19 Mart 2012 Pazartesi

PAZAR YÜRÜYÜŞÜ



Bu yürüyüş bildiğiniz Kordon'da keyfi sefa değildi, bir eylemimiz vardı İzmir'li annelerin organize ettiği, güzel güzel pankartların tutulduğu, sesimiz kısılana kadar söylediğimiz şarkılarla "4+4+4 istemiyoruz"," kesintisiz eğitim" sloganlarıyla Gündoğdu Meydanı'na kadar yürüdük çoluk çocuk. Taktık önlük yakalarımızı yürüdük.
Katılım malesef fazla değil di demek ki herkes memnun bu karardan yaşayıp göreceğiz, umarım bu gösteriler tüm ülke genelinde olur.
Ben isterdim ki bütün odalar, vakıflar, eğitmenler, emekliler, çalışanlar çalışmayanlar ses versin.
Nilgün İstanbul'dan gelip yürüyüşe katıldı, Selin bol bol fotoğraf çekti, Saadet yürüyüşteydi iki oğlu ve eşiyle, ben bizim tayfanın temsilcisi olarak oradaydım Deniz kimbilir kaçıncı uykusunda babası da yanındaydı.

18 yorum:

nil dedi ki...

ben memnun falan değilim ama yasa geçti. Şu an sadece memnun değil olduğumuzu bildirebiliriz anca. Yürüyüşe katılmadım ama yasa geçmeden olsaydı katılırdım,en azından kendimce bir şey yapmış olurdum, asla hele ki İzmirli olarak dikkate alınmayacağımı bile bile...Daha önce de yazdım, önümüze kemik atar gibi 5 yaşı çıkardılar hurraaa tepki verildi, zaten bence 5 yaşa çekmiyeceklerdi sonradan anladım, bak sizin istediğinize kulak verdik dediler, asıl amaçlarına durmak yok yola devam.

ada ve deniz dedi ki...

Malesef çok azdık:((((

Konuştuğum bir öğretmen "yapacak birşey yokki yaşayıp göreceğiz" dedi. insanlar razı olmuşlar Fadiş....

FADİŞ dedi ki...

Nilcim,ben memnun olmadığını biliyorum, üstüne alınacak en son kişi senken ilk senden ses çıktı, işte bu kadar duyarlı bir insansın sen:) uzun uzun kamu yoklaması mı yaptılar, bilir kişilere mi sordular, kimlere sordular bu yasayı hazırlarken? Önce geri çektik 7 yaşında okula başlayacaklar dendi tam iki gün sonra bir baktık yasa çıkmış, gündemi değiştirip işi bitirdiler. Aynı internet ile ilgili kesintisiz erişim de olduğu gibi, yasadan önce sansüre hayır dedik, kesintisiz erişim dedik ne oldu? Ben şunu demek istiyorum yasa çıksın çıkmasın, ben sesimi çıkarmazsam vicdanım rahat etmez, katılmadığım bir konuda söyleyebildiğim kadar söylerim, sesim kısık olsa da, duyuramasam da içimdekini ortaya dökerim.

FADİŞ dedi ki...

Saadet azdık evet ama vardık.Umutsuzluk kötü bir şey:(

yeliz dedi ki...

Fadişçim selam...
çok sevindim gidebildiğinize. ne yazık ki arca dün ateşlenince kimseye bırakamadım, gelemedim. içimde kaldı. İlkeri bile ikna etmiştim anarşik olmadığıma:(
ben izmirli anneler mail grubundan güzel izlenimler okudum yürüyüş sonrası. o kadar umutsuz hissetmedim. Etraftan alkışlayanlar katılanlar olmuş. Bence ne olursa olsun dik durmaya devam etmeliyiz. çoğu zaman sonuç istediğimiz gibi olmuyor ama "yol devam" ...
başka bir protestoda görüşebilmek umuduyla,
sevgiler
yeliz

FADİŞ dedi ki...

Yelizcim, geçmiş olsun Arca'ya, şimdi iyidir inşallah, bahar ayı malesef biz bu havalara alışıncaya kadar hastalıkla geçiyor, bir daha protestoya ihtiyaç duymayız ümidiyle, sevgilerimi yolluyorum:)

bahar006 dedi ki...

