24 Aralık 2010 Cuma

22 AYLIK DENİZ

Deniz artık 22 aylık oldu. Pek fazla kelime çıkmıyor ağzından ama her derdini gayet güzel anlatıyor ve yüksek sesle çok güzel kitap okuyor:)

Söyleyebildiği kelimeler:
Anne,dede, ay, çuf çuf, aldım, benim, al, haddi, gel, tıs (yılan), havf (köpek), bu, aç, mu mu (su), evet, hayır, ham, otur, babpa, vın (araba), top, haddi gel, ben aldım, benim aldım gibi iki kelimelik cümleler de kuruyor ve bize göre bir anlamı olmayan çocuk dilinde bir sürü ses, hece, kelime söylüyor, şarkı mırıldanıyor.

Motor gelişimi:
Çatal kaşık kullanalı epey bir zaman oldu,dönüp bir geriye bakmak lazım ilk ne zaman başladı diye, şimdi daha ustalıkla kullanıyor ve uzun süredir bardaktan su içiyor.Sağ eliyle kalem tutuyor, şu sıralar daha çok yuvarlak çizmekle meşgul veya içi boş her şeklin içini karalıyor. Sol elini kullanma denemeleri de var. Koltuktan atlama denemeleri var, yuvarlanma, kendi etrafında dönme, koşma rahatlıkla yaptıkları hareketler. Merdiven inip çıkarken elimizden tutuyor. Şu sıralar yatağından atlamaya teşebbüs etmeye başladı, korkulukları indirme zamanı geldi mi acaba diye düşünüyorum, yere bir sünger yerleştirip korkuluğu sökeceğim artık.

Oyun, oyuncaklar:
Legoları ve trenleri en sevdiği oyuncakları. Baba da trenleri çok sevdiğinden bizim istasyon aldı başını gidiyor.



Anne ve teyzesiyle saklambaç oynamaya bayılıyor ve hep aynı yere saklanmamızı istiyor, ebe olmak konusunda ısrarlı, saklanmak istemiyor. Eskiden 2-3 parçalı yapbozlarla pek ilgilenmezdi şimdi yapmayı seviyor, altı parçalıya kadar rahatlıkla yapıyor. Eşleştirme kartları, zıtlıklar, sebep sonuç ilişkisi gibi kart oyunlarını da seviyor. Oyuncaklarını yedirip içiriyor, onları birbirleriyle konuşturur gibi yapıyor. Hayali olarak ağaçtan elma kopartıp yer gibi yapıyoruz ya da yerden hayali topu atıp tutuyoruz, masadan elmayı alıp karşımızdakine atıyoruz, tutup yeme hareketi yapıyoruz. Ayağında top gezdirmeye çalışıp, basket potasında atış denemeleri yapıyoruz. Eskiye göre daha uzun süre kendi kendine oyun oynuyor. Televizyon seyretmesine izin yok hala, uzun sürede bu böyle devam edecek.

Yeme düzeni:
Mama sandalyesini kullanmaya devam ediyoruz, arada bir başka bir yerdeysek kucağıma alıp yemek yediriyorum. Şimdilik yemek ayırmıyor, sebzelerden brokoliyi çok seviyor, yeşillik (kuzu kulağı, tere, roka, marul) yemeğe bayılıyor. Kuru nohut, kuru fasulye, mercimek, kabak, tarhana çorbası, yoğurt çorbası ve balık ve tabi ki köfteyi bolca tüketiyor. Yeni tatlar deneme konusunda çok istekli, bu benim için çok sevindirici. Ek gıdaya geçtiğimiz ilk aylarda epey bir panik olmuştum acaba sebze yediremeyecek miyim, hep püremi yiyecek diye. Gece süt içirmeye devam ediyorum.

Kitaplarla aramız iyi, şu sıralar anne babasının kitaplığına dadanmış durumda. Kitapları raflardan çekip okuma taklidi yapıp bizi güldürüyor. Uydurduğum bir kaç masalı da oğluş için kitapçık haline getirmeye karar verdim. İçindeki resimler, ilginç bulup kesip sakladığım dergi resimleri ve biraz da benim çizdiğim resimlerden oluşacak kolajlar, bitirdiğimde sizlerle de paylaşırım. Meraklı minik dergisi her ay eve geliyor zaten, o bizim kurtarıcımız yenisi gelinceye kadar evirip çevirip okuyoruz. Müzikli hikaye kitaplarını seviyoruz, hatta bazen bizi bayıltıncaya kadar dinlediği oluyor.

Tuvalet:
Tuvaletimizi hala beze yapıyoruz (biraz teyzemizin korkar, inatlaşır, isteği azalır endişesinden benim de gevşekliğim sebebiyle) Aldığımız müzikli lazımlığı oyuncak olarak kullanıyoruz. Aslında çiş ve kakası olduğunda çok belli ediyor, lazımlığa götürdüğümde bir türlü orada tutamıyoruz, oyuncak veya kitap bizde işe yaramadı, denemeye devam, bezsiz bebek teoride kaldı.

