16 Ekim 2012 Salı

HÜNNAP

Bazılarınız bu başlığı okuyunca bu da nedir diyeceksiniz .En azından ben bu meyveyi ilk defa gördüğümde böyle dedim ve tadına bakmak için biraz almadan duramadım.

 Markette ilk gördüğümde ceviz büyüklüğündeki bu meyve pek çekici bir görüntüde değildi, alacalı bir rengi, geçkince hissi veren bir görüntüsü vardı, bana, karşıdan baktığımda köyümüzdeki küçük yaz elmalarını hatırlattı.

Satıcıya tadını sorduğumda elma ayva tadının bir karışımı dedi  az çok ben de katılıyorum bu tarife, tadını beğendim.
İnternette araştırdığımda kolay yetişmediğini gördüm ama meyveyi o kadar çok beğendiğim ki Karaburun'a götürmeye ve çekirdekten çimleme yapmaya karar verdim, çekirdekten yetiştirmek çok zor deniyor ve daha sonra da aşılama gerekiyormuş ama belli olmaz değil mi, şansımı deneyeceğim.
Yukarıda gördüğünüz kase çok küçük 10 zeytin alacak büyüklükte, gördüğünüz gibi ceviz büyüklüğünde  olan meyveden 4 tane sığdı.
Meyve alternatif tıpta da kullanıyor, pek çok rahatsızlığa iyi geldiği söyleniyor ama ben işin uzmanı değilim meyvenin sadece tadına ve doğal olmasına bakıyorum, meyve yeterince organik:)






17 yorum:

flzpink dedi ki...

Dün akşam üst komşum ile bu meyveden konuştuk :) O ilk kez yemiş, ben de Antalya'dayken tadına bakmıştım. Yaz elmasını anımsatıyor biraz.
Akşam ben de ilk kez Güvem denen dağ eriğinin suyunu içtim, vişnemsi bir tadı var...
Çimlendirme işinde kolaylıklar dilerim...

sadecenaciye dedi ki...

evet ben bununla geçen hafta tanıştım
yolda tesadüfen seyyar satıcıda gördüm çok beğendim
izmir tireden bir tanıdık aracılığıyla fidanı gelecek ve köydeki bahçemize dikeceğiz çok hoş bir tadıvar elma ve hurma karışımı gibi sanki:)

yeşilelma dedi ki...

en sevdiğim meyve...her sene bahçedeki ağacımızda olmalarını bekleyip toplamak için bekliyorum...istanbul'da trakya bölgesinde çok var bu ağaçlardan

BlogVintage Duygular dedi ki...

Hic duymamistim canim. Umarim tutar ektiginiz yerde ;)

zeynep dedi ki...

İlk kez tanışıyorum bende merak ettim lezzetini:)

Deli Anne dedi ki...

efenim naçizane tavsiye sakın ha kaptırıp fazlaca yemeyin.. sinamekiden beter müshil ilacı oluyor adeta :)

FADİŞ dedi ki...

flzpink, ne tesadüf değil mi? Tadı konusunda aynı fikirdeyiz. Güvem eriğini de ilk kez duyuyorum, benim bildiğim dağ eriği mi acaba, çok ekşi olur. Çimlendirmeden önce fidesini de buldum, teşekkürler:)

FADİŞ dedi ki...

sadecenaciye, senin bu yorumunun üzerine Tire'de bulunan bakıcı teyzemize telefon açtım bana üç fidan ayarladı, Karaburun'daki bahçeye dikeceğiz, araştırdığım kadarıyla iklim de müsait orada:)

FADİŞ dedi ki...

yeşilelma, bu meyve sayesinde bak ne çok bilgi ediniyorum, teşekkürler:)

FADİŞ dedi ki...

Vintage Duygular, umarım tutar, çekirdekleri deneyeceğim ama fidanını da buldum:)

FADİŞ dedi ki...

Zeynep, deneyin bence:)

FADİŞ dedi ki...

Delişim, bana kalsa bir kiloyu yerim, o kadar pis boğazım şu sıralar, biraz araştırdığımda öğrenmiştim bu özelliğini daha pek çok özelliği var da burada yazmayayım dedim, ilgilenenler araştırır verdiğim linklerden değil mi, her şeyin çoğu zarar:)
Not: Bu arada 4 tane yedim ben bu gün:)

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

Heyyy bahçemde ağacı varrr:))
http://orgucantam.blogspot.com/2010/08/hunnap-agacini-duydunuzmu.html

geçen gün bir yerde okudum yerken hangi meyveyi düşünürsen onun tadını alırmışsın:)
ben kavun elma ve kivi tatlarını alıyorum diyebilirim . hergelen tadına bakıyor ekim başı biraz toplandı yendi hala yeşiller var üzerinde.bu yıl ağacımızın bir kısmında oldu sebebini bilmiyorum.
kalp şeker ve solunum rahatsızlıkalrını iyi geldiği söyleniyor.

canım çekirdeğinden üretebilmek için (şansın varsa tabii:) kurumaya başlamış ve yağmur görmemiş olması gerkiyormuş. bizimki dibinden kendiliğinden filiz verdi geçen yıl kaynım bahçesine gçtürdü sonuç ne oldu bilmiyorum.

amma kaptırdım yazmaya:)) hünnap ilgili bilgiler dolacak bu posta:))

FADİŞ dedi ki...

Haticecim hemen yazına bakacağım:)
Ne çok bilgi ediniyorum bak, ben böyle yazılara bayılıyorum, teşekkürler:)

iğne oyalarım ve hobilerim dedi ki...

paylaşımın için tşkler arkadaşım bende ilk defa duydum ankaradayım belki ondan banada beklerim sevgiler

CEPAYNASI dedi ki...

duyduğum,
ama görmediğim,yemediğim bir meyve...
merak ettim elma-ayva karışımı tadı:)

Semi M.Eller dedi ki...

Ben gördüm geçenlerde ama fazla vaktim yoktu soramadım reyonda ne olduğunu.
Sayende öğrenmiş oldum:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...