1 Aralık 2010 Çarşamba

EV KİMYASALLARINDAN ARINMA PROJESİ

Bu gün sizlere ev kimyasalları hakkında bir yazı yazırladım. Baldanadamın postunu okurken parabenler yüzünden kullanmayı bıraktığı el kreminden bahsediyordu. Şöyle bir düşündüm, evimdeki ürünleri gözden geçirdim, neleri kullandığıma baktım. Neler yok ki!


Banyo temizlik malzemeleri:
Tuvalet hijyeni için olanlar (olanlar diyorum bakın, bir tane değil)
Ernet, klozet kokusu, çamaşır deterjanı, yumuşatıcı, bebek kıyafetleri için granül sabun, beyazlatmak için çamaşır suyu, renkliler için çamaşır suyu, leke çıkarıcılar, kireç önleyici, ahşap temizleyici, ahşap yer cilası, oda spreyi (kullanım kılavuzunda şöyle yazıyor: solumayınız ve gözle temasından kaçınınız), cam sil (solumayınız ve gözle temasından kaçınınız), arap sabunu.

Kişisel bakım:
Sıvı el sabunu(anti bakterial), bilimum şampuan, saç kremi, duş jelleri, yüz temizleme jeli, tonik, tıraş köpüğü, traş losyonu, rawlon, parfüm, saç şekillendirici, el kremi, ayak kremi, gece, gündüz yüz bakım kremi, göz altı kremi, ojeler, aseton, diş macunu, makyaj malzemeleri (pek kullanmasam da), ıslak mendil( bebeğim 1 yaşını dolduruncaya kadar, pamuk ve ılık suyla temizledim altını ama ne zaman hareketlendi, yerinde durmamaya başladı ben de ıslak mendile başladım)
Burada listeye koymadığım tek şey saç boyası (bunun için bir alternatif bulmalıyım yoksa erken yaşta çıkmaya başlayan beyazlarımla dolaşmaya alışmak zorunda kalacağım)

Mutfak kimyasalları:
Yağ sökücüler, elle yıkama için bulaşık deterjanı, makine için deterjan, parlatıcı, çamaşır suyu, makine için tuz.
Şöyle bir bakıyorum listeye, bu listeyle kesinlikle açık deterjan satan dükkanlar gibi bir dükkanı açabilirim diyorum. Bu listede en masum temizleyici arap sabunu o kadar.

Bir kimyasal işgaline uğramışım, Nasıl para harcamışım hepsine. Sonra market alışverişlerimizi düşündüm, fişleri kontrol ettim. En yüksek fiyatları yine bu kimyasallar oluşturuyordu. Bu duruma bir son vermeliydim. Yeni projeme başlıyorum, KİMYASALLARDAN ARINMA PROJESİ.

Deniz’e 0-3 yaş arası televizyon izletmeme kuralımıza devam ediyoruz, aynı şey basit şeker kullanımı için de geçerliydi. Bu iki kural bazen ( bu bizim evde olmuyor) dışarıda yakınlarımızla birlikteyken çok az kırılabiliyor. Şimdi üçüncü kural da işin içine girdi, kimyasallardan arınma. Oğluşun çamaşırları için granül sabun kullanıyordum ve çocuklar için satılan yumuşatıcıdan kullanıyordum ama yumuşatıcıyı artık kullanmayacağız, tabi kendi çamaşırlarımız için de. Ev temizliği için alternatif deterjan üretmeye karar verdim bu konuda buğday dan  faydalanacağım, şampuanı da bıraktık, zeytinyağlı yeşil sabuna geçtik, devamı için Karaburun’da yaşayan kayınvalideme sipariş verdim, köyden tedarik edecek bizim için.

NOT-1: Kendime zarar verirken çevreye de zarar veren bir bireye dönüşmek beni ürküttü ( bütün bu kimyasalların tek bir evden suya karıştığını düşünmek berbat bir şey), gelecek nesilleri düşünürken önce kendi evimizden başlamalıyız öyle değil mi? Çoğumuz zaten şunları yapıyoruz:

Naylon poşet kullanımına son veriyoruz,
Evsel atıkları ayrı, geri dönüşüm çöplerini ayrı depolayıp atıyoruz,
Su ve elektriği kontrollü kullanıyoruz,
Eski eşyaları biriktirmiyor, tekrar kullanımı için ihtiyaç sahiplerine veriyoruz,
Görünümlerinden sıkıldığımız eşyalarımızı kaplıyor, boyuyor ve yeniden değerlendiriyoruz.

NOT-2: Haşimoto hipo tiroidi hastası olarak zaten elimde yenmesi sakıncalı veya ölçülü yenebilir yiyecek listem var,

Sedef hastası olarak ta kullanmamam gereken ilaçlarım vardı, şimdi de genel sağlık ve çevre sağlığı için kullanmamam gereken kimyasallar listem var, bu gidişle epeyce doğala yaklaşacağım sanırım, şehir içinde yaşamak dışında, belki bir gün o da olur ve  Bekdik gibi bahçeli bir evde, doğayla iç içe bir yerde, sebze yetiştirirken bulurum kendimi.
Ev kimyasallarından meydana gelen zehirlenmelerle  ilgili de bu linki tıklayarak geniş bilgi edinebilirsiniz. Konuyla ilgili çalışmalarımdan sizi haberdar edeceğim değerli arkadaşlarım.

3 yorum:

ada ve deniz dedi ki...

çok önemli bir konuya değinmişsin. Aslındabilsek de ihmal ettiğimiz bir nokta. Yeni nesil temizlik malzemelerini kullanmak o kadar kolay ki..

MELTEM dedi ki...

Sevgili Fadiş Metro alışveriş merkezinde zeytinyağlı kimyasal içermeyen deterjan satılıyor.normaller 10 liraysa o 15 lira ama güzel tavsiye derim.yumuşatıcıyı bende hiç kullanmıyorum.

FADİŞ dedi ki...

Sevgili Meltem, bu öneri için gerçekten teşekkür ederim. Zeytinyağlı sabun bulmak bile sorun oldu biliyor musun, sabun deyip geçmemek lazım, istediğin sabun bile bulunmuyor bazen, hemen bakacağım bu zeytinyağlı deterjana, teşekkür ederim:)