30 Nisan 2012 Pazartesi

ANAOKULU ARAYIŞLARIM


Ev kiralama işlemi tamam sırada eşyaları toplamak ve çevremdekilerle vedalaşıp helalleşmeye geldi ve sonra taşınma:) Şimdiden eve yakın ve iş yerine yakın okul arayışımız başladı, ön çalışma olarak internet üzerinden telefon ve adreslerini edindiğim okulları tek tek arıyor ve konuşuyorum. Aylin annenin burada ve burada yazdığı "anaokulu seçerken dikkat edilmesi gerekenler" konulu yazıları benim çok işime yaradı tabi ki böyle ciddi bir mesele telefonla olacak gibi değil ama bir fikir sahibi olurum ve içlerinden eleme yaparak zamandan kazanırım diye düşündüm.
Öncelikle telefondaki ilk izlenimler bir miktar aydınlatıcı oldu bende. İlk görüşme yaptığım okul yöneticisi hemen kayıt almaya çalıştı ve yarım gün olarak başlamayı kabul etti, servis de okula ait, tüm aile öğretmen emeklisi, servisi bile öğretmen kullanıyor, mekanı görebilmem ve programlarını incelemem, fiziksel şartları incelemem ve öğretmenleri yakından görmem, oyun alanı, aktiviteleri, çocuğa yaklaşımları tuvalet ve uyku odasının şartları, çocukların bulundukları ortamın özellikleri, ısıtma, veliyle işbirliğinin nasıl olduğu gibi pek çok soru var kafamda.
İkinci görüştüğüm okul dört katlı bir okul hastaneye yakın. Okulda sağlık görevlisi yok bu soruyu ilk görüştüğüm okula sormayı unutmuştum onu hatırladım şimdi. Acil durumlarda (hiç yaşamadıklarını söylüyorlar!) hemen hastaneye gitmenin mümkün olduğunu söylediler, hastane okulun hemen karşısında. Yaş gruplarına göre katları paylaştırmışlar en üst kat 3 yaş için, uyku saatlerinde gürültüden uzak olsun diye. Asansörleri var ama ben yine de bu kadar kat olmasından pek hoşlanmadım.
Üçüncü görüştüğüm okul ise daha çok içime sindi, ilk etapta biraz durumdan bahsettim, şehir değiştireceğimizi, bakıcısından ayrılacağımızı anlattım. Böyle bir durumda hemen okula başlatmamızın iyi olmayacağını mümkünse eğer ilk bir ay evine ortamına alışmasını bir de ayriyeten kendini okulda bulursa sorun yaşayabileceğimizi anlattı. İlk etapta bir ayın sonunda okula başlamasını ilk bir ay alışma devresi olarak tutmamızı oğluşun tepkilerine uyumuna göre üç saatten tam güne geçişi yapabileceğimizi söyledi. Eğitime bakışı, okul anlayışı, veliye yaklaşımı çok güzeldi bununla birlikte asıl izlenimlerimi oraya gittiğimde paylaşırım şimdilik üçüncü okul bana  daha olumlu gelmiş durumda (uzaktan tabi).
Samsun benim bilmediğim bir yer ama eşimin hoşuna gitmiş ilk izlenimler iyi hayırlısı bakalım, daha şimdiden  Samsun'lu bir arkadaşım oldu "Esra'dan Dünyaya", her türlü desteğe hazır, aslında küçük oğlunun gittiği anaokuluna yazdırmayı istiyorduk ama bize mesafe olarak uzak kalıyor yine de alternatiflerimiz arasında yer alıyor, Esra'nın mailime hemen cevap vermesi ve ilgisini esirgememesi çok hoş, kendimi hiç yalnız hissetmiyorum sayesinde biliyorum ki  dost blogger var aynı şehirde. Ayrıca Edacım bana kendi arkadaşlarının isimlerini verdi görüşmem için Samsun'da çalışan.
Buradan her ikisine de teşekkürü bir borç bilirim. Benden şimdilik bu kadar gelişmeleri blogta yazacağım.



13 yorum:

ada ve deniz dedi ki...

Üçüncü okulun yaklaşımı gerçekten de çok hoşmuş. Bir strateji değilse çocuğa ticaret gibi bakmamış....

FADİŞ dedi ki...

Aynı görüşteyim Saadet, ses tonu konuya hakimiyeti olumlu puan aldı benden:)

Sevgi dedi ki...

fadişim hayırlısı olsun inşallah.. bende 3.okulun yaklaşımını çok sevdim.. en kısa zamanda düzeninizin oturacağına eminim...

Tarkanın Annesi dedi ki...

Hadi hayırlısı bakalım umarım içine siner okul banada yaklaşımı güzel geldi okulun inşallah ortamı ve şartlarıda iyidir bakalım biz napacağız şimdiden kara kara düşünüyorum ne zor bişeymiş bu okul işi.

esrates dedi ki...

Fadişciğim, umarım her işiniz rast gider, kolaylıklar dilerim:))

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Zordur şehir değiştirmek. Ben çok taşındım, ülke değiştirdiğim de oldu.
Anaokulu arayışını anlayabilirim. Çok katlı olmasından ben de hoşlanmamıştım. Apartmandan bozma okullar hiç içime sinmemişti. Benimkilerin gittiği okul, tamamıyla çocuklar için düşünülmüştü, en hoşuma giden tarafı buydu. Tabii eğitim kadrosu, yemekleri, programı hepsini inceledikten sonra...
Sana çok kolay gelsin diyorum Fadiş:))

Berceste dedi ki...

Ah sizde de mi var sehir degistirme durumu :( Ben de simdilik ayak direme asamasindayim, bakalim ne kadar daha direnebilecegim :(((

Adsız dedi ki...

SAMSUUN Harika bir şehir her yere yürüyerek ulaşabilirsiniz.Ben Samsunda 4 yıl kaldım hala oaryı çook özlüyorum.
FATOŞ

FADİŞ dedi ki...

Sevgicim sağol, hayırlısıyla inşallah bir yerleşelim haber ederim okul deneyimlerimizi:)

FADİŞ dedi ki...

Tarkan'ın annesi gerçekten zor:(

FADİŞ dedi ki...

esrates, sağolun yakınlığınız bana çok iyi geldi, teşekkür ederim:)

FADİŞ dedi ki...

Semi teşekkür ederim, umarım biz de istediğimiz gibi bir yer bulabiliriz, yer değiştirmek değil de geride bıraktıklarım zor geliyor bana yoksa yeni yerler keşfetmeyi, yeni başlangıçlar yapmayı severim çok.

FADİŞ dedi ki...

Berceste kolay gelsin size de.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...