31 Temmuz 2012 Salı

EV ALMA KOMŞU AL :)

Eğer bir komşuysanız;
  • Çooook yüksek sesle telefonda konuşmayın ve özellikle küfürlü olmasın
  • Sabaha karşı saat 3 te çocuklarınızı dışarı çıkartıp parkta akülü araba sürdürmeyin vııııııınzıııııııııııııııınnnn!
  • Gece yarısı çekirdeklerinizi alıp penceremin altındaki bankta dedikodu yapmayın ben hepsini duyuyorum.
  • Her gün site toplantılarını iki blok arasında yapmayın yankı yapıyor, bütün ses içeride ve lütfen toplantılarınızı gece bire kadar uzatmayın.
  • Ramazan Ayı sadece oruç tutmak değildir, diline gözüne sahip çıkacaksın başkalarının hakkına da saygı göstereceksin, fakiri doyuracak acın halinden anlayacaksın.
  • Bu mübarek Ramazan Ayı'nda başkalarını taşınmaya mecbur bırakmayacaksın çünkü biz siz komşularımız sayesinde geceleri uyuyamadığımızdan sabahları işe yorgun gidiyoruz, verimsiz bir günün ardından evimiz diyemediğimiz yere geliyoruz.
  • Balkonda gönlümüzce oturamıyoruz, dışarıdaki sesten konuşup anlaşamıyoruz.
  • Bu siteye ilk geldiğimde neden kimse balkonundan yararlanmıyor, kimse balkona çıkmıyor demiştim sebebini anladım, insan kendi düşüncelerini bile duyamıyor.
  • Biz Çarşamba günü tekrar taşınıyoruz ve ben bu sefer taşınmadan önce yeni evi sabah öğle ve akşam saatlerinde inceledim seslerin şiddetine baktım, komşularımı araştırdım, umarım yanılmamışımdır:)

31 yorum:

Sibelin Hobi Dünyası ... dedi ki...

Ah sevgili Fadiş, sütten ağzı yanan misali komşularını önce test edip sonra taşınıyorsun, çok çok haklısın canım...

Ben de sitede oturuyorum bizim ses olayı da çok kötü, bir telefonla konuşuyorlar ben 7. katta duyuyorum o kadar yani, ramazan ayında sahura kadar halı sahada top oynanır mı ya da kamelya da okey oynanır mı???? Vallahi bizim burada oynanır :D

Sevgili Fadiş inş. taşındığın yerde istediğin gibi komşuların olur. Sevgiyle kal. Kolay gelsin...

ada ve deniz dedi ki...

kolay gelsin Fadiş zo bir süreç olacak yine...

FADİŞ dedi ki...

Sibel haklısın aynen öyle oldu yeni eve karar vermeden önce bir kaç gün baktım eve, çevredeki inşaat durumuna, park mesafesine, apartman içi sese, bahçesine baktım. inşallah bu sefer hayırlısıyla yerleşeceğiz bakalım.

FADİŞ dedi ki...

Saadetçim sağol, bu sefer ev seçerken nispeten eski yerleşim olmasına dikkat ettim ve genelde ev sahiplerinden oluşan bir ev seçtim, sahile çok yakın ama sahilin gürültüsü bizim bulunduğumuz kısma gelmiyor. Şu anda mola verdim koli yapmaktan gına geldi alerjim azdı bir kaç gündür, karton kağıt tozu çok fena yapıyor beni.

zeynep dedi ki...

Off ne zor bir durum insanlar nasıl düşüncesizce yaşabiliyorlar aynı dert bizde de var maalesef...Umarım huzurlu bir yerdir yeni eviniz..

Nilgün Komar dedi ki...

ah fadişim ah! bizim sitede oluyor ara sıra böyle şeyler :)
saat 22den sonra parkta oynayan gürültü yapan hatta siteyi inleten çocuklara bir komşu balkona çıkıp dümdüz küfür etti :) yani çocukların yaptığı kötü de sanki kendi iyi birşey yapmış gibi tehditler savurdu!
kafamızdan taradığı saçları döken bir komşu var mesela!
gece 1 olmuş hala balkonda kahkaha atanlar :)
yani sitede kendi halince sokak gürültüsü olmadan yaşamak istiyor insanlar
o yüzden site tercih ediliyor
ama rahat rahat oturur yayılırız diyen de bir grup var :)

bence ortası olmalı herşeyin bir saati ve yeri olmalı!

sadece naciye dedi ki...

