14 Ocak 2011 Cuma

İki yaşa bir ay kala, yeni ev, yeni planlar

Uzun bir ara verdim biliyorum ama aile fertlerinden uzakta yaşamak bütün işlerin sana kalmasına ve canın çıkıncaya kadar yorulmana sebep oluyor. Taşınma işlemi de nitekim böyle oldu; şimdi her akşam sızıp kalıyorum. Akşam yemeğinden sonra kalan enerjimle Deniz'le oyun oynamaca ve uykuya yatmaca yapıyoruz.
Deniz iki gündür aynı beste ve sözlerle serenat yapıyor bana. Masanın etrafında dönüş ve dönerken annem annem sözleriyle bakış, arkasından masada eliyle tempo tutuş. Bu ne güzel bir şeydir Allahım.
Yeni eve taşınmamızla birlikte yeni davranışlar sergilemeye başladı afacan. Öncelikle bana yapışmış vaziyette, sabahları işe giderken ağlamalar, tavır yapmalar arttı. Ev, haliyle yeni olunca muhakkak eksik gedik çıkıyor ve eve gelen tamirci adamlar Deniz'imi korkutuyor, onları kapıda görünce ağlamaya başlıyor.
Takvime bakıyorum, iki yaşa bir ay kalmış, oğluş büyüyor ve onunla ben de büyüyorum. Yatağının korkuluklarını yarıya indirdik artık kendi yatağına girip çıkabiliyor ve bu çok hoşuna gidiyor. Eskiye göre renkli hamurlarla oynama isteği arttı, artık mutfak eşyalarımı kullarak yeni baskı tekniklerini denediğini söyleyebilirim. Eski evde mutfaktaki her dolapta emniyet kilidi vardı ikeadan aldığımız ve çok memnunduk. Şimdi bu kilitleri yeni dolaplara takmadık, Deniz'in tepkisini ölçmek istiyorum. Şimdilik dolapları açıp bakıyor ve içinden bir şeyler almaya kalkışıyor ama izin vermediğimizi istediği bir şey varsa bizden istemesini, uygun olursa vereceğimizi söylüyoruz, kabul ediyor ve dolabı kapatıyor, onun için uygun olan malzemeleri veriyorum oynaması için.
Biliyorsunuz kimyasalları azaltma ve hatta bırakma çabası içindeyim. Öncelikle şampuan ve duş jeli gibi ürünlerden vazgeçtik, bulaşık deterjanını da çevreci ürünlerden yana kullanıyorum. Diğer temizlik ürünlerinden ise peyder pey kurtulacağım inşallah. Bütün kimyasalları banyo dolabına aktardım, oraya ulaşmaması için de tedbirimi aldım.
Çocuklar değişikliklerden her zaman hoşlanmıyor kiraladığımız bu evin planı da ufak tefek ayrıntılar dışında aynı sadece mutfak ve çalışma odası yer değiştirdi. Balkon daha geniş hatta köşelerden birini ufak bir bahçeye dönüştürebilirim. Bir iki tane 1.5 metrelik limon çamı almayı düşünüyorum böylelikle yan apartmanın balkonuyla kendi balkonumuz arasında bir seperatör görevi yapacak.
Mutfakpencerelerinden biri evyenin tam önünde, bu benim hoşuma giden bir tarz, şimdi o pencereye bir perde düşünüyorum ama henüz kumaşına karar veremedim, bana bu konuda bir fikir veren olur mu acaba? Pencere alltaki resimde olduğu gibi konumlandırılmış.

