18 Temmuz 2012 Çarşamba

SİNOP VE GERZE'YE BİR GEZİ

Güzel bir geziydi, doğa muhteşemdi, yeşilin ve denizin birlikteliğini seviyorum ben,  bir de tarihsel doku korunduysa değmeyin keyfime. Gerze'de hala kullanımda olan eski evler gördüm, mimarisine bayıldım. Hamsilos, Akliman , Pervane Medresesi, Kefevi Cami, Kaleyazısı Mehmet Ağa Cami, Sinop Kalesi'ni gördüm ama görmediğim o kadar çok yer var ki. Sinop ve çevresi görülmesi gereken yerlerden biri bu kesin herkesin bu güzelliği görmesini dilerim.

Deniz'le yolculuk boyunca keyifli  zaman geçirdik zaman zaman inatlaşmaları oldu evet  bazen de laf dinlemedi evet ama o kadar olur değil mi (kendimi ikna etme çabalarım sürüyor)?

Yolda bir dondurma molası verdik ve mola boyunca baştan ayağa dondurmaya bulanmayı başardı Deniz:)

Sinop Gerze'de sahil turu yaparken bir imza kampanyasına denk geldim. Sinop'ta yapılacak olan nükleer santrali protesto için imza kampanyasına ben de destek verdim. Nükleer santralleri istemiyoruz, alternatif enerji kaynaklarının kullanılmasını istiyoruz, tüm canlıların geleceğinin risk altına alınmasını istemiyoruz, Japonya'ya olanları gördük daha önce de Çernobil'de olanları:(
 Çini yüzükleri çok sevdim, bu yüzükleri yapan genç bir seramikçi, ne kadar zarifler değil mi?İşaret parmağıma çok yakışan lale desenli bir tane aldım.
Sinop'ta sergileri gezerken gördüğüm ahşap kutucuklar. Sahilde bolca bulunan çakıl taşlarının üzerine desenler çizilip kutulara yapıştırılmış ve çok şirin olmuşlar, siz bu yazıyı okuyan hobi severlere fikir olsun diye.

Yorgun Savaşçı:)

Bir karikatür ve fotoğraf sergisini de gezme imkanı bulduk.
Bir kafede çay molası.

Gulcin dedi ki...

fotograflar harika fadis bayildim. cok merak ediyorum oralari sayende gormus oluyoruz biz de. Bu arada imza kampanyasi icin de tebrikler ben de tam bugun onu yazmistim tesadufen... insallah hep boyle guzel kalsin oralar.

Cebimdeki renkler dedi ki...

Yüzüklere de kutulara da fotoğraflara da senin üzerindeki ekose bluza da dondurmalı Deniz' e de bayıldım, :)

emel dedi ki...

Bak şimdi sayende sinop'ta "gezilip görülmeli" listeme girdi. Fotoğraflar ister istemez insani cezbediyor. Ama keşke daha ayrintili bir yazi hazirlasaydin, benim gibi geziseverlere daha da yardimci olurdun. Sevgiler..

FADİŞ dedi ki...

Gülçincim iyi denk gelmiş yazımız, bireysel çaba da önemli tabi ama birlik olmakta çok önemli yoksa gelecek nesillere sadece beton yığınları teslim edeceğiz:(

Ülkercim sağol, küçük prenses nasıl?

Emel belki daha ayrıntılı bir yazıyı sonra yazarım, fotoğraflarla anlatmak istedim daha çok ama buraların görülmeye değer olduğu kesin ne yazık ki ben çok az yer gezebildim bir gün içinde, daha sonra ayrıntılı bir gezi düşünüyoruz sevgiler:)

www.pasatabyalari.com sitesinde daha ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsin.

Durucayaşamak dedi ki...

bende çok severim sinobu ayrı bir güzelliği var sanırım.geziniz çok güzel geçmiş.sanırım alışmaya başlıyorsun burala:)bir arada ünye fatsa ve bolamana pide yemeye gidin.ben oralarda olsam beraber yapardık ama çarşambadyım ve adanaya gidicem kısa süre sonra.mutlaka bolamana gidip pide yemenizi ünyede çakırtepede oturup şöyle güzel kahvaltı yapmanızı tavsiye ederim.ayrıca santral için herşey başlamış ağaçlar kesiliyordu en son gittiğimde.hatta sinobun yıllardır yapılmayan yolları varya sırf bu iş için hemencecik yapılıveriyor yepyeni yol yaptı adamlar sırf santral için.yani biz ülke olarak toptan satıldık.

Adsız dedi ki...

Merhaba,

konu Sinop ve Gerze olunca birşeyler yazmak istedim.
Ahh hele de Gerze ve Hamsilos..
Yıllar önce bu mevsimlerde Hamsilos manzarasına karşı oturmuş
o sessizliğin ve güzelliğin tadını çıkarıyordum.
İmkanınız varsa, dağ köylerinede gitmenizi isterdim.
Oralar bir başka güzel.
Defne

ada ve deniz dedi ki...

Gerze Devrim'in doğum yeri. Ayrı bir yeri vardır o yüzden bizim evde. Ben de gördüm oraları hoş yerler. Hatta oranın en yüksek tepesiydi sanırım oralara tırmanmıştık....

Nesrin dedi ki...

fotığraflarla gördüğüm kadar eğlenceli bir gün olmuş bende dondurmaya asla hayır diyemem :)

FADİŞ dedi ki...

Durucayaşamak, dediklerini yapacağım inşallah geldiğinizde görüşürüz, malesef santral konusunda haklısın ama bu ülkede bu tür faaliyetleri istemeyen insanlar var ve her ne kadar sesimizi fazla duyuramasakta kendi çapımda mücadeleye devam edeceğim en azından yavrumun bu bilinçle büyümesi için çaba sarfedeceğim benim bireysel hareketim de bu:)

Defne gerçekten güzel yerler, oralar daha bakir kalmış diyeceğim ama değil inan o kadar kalabalıktı ki, piknik yapanlar denize koşanlar, tabi şöyle bir baktığında insanların ulaşamadığı çok güzel yeşil bir örtü var. Ben de biraz köy havası yaşamak istiyorum doğrusu, eminim çok güzeldir, yavaş yavaş keşfe çıkıyoruz böyle:)

Sevgiler.

FADİŞ dedi ki...

Saadetçim inan oraları gezerken sen aklıma geldin, burayı görse çok severdi dedim Emin'e.

Nesrincim şekerli gıda tüketmediğim halde o gün ben bile dayanamadım çok sıcaktı eh Deniz'i de böyle iştahlı dondurmaya bulanmmışken görünce bir tane lüplettim artık:)

Nilgün Komar dedi ki...

offf manzaraya bak yahuuu

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Sinop ve civarını çok güzel olduğunu duymuştum. Gerçekten öyleymiş!
Çocukla yolculuk kolay değil her zaman. Arada atışmalar olması normal, bizde bir de ikisi kapışıyor can sıkıntısından:)
Yüzükler çok güzel, benzerlerini İznik`te görmüştüm.

parıldayan çiçek dedi ki...

Selam
Dün Sinop'a geldim.Resimleri görünce gezmeden resimlerle ayrı tat aldım.Eşim Sinop'lu her yaz iki ayımı geçiriyorum Sinop'taa sevgiyle kalın.

ozgrkdn dedi ki...

Sakinlik istedi canım,dalıverdim Sinop kaydına..Otobüse binip ıssızlığın kucağına atmalı şu yorgun bedenimi...Az kaldı,ya kaçacak ya kaçıracağım:)))