16 Şubat 2010 Salı

SICAK SICAK PAZAR GÖRÜNTÜLERİ

Bu gün Salı Pazarı ve ben de pazardaydım. Yarım saat gezdim,  yeşilliklerimi pazar arabama doldurdum geldim. Bir kaç fotoğraf çekmeyi de ihmal etmedim ve sizlerle paylaşmak istedim.
Pazarda her şey taze, özellikle köy pazarının bulunduğu alanda sebzeler çıtır çıtır . 

 
Özellikle pırasa favori sebzem ve tabi havuç olmazsa olmaz.
  
Bir çoğunuz "Pepino" meyvesini duymuş veya tatmıştır, ben duymakla birlikte ilk defa meyvesi dalında olan fidanını gördüm, Doğan Bozoğlan Her türlü tropik meyve ve meyve fidanını yetiştirip satıyor. Kendisi fidanın fotoğrafı çekilirken görüntüsünü çekmemi rica etti, ben de yayınlıyorum. Pepino meyvesi şeker hastalarına iyi geliyormuş, araştırmak lazım.  Büyük ihtimalle glisemik indeksi düşük olduğu için rahat yiyebilirler demek istemiştir, internetten bakacağım.

 

  
 Tatlı yapıp yemek benim için pek iyi sonuç vermemekle birlikte zaman zaman kabak tatlısını yapıyorum, bazen oğlumun yemeklerinde de eklediğim bir sebze oluyor.
  

  
Bu fotoğrafta gördüğünüz teyze kendi yaptığı ürünleri satıyor. Tereyağı, kurutulmuş domates, biber, patlıca, nane, kekik, zeytin yağı, zeytin, mısır. 
  

  
Pazarın en cafcaflı bölümü. Sadece elişi ürünlerinin satıldığı bu pazar çok rağbet görüyor. 
  
Desenleri işlerken renkleri ne de güzel biraraya getirmişler değil mi?
  
Bu pazarda tenekecilerin bir yeri de mevcut. Soba, kova, kürek, elek ne isterseniz var.
  
Bal peteğini görünce dayanamadım fotoğrafını çektim. Amcam ısrarla tattırmak istedi. Kendisi üretiyormuş balı, öyle söyledi.
   
 Artık fidan dikme zamanı ve benim de pazardaki son durağım. Bu gördüğünüz fidanların çoğu zeytin fidanı.
 
Belki bu pazar yerinin nerede olduğunu merak etmişsinizdir. Burası meşhur Tire Pazarı.


  

3 yorum:

CEYLAN dedi ki...

pazar benimde vazgeçilmezimdir......ne güzel görünüyor herşey...

FADİŞ dedi ki...

Evet. Her salı, pazara çıkmaya çalışıyorum. O renk cümbüşü ruhuma iyi geliyor. Her şey kendi doğallığında, samimi.

Beyaz Kkelebek dedi ki...

Tire pazarının güzelliğini çok duydum ama bir türlü gitmek kısmet olmadı.Açıkcası İzmirden gelipte yerini bulurmuyum eminde olamadım.Resimlerinizle gezmiş kadarda oldum :)sevgiler