13 Nisan 2012 Cuma

YOKSA!

fotoğraf:milliyet.com.tr

Bu haber ne şimdi 2 ton biber imha edilmiş sebepse fazla miktarda ilaç kalıntısı: Haberi okuyun lütfen.
Şimdi şunları merak ettim ben:
1- Bu biberler iç piyasa için mi üretilmişti acaba, denetimler hem yurtiçi hem yurtdışı için aynı standartta mı yapılıyor yoksa bizim milletimiz sağlamdır bize bir şey olmaz mı deniyor!  Geçmişte pek çok sebze ve meyvenin gümrüklerde denetimden geçemeyip geri gönderildiğini veya imha edildiğini çok okuduk.
2- İlacı kullanan sayın üretici bu ilacı bilinçli olarak mı fazla kullandı yoksa haybeye ilaçlamamı yaptı her ikisi de evetse çok düşündürücü, bilinçli olarak yaptıysa denetimden geçemeyeceğini bilmiyor mu, ya da denetimden bir şekilde geçerim mi dedi? Eğer bilinçsiz kullanıyorsa da bu işin eğitimi yok mu, ya da bu ilaçlar sebze üreticilerine hangi miktarlarda veriliyor diyelim ki 2 dönümlük bir arazisi var, al sana şu kadarlık dönüm için ilaç mı deniyor yoksa parayı veren istediği kadar ilaç mı alıyor?
3- Yazın en çok tükettiğimiz sebzelerden biri biber, C vitamini deposu, benim oğlum çok seviyor mesela, kırmızısını da yaz boyu közleriz, şimdi biz pazardan aldığımız biberin domatesin denetimden geçtiğini mi varsaymalıyız yoksa bilmeden zehirleniyor muyuz?

8 yorum:

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Biberler iç piyasa için ya da dış, hiç farketmez.
Bizimkiler bunu hep yapıyor ve ben gerekli denetimlerin Türkiye`de çok sıkı yapıldığını düşünmüyorum. Kim bilir neler yiyoruz neler...
Hepsinden kaçmanın imkanı yok:(

Proje Çantası dedi ki...

İç piyasada senin içini rahatlatacak bir denetim yok cicim. Maalesef :(
Bunlar ihraçtan geri dönenlerdir.

FADİŞ dedi ki...

Kaçamadığımız kesin ve denetimlerin de ne kadar iyi olduğu tartışılır önemli olan bu hataları yapmalarına izin vermemek en baştan yolunu kesmek kardeşim, nasıl haşhaş ekimi sıkı denetimde kontrol altında bitkiler için kullanılan her ilacın da sıkı denetimde olması gerekir, işin kötü tarafı bu bitkiler fideyken ayrı sebzeler büyürken ayrı ilaçlanıyor çevremizde ziraat mh. varsa söylesin yok mu içimize su serpecek biri yanlış biliyorsunuz, sistem çok iyi işliyor, insan sağlığıyla oynanmıyor diyecek biri var mı çıksın ben haksız çıkayım istiyorum. Tarım bakanlığının sayfasını inceledim az önce, teşvik veriyormuş devlet ne bileyim ilaçlama yerine file yöntemini kullanan ya da yararlı böcek kullanan ya da yararlı yabani ot kullanan çiftçilere teşvik veriyormuş bu ne kadar işliyor acaba? kimler yararlanıyor yeterince eğitiliyor mu çiftçi?

FADİŞ dedi ki...

İhraçtan geri dönenler de demek ki sofralarımıza giriyor, acaba kontrollerde gözden kaçanlar şimdi kimlerin sofrasında?

biraydamasalı dedi ki...

yani artık resmen şaşkınız.hergün yeni bir rezillikle karşılaşıyoruz.ne yiyeceğimizide şaşırdık.hadi hayırlısı

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Bu konuları açıklayabilecek bir merci olduğunu zannetmiyorum:((

FADİŞ dedi ki...

Semi malesef haklısın.

FADİŞ dedi ki...

şaşkınız hem de çok şaşkın.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...