Mrb naciye ben kolay gelsin öncelikle
bizde bir komşu faciası yaşadık yakında
Allah sabır versin komşudan çekenlere

cafenoHut dedi ki...

Ahhh kıyamam yaaa, ne sinir bozucu bir durum. Ama tüm yazdıkalrında haklısın. Evin ne kadar güzel ve rahat olursa olsun eğer komşuların anlaşsız, suratsız, hafif kontaksa olmuyor, huzurun kaçıveriyor.
Bizim apartımanda 12 daire var ve biz taşındıktan 2 yıl sonra günaydın diyebildiler bizimle karşılaşınca...
Üstümüzde öğrenciler vardı artık durumu sen düşün. Bu öğrenciler bizim bildiklerimizden de değil, paralı üniversite okuyup, saat 24'de hazırlanmaya başlayıp, topuklu ayakkabılarla tepinip sonra dışarı çıkıp sabaha karşı gelen tiplerden...
Allah kolaylık versin, umarın yeni taşınacağın yer çok çok iyi olur, iç rahatlığı ile oturursun.

ozgrkdn dedi ki...

Ben o yüzden yazlığa sadece Haziran ve Eylül'de gidiyorum...Kimse yokken:))))
Şehirde ise sürekli çarpan apt. ve daire kapı sesleri korkunç!!

FADİŞ dedi ki...

Zeynep size de sabır dilerim, ben de umuyorum ki bu sefer istediğim gibi bir yer olacak.

FADİŞ dedi ki...

Nilgüncüm insanlar sadece kendilerini düşünüce, bencil olunca ve toplum içinde nasıl davranacaklarını bilmeyince bu yaşadıklarımız meydana geliyor, ne kadar kibar olursan, saygılı olursan da o kadar tepene çıkıyorlar. Toplum kurallarından haberleri yok.

FADİŞ dedi ki...

Naciye Hanım hoş geldiniz, size de geçmiş olsun.

Durucayaşamak dedi ki...

offff çok gıcık bir durum.bu nedir yaa saygısız insanlar.ben o kadar çekiniyorum ki saat 20.00den sonra çamaşır falan asla atmam üstümdekide gece 01.00de atıyor bütün gece makine sesi.gerçkten zor.üzüldüm senin adına umarım daha iyi bir yer olur yeni evin kolay gelsin

FADİŞ dedi ki...

Sizin komşularda güzelmiş Nohutçum,iyi dileklerin için sağol. Her şeyin daha iyi olacağını umuyorum Allah yardımcımız olsun inşallah:)

Banuca dedi ki...

Seni çooook iyi anlıyorum Fadişim...
Kötü komşu insanı hayalindeki evin sahibi yapıyormuş :)) Şiledeki apartmandakiler beni öylesine hayatımdan bezdirmişti ki, dağda bir gecekondu olsun benim olsun diyerek geldim ben buraya :))
Dilerim sen de hayalindeki yaşama kavuşursun :)

FADİŞ dedi ki...

ozgrkdn en iyisi yapıyorsun huzuuuuuur:)

FADİŞ dedi ki...

Keşke her kes senin gibi duyarlı olsa, sanırım komşun saat 22 den sonra ekonomik elektrik seçeneğini kullanıyor:)

FADİŞ dedi ki...

Banucum, emekli olunca yapacağım ilk iş Karaburun'a yerleşip seramik çömlek yapmak. Güzel dileklerine aminnnn diyorum:)

Nesrin dedi ki...

ne iyi anlıyorum seni , gerçekten de öyle aynı sıkıntıları bızde yaşıyoruz bizim komşularımız o kadar meraklı ki anlatamam balkon kapısını açmamla birlikte gözleri balkonumuzda oluyor .hiç huzurlu değilim .
umarım yeni taşındığın evde hersey güzel gider allah kolaylık versin

sezobigo dedi ki...