Çok düzenli, fazlasıyla titiz biri değilim daha doğrusu artık değilim. Oğluş sayesinde daha gevşek biri oldum ama Deniz'in kendi eşyalarını toplaması, oyuncağını tekrar yerine koyması konusunda çabalıyorum, bu çabalarım sonucunda boyama yapacaksa veya hamurla oynayacaksa örtünün örtüleceğini biliyor ve hemen örtüyü getirip yaymaya çalışıyor, hadi oyuncaklarını toplayalım dediğimde işin ucundan tutuyor, yerde dökülmüş bir kırıntı gördüğünde almadan rahat duramıyor.
Müzikli oyuncaklarını çok seviyor, dansetmeye bayılıyor, ben, gitarın telleri elini yaralar, bir kaza olur diye çıkarttırmıyordum ortaya, artık onu da çıkarıp çalmaya başladık hemen ilk bulduğu kutuyla tempo tutmaya çalıştı. Babası bu işe çok sevindi, nota kitabı arandı, eski şarkıları şöyle bir gözden geçirdi, çalışmam lazım dedi:))

Uyku:
Gündüz uykusu 2-2.5 saat idi ama son zamanlarda saat 23'e kadar ayakta kalma inadından sonra gündüz uykusunu bir saate indirdik ve gece uykusu saat 22'ye kaydı, bana kalsa en geç saat 21'de yatsın ama bizi bütün gün görmediğinden uyumamak için direniyor.

Uyku rutini:
Yatma vakti gelince önceden haber vermekle işe başlıyorum mesela beş dakika önce, sonra da birlikte odasına gidip pijamalarını giydiriyorum, gece kendisi kalkıp içebilsin diye suyunu konsola koyuyorum, uyku müziğimizi açıyoruz, ya ben bir masal uyduruyorum ya da müziğin sesini kısıp ninni söylüyorum, o uykuya dalıncaya kadar bu devam ediyor, bazende müziği açıp direk yatağına bırakıyorum yine ben yanında oluyorum ara ara, kendiliğinden uykuya dalıyor.

Sosyal Hayat:
Sosyal hayat kış sebebiyle sekteye uğradı biraz. Ben hafta içinde evde olmadığım için öyle ev gezmelerim yok, Deniz'in yaşına yakın 20 aylık bir Yunus'umuz var ama pek geçinemiyorlar bizimki büyüklerle takılmaktan hoşlanıyor, biz ısrarla onları biraraya getirmeye çalışıyoruz, şu anda bakıcı teyzemizin iki çocuğunu neredeyse her gün görüyor, Hasan Abisi akşamları annesini almaya gelince mutlaka biraz oynuyor onunla. Alışveriş merkezlerine, çok kalabalık ortamlara dalmıyoruz. 2. yaş kutlamasında da bizim sitenin bütün çocuklarını davet etmeyi düşünüyorum eve. Geçen aydı sanırım Yeliz ve Arca'sıyla tanışmayı çok istemiştik ama olmadı umarım en yakın zamanda oda olur:)

7 yorum:

Yıldız dedi ki...

Maşallah kocaman delikanlı olmuş bir kaç ay sonra cümle kurmayada başlar :))

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

canım yaaa çok tatlı MAŞALLAH benim oğluşumda küçükken böyle kıvırcıktı:))
sevgiler öpüyorum

Vintage Duygular dedi ki...

Ne güzel yazmissin! Bakalim bizi nasil tecrübeler bekliyor.. Deniz cook tatli, ve su anda benim icin agir gecen zaman sizin icin hizla akiyor..

Yıldız dedi ki...

MANDALİNA VE PORTAKALLI LEZZETLERİNİZLE HEPİNİZİ ETKİNLİĞİME BEKLİYORUM


http://hobidunyam.womanforum.net/ tarafından düzenlenen

yemek etkinliklerinin mandalina ve portakallı lezzetler *9* " Etkinliğine

ben http://mandalincikmazi.blogspot.com/ ( Yıldız ) ev sahibeliği yapacağım



30Aralık-20 Ocak tarihleri arasında düzenlenen etkinliğime katılmak için dilediğiniz çeşitte mandalin ve portakallı tarifler hazırlayıp resmiyle birlikte tariflerinizi blogunuzda yayınlayıp bana isim, tarif adı ve blog adresinizi belirterek mail atmanız yeterli olacaktır. Blogu olmayan arkadaşlar da katılabilirler hepinizi bekliyorum.


Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım olursa lütfen kusuruma bakmayın hepinize ulaşmaya çalışacağım.



TEŞEKKÜR EDERİM


NOT: hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

Hepimize kolay gelsin.

FADİŞ dedi ki...

Yıldız, sorma her gün öyle değişiklikler oluyor ki,çok zevkli, onun büyürken izlemek:))

FADİŞ dedi ki...

Bu kıvırcık var ya Örgüçantam benim neşe kaynağım olur:))

FADİŞ dedi ki...

Vintage duygular, kim bilir sen neler yazacaksın, hayırlısıyla bir kucağına al da bebişini, biz de senin, tatlı bebişinin maceralarını okuyalım. Allah sağlıklı bir doğum nasip etsin inşallah:))