Bazen çok şaşırıyorum, acaba diyorum bu hükümet gitmeden unutup arkasında bırakacağı, el atıp değiştirmediği bir konu kalacak mı gerçekten merak ediyorum. Eğitim sistemi, üniversite sınavı, emeklilik, vergi, cumhurbaşkanının görev süresi ve hatta yaz-kış saatleri. İnsan küçüklükten başlasa biriktirmeye, ileride başbakan olursam şunu da değiştiricem diye ancak bu kadar olurdu. Sonuna kadar destekliyorum sizi ama maalesef, yasalar jet hızıyla geçiyor meclisten, sanki bu hükümet sonsuza kadar kalacakmış gibi...

nil dedi ki...

Fadişim,şimdi de üst sınır 70 ay olacakmış yani bizimkiler 7 'den gün aldıklarında başlayabilecekler ama 6 yaş da başlayabilecek. Ne diyorlar bir anlasam keşke...

Yürüyüş yapılmasına,sesimizi duyurmak istemenize asla karşı değilim, diyorum ki keşke önceden örgütlenebilip karşı çıksaydık, Sadece İzmir ile olmaz, olamaz zaten onlara göre İzmir işte...

Sen beni bilirsin, ben seni... senin sayfan diye yorum yazmak istedim, yoksa asla sana alınmam ki... beni bildiğinden orada göreceklerindendim, demek istediğimi anladığını biliyorum, öpüyorum.

Proje Çantası dedi ki...

Benim hâlâ umudum var.

FADİŞ dedi ki...

Canım Nilim biz birbirimizi biliyoruz işte, tüm dediklerine katılıyorum arkadaşım:)

FADİŞ dedi ki...

Düşünceler istekler ortak Nilim, keşke bizlerin isteği olsa ama olmuyor işte.

FADİŞ dedi ki...

bahar006, her şey çok hızlı gelişiyor, sade bir vatandaş olarak gündemi takip etmekte zorlanıyorum inan.

FADİŞ dedi ki...

Umut etmek iyidir, umut olmasa yaşanmaz değil mi Eda:)

Elif'in Terazisi dedi ki...

Tebrik ediyorum sizleri...

Recep Altun; dedi ki...

Merhabalar,

4+4+4 eğitim sisteminin ne getirip ne götürdüğünü biliyorum desem yalan söylemiş olurum. Hükümet bu konuda önce vatandaşı bilgilendirecekti. Bu sistemin artıları nedir, eksileri nedir bu konuda gerekli sempozyumlar, konferanslar verilecekti. Şimdi ben cahil bir vatandaş olarak bu sistemin ne yararlarını biliyorum, ne de zararlarını biliyorum.

Konuyu inceleyip gazete köşelerinde makale yazanlar da hep yanlı yazıyorlar. Çünkü blogların dışında gazete köşelerinden yapılan feveranların hemen hemen hepsi yanlı feveranlar.

Diğer Avrupa ülkeleri bu konuyu yıllar ama yıllar öncesi çözmüş ve eğitim sistemi ile ilgili köklü bir değişiklik omuyor sadece gelişen teknolojiye parelel yeniliklerden faydalanıyorlar.

Ama Başbakanın bir söylemi var: "28 Şubat ile eğitim sistemine cebren konulan bu sistemi biz demokrasi ile kaldırıyoruz ve düzeltiyoruz" diyor ya, işte ben burada düşünmeye başlıyorum. 28 Şubatta eğitim sistemine konulan değişiklik neydi? İlköğretim okullarımızın zorunlu eğitim süresi kesintisiz 8 yıla çıkarılmıştı yani 5+3=8 yapmışlardı. Şimdi hükümet bunu 4+4+4=12 yıla çıkarıyor ama, kesintisiz değil her 4 yılda bir kesintiye uğruyor, ama 12 yıldan önce kimseye diploma verilmeyecek deniyor.

Emin olun bu sistemi çözebilmek için uzman olmak gerekiyor.

Selam ve dualarımla.

FADİŞ dedi ki...

Elifin terazisi, teşekkür ederim:)

FADİŞ dedi ki...

Recep Bey, konulardan biri de bu zaten bana göre, geleceğimizi şekiilendirilecek bir karar alınıyor ama halkın bunda söz hakkı yok daha tam olarak ne olduğunu çözebilmiş değil üstelik hükümetten biri bir şey diyor diğeri başka bir yorumda bulunuyor onlarda tam olarak içlerine sindirememişler ama çocuklarımız deney tahtası olmamalı.

KAMİKAZE dedi ki...

Ben de katılmak isterdim.En azından denemiş,sesimizi duyurmuşsunuz.Teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...