Çalışma odasındaki eski kitaplığımı Nezaket Teyzişimize verdim, bundan sonra oğlunun kitaplarını taşıyacak. Yeni bir kitaplık alma düşüncesindeyim ama fazla da açılmak istemiyorum ne de olsa taşınma işlemi epey harcama yaptırdı bize. İstediğim kitaplık İkea'daki Billy ler gibi olabilir ama düşüncem onlardan daha ucuzunu başka yerden temin edebilmek, şimdilik çalışma odası depo gibi, kitapları kutularından çıkartmadım. Kitaplığın rengi beyaz veya kırmızı olsun istiyorum, bu büyüklükte üç adet kitaplık bize yeter.
kaynak: ikea
Bu kadar telaş varken bir yandan da iş yerinde ful time çalışıyorum. Laboratuar benim ikinci evim gibi. Burası benim çalışma mabedim, işimi seviyorum, hareketi seviyorum. Bu yıl TSE standardımız değişiyor ve harıl harıl kalite planı hazırlıyorum. Kalite planı hali hazırda uyguladığımız bir plan ama yeni standarda göre değişiklikler yapacağız. Bazı test cihazları değişecek ve bunların araştırılması, fiyat tekliflerinin alınması ve eğitim süreci var. Laboratuardaki işleri rayına oturttuktan sonra biraz izin kullanmak istiyorum buna ihtiyacım var.

16 yorum:

Vintage Duygular dedi ki...

Yeni evinizde mutlu,huzurlu bir yasam diliyorum. Umarim Deniz`de yeni duruma alisir ve musmutlu minik prens olarak yasamaya devam eder ;)

FADİŞ dedi ki...

Vintage Duygular, iyi dileklerin için çok teşekkür ederim:))

elifin terazisi dedi ki...

yeni yuvanızda mutluluklar dilerim:)

saricizmeli dedi ki...

yeni ev, ne güzel bir duygu. iyi günlerde oturun...

ada ve deniz dedi ki...

güle güle oturun. zor şey taşınmak hele ki eşya da çoksa...

yeliz dedi ki...

yeni eviniz hayırlı olsun, mutluluklar getirsin

Deli Anne dedi ki...

kolay gelsin fadişim.. hem yeni ev, hem çocuk hem de harıl harıl iş zor hakkaten..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Fadişçim, benim mutfak pencerem de eviyenin önünde ve mutfak işinı dışarı bakınarak yapmak çok keyifli bir şey. Ben bambu stor kullanıyorum ve gündüz yarıya kadar veya biraz fazla açık duruyor. Yani hem bakınabiliyor hem de yağlı, kirli, bulaşıklı elinle perde ellemiyorsun. Ya da o sular sıçrayıp kirletmiyor perde kumaş olmayınca. Tavsiye ederim. Güle güle otur. Sevgiler canım..

FADİŞ dedi ki...

Deli anneciğim, teşekkür ederim. Bugün oğluşla dışarıda biraz gezdik, hava güzeldi, temiz havayı içimize çektik iyi geldi, oğluş bana acıdı bu gün fazla nazlanmadı uyumakta.

FADİŞ dedi ki...

Elifin terazisi çok teşekkür ederim:)

FADİŞ dedi ki...

Sarıçizmeli, evet yeni ev iyi geldi bana, tebdili mekanda ferahlık vardır derler ya gerçekten öyle:) Teşekkür ederim.

FADİŞ dedi ki...

Ada ve deniz, eşyanın fazlası zarar, yıllar içinde bir şekilde eşyaların sayısı artıyor işte, buna engel olamıyoruz arada bir ayıklayıp ihtiyacı olanlara vermek lazım. Biz bir kısmını verdik bir kısmını da depoya kaldırdık.

FADİŞ dedi ki...

Yeliz, teşekkür ederim:)

FADİŞ dedi ki...

Lezzetli somunlar, fikir verdiğin için teşekkür ederim, bence de güzel olur, bakalım ne yapacağım, sonuçlandığında gösteririm:)

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

Fadişcim soluksuz okudum bir süre sonra bir dinginlik çöker rahat edersin. pencere için lezzetli somunların önerisi çok güzel bencede.
sevgile canım

FADİŞ dedi ki...

Örgü çantam, sağol canım. Evet daha iyi geçti hafta sonum, sevdiklerim yanımdaydı, güzel iki gün geçirdik, eve de iyice ısındık:)