19 Kasım 2012 Pazartesi

ARTAN SEBZELERDEN NE YAPALIM?

Şimdi vereceğim tarifi kayınvalidemden aldım, o mevsimine göre yeşilliklerden sık sık bu böreği yapar ama asıl adı "Çalkama".
Orjinal tarifte ıspanak ve peynir kullanıldı, un ve sudan ibaret krep kıvamlı karışımda yumurta yok, ben de ise ıspanak değil marul vardı, ek olarak bir yumurtayı ve yarım paket kabartma tozunu da ekledim karışıma:)
 Göz kararı olan tarifin malzemeleri şöyle:
1 bardak un
1 bardak su (krep kıvamı oluşmadıysa biraz daha su ekleyin)
1 yumurta
1 tutam tuz
1 bardak peynir rendesi (tuzlu lor da olur)
3 bardak marul yaprağı (daha fazla da ekleyebilirsiniz)
1/2 paket kabartma tozu


Önce krep hamurunu hazırlayalım. Unun içine suyu boşaltın ve çırpın içine kabartma tozuyla yumurtayı da ekleyin iyice çırpın.
Marulları yıkayıp elinizle ufak parçalara bölün, krep hamururun yarısıyla karıştırın.
Tepsiyi yağlayın, krep hamurunun bir kısmını  tepsiye ince bir tabaka halinde yayın üstüne marulu karışımı yayın ve kalan krep hamurunu da üstünü örtecek şekilde yayın 190 derecede önceden ısıtılmış fırında üstü kızarıncaya kadar pişirin.
Afiyet olsun.

16 yorum:

ada ve deniz dedi ki...

Bunun ıspanak ve peynirlisini biz de yaparız, hoş olur...Ellerine sağlık senin de:)))Bu arada marulu pişirmek hiç aklıma gelmemişti tadı nasıl oldu merak ettim...

FADİŞ dedi ki...

Nefis oldu maksat günü geçmek üzere olan marulları değerlendirmekti ve tadı güzel oldu:)

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

çalkama yı bir saattir çalkalama diye okuyorum.
marulun salatadan başka bişey yapıldığına ilk defa şahit oluyorum :D

alisnur dedi ki...

süper ya, akşama börekvari ( ne demekse) bir sey yemek istiyordum, seninkiler gibi bendeki marullar da bozulmak üzere. hemen not alıyorum tarifi. ellerine sağlık.

FADİŞ dedi ki...

kayınvalidem, pancar yaprağı, arapsaçını da kullanır bu tarifte:)

FADİŞ dedi ki...

Nilhancım bir şeşit çalkalama olayı var işin içinde yanlış değilsin:))
Marulu ilk defa deniyorum tamamen değerlendirme amaçlı bir kullanım söz konusu, marulun zeytin yağlı yemeği de yapılıyor bir ara onu da yapıp anlatayım burada:)

FADİŞ dedi ki...

dene canım, umarım beğenirsin pratik bir tarif değil mi?

MELTEM dedi ki...

bizde sık yaparız.genelde pek bilinmez. marullusunu duymadım pişmiş marul düşünemiyorum.
ıspanak,ısırgan otu,lorlu deneyin muhteşem ötesidir.
afiyetler olsun...

FADİŞ dedi ki...

Meltemcim klasik tarifi kapınvalidem yapıyor, bende marul vardı marullu oldu fena da olmadı, ısırgan otlu denemedim ama eminim çok güzel oluyordur, severim ısırgan otunu:)

fiamma dedi ki...

MArul ilginçmiş Fadişciğim, pişince nasıl bir tadı olur hayal edemedim. Biz bir tek kuzu kapamada kıvırcık salata veya marul kullanırız ki onunda içine dereotu, et dtadı girdiğinden pek anlaşılmaz. Bir nevi mücver olmuş tarifin ki deneyeceğim marul bulamasam da artık bu mevsimde, ellerine sağlık...

Semi M.Eller dedi ki...

Ne pratik bir tarifmiş!
Denemek lazım:)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Bayılırım böyle doğaçlama lezzetlere, eh bunlar da genellikle artanlardan olur :) Çalkamayı benim Çeşme'li bir arkadaşım da yapar hep, bayılırız biz de.. Demek ki bariz bir Ege lezzeti. Ellerine sağlık Fadişçim, maruluma öpücükler :)

FADİŞ dedi ki...

Aslında sizde hangi yeşillikten varsa onunla deneyin tarifi bende sadece marul ve beyaz peynir vardı ve lezzetli oldu, peynirin girdiği her hamur işi lezzetli oluyor.

FADİŞ dedi ki...

Dene Semicim seveceksin:)

FADİŞ dedi ki...

Serap Hanımcım senin doğaçlama lezzetleri sevdiğini biliyorum ve harikalar çıkartıyorsun. Marulu öptüm bile:)

CEPAYNASI dedi ki...

güzel,üstelik kolay,
daha ne olsun:)
eline sağlık!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...