öyle iyi anlıyorum ki seni en son evimizde öyle bir olay-lar yaşadım ki sinir krizi geçirmemek elde değildi burdan yazıp günaha girmek istemiyorum ama inana tahmin edemeyecğin şeyler olabiliyor malesef:(
neyse şükür bugünkü halimize darısı başına canım benim huzurlu günler diliyorum sana.

Sevgi dedi ki...

ay fadişim ne kadar zordur bilirim.. bizim bu balkon muhabbetleri yüzünden polis çağırmışlığımız bile var :)) umarım yeni evinde çok daha huzurlu olursun..

dikisdersi dedi ki...

her gece oluyorsa tabiki kötü :((evim diyemedigin evde yaşamakta kötü ,taşınacagını biliyordum ,bir bakayım dedim taşınmış yerleşmişmi ,bayram üzeri zor olacak Fadişim ...

necla dedi ki...

çok kötü birşey ya... üzüldüm ama tekrar taiınmak zorunda kaldığınıza.. sağlık olsun...
inşallah yeni yuvanızda huzurlu zamanlar geçirirsiniz ve inşallah sizin gibi komşularınız olur etrafınızda.....

FADİŞ dedi ki...

Nesrincim en kötüsü kendini devamlı gözlem altında hissetmek herhalde, sana da iyi komşular dilerim.

FADİŞ dedi ki...

sezobigo, Allah doğru insanlarla karşılaştırsın hep inşallah, yeni evimize yerleştik ve ben hala yorgunluğumu atamadım. İyi dileklerin için sağol.

FADİŞ dedi ki...

Sevgi, mesele başkalarının hakkına saygı göstermek ama malesef bu pek olmuyor, toplulukta yaşamanın gereklerini yerine getiremiyoruz sanki dünya sadece bize ait gerisi teferruat.

FADİŞ dedi ki...

dikiş dersi, evet her gece böyleydi ve çok şükür taşındım ve yerleştim. Sağol canım:)

FADİŞ dedi ki...

necla, geçti bitti çok şükür artık yeni evimizdeyiz, komşular konusunda ise ben de öyle umuyorum, sevgiler:)

Semi M.Eller dedi ki...

Umuyorum senin icin, sizin icin bu kez son olur Fadis...
Ne zor degil mi insanlarin saygi icersinde yasamasi!
Oturdugumuz ev kendi evimiz olmasa herhalde ben de tasinmayi tercih ederdim.

FADİŞ dedi ki...

Semi ben de öyle umuyorum. Bakıyorum da yer yurt farketmiyor, semte göre değişmiyor insanlar birbirlerine saygı göstermediği sürece böyle birbirlerinden memnuniyetsiz yaşamaya devam edecekler yoksa dağa falan kaçmak lazım!

nurtenbegendi.blogspot.com dedi ki...

