilirsiniz, ben de sitenin tavsiyesine uyup boya sökücü kullanmaya karar verdim bakalım nasıl olacak. Sadece zımpara kullanmakla bu iş çoooook uzun sürerdi. Boya katmanını kaldırdıktan sonra sprey akrilik boya ile yüzeyini tekrar boyayacağım, ölçüye göre sünger kestirip kumaş ile kaplayacağım ama bu sefer kaplamayı sökülüp yıkanabilir yapacağız.


4 yorum:

sezobigo dedi ki...

ne güzel bir siteymiş teşekkürler paylaşımın için.
bu arada zımpara işinden nefret ederim sesi beni mahveediyor çünkü:)
sana çok kolay gelsin

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

canım kolay gelsin epeyce bir işe kalkışmışsın:) kaplamada fermuar kullanmak çok iyi oluyor istediğin zaman çıkarıp yıkayabiliyorsun.

Banuca dedi ki...

Cancım, kolay gelsin... O boya sökücülerle pek rahat oluyor, yıllar önce denemiştim oymalı bir sehpanın boyasını sökmede, boya sökücüyü sürüp fırçalayınca çıkıvermişti herşey, senin bulduğun nasıl uygulanıyor bilemiyorum. Ama senin elin değince en güzeli olacaktır, paylşacaksın değil mi, hani öncesi-sonrası diye :)

FADİŞ dedi ki...

Banucam, bu boya sökücülerden aldım ve denedim gerçekten işe yarıyor ama boya katmanının fazlalığına göre epey bir sarfiyatı var:)