22 Mart 2012 Perşembe

ÖĞLE UYKUSU KALKINCA


Bu iki fotoğraf geçen yazdan kalma, bakınca ne kadar büyüdüğünü görüyorum:)
Deniz iki gündür öğle uykularını es geçiyor. İlk gün akşam yemeğini yedikten sonra biraz çizgi film seyretti ve 21:30' da koltukta uyuya kaldı.
İkinci gün saat 19'da ben sofrayı kurmak üzereyken hayırla karışık ciyaklamaya benzer bir ses duydum ve salona koştum baktım bizim kuzu uyumuş, uykusuna son bir karşı koyma girişiminin sonucu o sesi duymuşum demek ki, hemen 300ml' lik biberonla sütü dayadım kuzuya uykusunda içti yoksa açlıktan gecenin bir yarısı uyanır bir daha uyumaz diye düşündüm.
Bu gün için teyzesiyle konuştum eski düzene geçin gündüz uykusu Deniz için hala gerekli, yoksa oğlanın yüzünü göremez olacağız bu gidişle dedim. Düşünsenize saat 18:30'da kapıda bizi karşıladı öpüşüp koklaştık babası bunu bile yapamadı bizim kuzu uyudu, sabahta biz işe giderken hala uyuyordu uyandığında isyan etmiş annem nerde babam nerde diye.

15 yorum:

Nar-ı Can dedi ki...

her dönem değişir ki çocukların uykusu...büyüdükçe uzaklaşacak uykudan!

Tarkanın Annesi dedi ki...

evet ya gündüz uyumadıklarında akşam yedi buçuk gibi gidiyorlar bizimki bide öyle olunca geceleri hiç rahat vermiyor sürekli uyanıyor bişeyler istiyor buda bana çok zor oluyor.Sabah sersem gibi kalkıyorum.en iyisi gündüz uyumaları

nil dedi ki...

Ayy kıyamam isyanına ama.Fadiş hazırlıklı ol, yaz sonu kaldırır öğle uykularını,anlaşmaları var ya bunların şu kadar aylığım hııım şu şekilde davranayım diyorlar oradan biliyorum:))

ada ve deniz dedi ki...

7 erken tabi ama akşamları 9.5 10 gibi uyumaya alışsa sizin için çok rahat olur. İleride okul zamanı kurtarıyor insanı bu durum.

FADİŞ dedi ki...

Şu sıralar bunun sinyalerini veriyor zaten, yakında kreşe de başlayacak uyku düzeni değişecektir. İki gündür kendiliğinden uyumadı ama bu gün parka bile gitmek istememiş, öğle uykusunu bir güzel uyumuş ve sonra parka gitmişler:)

FADİŞ dedi ki...

Daha biraz var canım ya, uyusunlar ama istiyorum ki gece de geç yatmasınlar en geç onda uyusunlar:)

FADİŞ dedi ki...

Nil aslında iyi de olur erken uyumasını garantilerim ama işte 19 çok erken bir saat, bu bir istisnaydı sanırım çok yorulmuş. Gece uykusu önemli ya o sebepten, endişem büyüme hormonu meselesi bir de biraz kendime de vaktim kalsın istiyorum:)

FADİŞ dedi ki...

Saadetçim gündüz ne kadar aktivite o kadar yorgunluk ve erken uyku demek:) 9.5-10 iyidir.

sezobigo dedi ki...

bizimkide öğleni atladık mı erkenden mat oluyor:)ama öğlen uykusu onada iyi geliyor gibi zaten kaç yaşına kadar öğlen uyayacak ki yatsın diyorum bende.
çok çabuk büyüyorlar hem sevinip hem üzülüyorum nasıl tezat bir duygu:)

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Öğle uykusu iyidir Fadiş. Abartılmadığı sürece, çok uzun uyursa bu kez de akşam yatıramazsın. Ben benimkileri 1-2 saat uyuturdum en fazla, ki akşam 8-9 gibi yatırabileyim.
Sizin gibi çalışanlar için zor tabii ama ben çocukların erken yatması tarafındayım. Hem bilimsel olarak da ispatlandı. İyi ve kaliteli uyku demek aslında akşam 9-10`dan sonra başlarmış, gece 4-5`e kadar uyunan uykuymuş. Beyin en çok bu zaman diliminde dinlenirmiş.
Ben hep çocukları küçükken de en geç 9 gibi yatırdım. Okula başlayınca da hiç zorluk çekmedik, hala durum aynı. (hafta sonları uzun oturmaya izinleri var:)) Sabah ben uyandırmadan kalkıyorlar, rahat rahat kahvaltı yapıyorlar.
Adavedeniz`e katılıyorum sonuç olarak, 7 erken ama 9-10 gibi ayarlayabilirsen iyi olur:))

Adanın Annesi dedi ki...

Ben de bu konudan çok muzdaribim şuanda. Gündüz uyumadığı için akşam 7,30 gibi uyuyor ve gece uykusuna karşıyor. Bazı gecelerde 10 uyanıyor o saatten sonra oyun oynuyoruz. Ve tekrar uyku saati 01,30 oluyor :( 1yıldır verdiğimiz uyku düzeni diş ağrıları sayesinde bozuldu.. Umarım uyku perisi bize uğrar :S

FADİŞ dedi ki...

sezobigo, küçük bizimkiler küçük daha. İşte artık büyüdükçe değişmeye başladılar aktiviteleri arttı, bir de hareket ettikçe enerjileri coşuyor aksine biz de bitiyoruz, şimdi evi aradım kaç saat parkta oynamışlar en son piknik yapmışlar apartmandaki kankasıyla birlikte, teyzeler eve zor getirmiş afacanları şimdi uyuyormuş:)

FADİŞ dedi ki...

Semi'nin Mutlu Elleri, işte ben de bu yüzden gece uykusunu erkene almaya çalışıyorum bir ara 23-23:30 yapmıştı yatış saatini, havalar düzeldi park bahçe ortamı var artık enerjisini harcayabiliyor, uyku saatini 22 ye çekmeye dün itibariyle başladık, memnunuz:)

FADİŞ dedi ki...

Ada'nın Annesi, diş ağrısı uykuyu sık sık bölüyordur bu da geçecek merak etme, tekrar düzene girersiniz inşallah.

banurose dedi ki...

ayyy allahım bizim daha çok zamanımız var böyle kendi kendine uyumalara...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...