Çok sıkılmışsınız belli:) Ama inanın bu Türkiye'nin her yerinde aynı galiba. Biz yaygara konusunda İtalyanlarla, oturduğu yeri kirletmede Araplarla yarışacak bir milletiz.
Eski evimde apartmanım çok düzgün insanlardan oluşuyordu. Ama bu, eline diline ve beline sahip olabilen düzgün insanların, aynı zamanda gürültüsüz de oldukları anlamına (elbette) gelmiyordu. Yan apartmanda üst kat komşumun görümcesi oturuyordu. Her gece olmasa da bazı yaz geceleri, karşılıklı iki balkondan üst kattaki hanımın kayınvalidesi ve yan apartmanda oturan görümcesi, ana-kız muhabbet ederlerdi. Buna bir de erkekler katıldı mı, haydaaaa.... En çok da bu durum, iki ailenin çocuklarının evlendiği günlerde yaşanıyordu, ki yaklaşık 4-5 düğün gördük. Bir de yan apartmandaki görümce, kocasıyla birlikte yaz geceleri saat 1-2 demeden oturun, yoldan tesadüfen o sırada geçen bir tanıdıklarını bile çay içmeye davet edecek kadar misafirperver bir hanımdı:) Bütün konuşmalar, şakalaşmalar, muhabbetler de yatak odamızdan gecenin sessizliğinde net oarak ve rahatsız edecek derecede duyulurdu.
Sadece onlar değil tabi. İlerdeki apartmanda oturanlar da maç delisiydi. Dünya kupası, şampiyonlar ligi bilmem nesi, falan kupası, filan müsabakası, evin terasına kurulan tvden evce mi yoksa apartmanca mı izlenirdi bilemiyorum, gecenin esselatında binbir tezahüratın dibine vururlardı:)
Sonra Afyon'da tvnin, radyonun olmadığı zamanlarda, adına "dilenmeye gitme" denilen bir adet varmış ki, şimdi bile devam ettiren gelenekçi zihniyetler mevcuttur. İşte bu kökten gelenekçiler, kına gecesi bittikten sonra, gece yarısı 1-2-3, artık Allah ne verdiyse, kız evinin genç kızları bir kaç erkek ve bir kaç büyük kadın eşliğinde oğlan evine giderler. Ellerinde tef, tencere kapağı gibi maksimum rahatsız edici ses çıkaran alet edavat olduğu halde, yol boyu bet sesleriyle güya şarkılar söyleyerek ama aslen çığıra çığıra erkek tarafının kapısı önünde gösteri yaparlar. Kayınvalide bunlara bahşiş verir, damadı oynatırlar, kız evi aynı gürültüyle çeker gider. Bu arada konu komşu rahatsız olurmuş, uykusu kaçarmış, yarın işe nasıl gidermiş, kimsenin umrunda olmaz:) Çör-çöp meselesine gelince: Bu genel kuraldır. Newton denilen adam yerçekimi diye bir şeyi keşfetmiş, hamamdan "evrekaaa evrekaaa!" diye koşup çıkmıştır. Balkonuna düşen turfanda erik çekirdeği, kiraz sapı, üzüm çöpü, çikolata kağıdı, hep bu yüzden senin balkonuna düşmektedir. Her evde elektrikli süpürgenin, iyi kötü bir masanın olduğu bu devirde, hala daha evde piknik yapar gibi üstünde yedikleri mendili silkelediklerinde senin balkonuna düşen zeytin çekirdeklerinin sebebi de bu olabilir zaten.
Bir de, onun çocuğunu her fırsatta çok özlemişsin, istiyormuşsun gibi getirip sana bırakan komşu çeşidi var:) Kendisi anne olduğu için doğal olarak sevdiğinden seni de çok seviyorsun zannediyorlar. Kardeşim, çok çocuk isteseydim, bir kere de ben, "aman komşum şu senin veledi ver de üç beş saat ben bakayım" derdim. Hiç dedim mi? Hayır! Ne demeye bakıcı anne gibi getirip getirip koyup gidiyorsun çocuğunu? Ben sana benimkini hiç bıraktım mı? Hadi bıraktın, niye unutuyorsun, çocuğunun yokluğunu evde hiç mi hissetmiyorsun? Hadi unuttun, tuvalet eğitimi henüz bitmemiş çocuğu neden bezlemeden komşuya bırakıyorsun?
Komşuluk ilişkileri yaşarken çok sinir bozucu olabiliyor ama dışardan bakınca komik değil mi? Hepimiz yaşıyoruz bunları.
Kiracılık da zor ev sahibi olmak da. Kiracıyken canın sıkıldıkça, hayat çekilmez oldukça taşınabiliyorsun, evet zor, hem de çok zor. Ev sahibi olduğunda onu da yapamıyorsun. Gitmek mi zor, kalmak mı:))
Kaldı ki, komşusu görümcesi olan bir akrabam var, görümce baskısı taciz boyutlarına gelince kızcağız sahibi olduğu evden kiraya çıktı. Kendi evi gibi evlere bütçesi yetmediğinden daha düşük standartlı evlerde kirada oturuyor. Söylediğine göre, görümcesi şimdi de kiracıları kaçırtıyormuş:)) Bunlar her yerde, etrafımızı sarmışlar. Kötü komşusu olana Allah acısın, ne diyelim:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...