24 Mart 2012 Cumartesi

İLK CHEESECAKE



İlk cheesecake denememi yaptım, aldığım tarif gerçekten tam kalıbıma uykun miktarda oldu ve tadı da muhteşem, herkesin kolaylıkla yapacağı sadece bazı püf noktalarına dikkat edilmesi gereken bir tarif. Tarifi nereden aldığıma gelince takip ettiğim bloglardan birinden ama not etmemişim, dün akşam uygulamayı yaptıktan sonra ve sabah aradım durdum blogu ama bulamadım. Bu postu okuyan sevgili blogger, tarif sahibi arkadaşım, verdiğin tarifin uygulaması kolay ve yapılışı bir o kadar zevkliydi lütfen postu okuyacak olursanız yorumlarda linkinizi de ekler misiniz arkadaşlar bu güzellikten yararlansın:) Size tekrar ve tekrar teşekkür ederim.

Taban için: 2 paket Eti burçak bisküvisi (ben Eti yulaf bisküvisi kullandım)
50 gr tereyağı, yarım su bardağı fındık kırığı (ben badem kullandım)
4-5 yemek kaşığı süt

İç malzeme:
2 paket labne peynir
1.5 Türk kahvesi fincanı krema
4 adet yumurta
4 tepeleme çorba kaşığı pudra şekeri
2 silme çorba kaşığı buğday nişastası
2 tatlı kaşığı vanilya özütü
üzeri için Doctor Oetker böğürtlen sos (ben dondurulmuş vişne kullandım)




Tabanı için bisküvileri fırın kağıdına koydum, kağıdı torba gibi büzüp bir bez içine yerleştirdim, merdane ile vurarak ezdim, arkasından 50 gr tereyağını yakmadan erittim, bademleri havanda dövdüm onları da ekledim, sütü ekledim ve yoğurdum, elimdeki tart kalıbını fırın kağıdıyla kaplayıp malzemeyi içine ince bir tabaka lalinde yerleştirdim, buzdolabının dondurucusuna yerleştirdim.

İç malzeme için önce 4 yumurtanın sarılarını ayrı bir kaba beyazlarını ayrı bir kaba koydum. Sarıların içine kremayı, pudra şekerini nişastayı ekledim ve krema kıvamına gelinceye kadar çırptım arkasından labne peynirini ekledim gene karıştırdım  ve bir kenarda beklemeye aldım.

Yumurtaların beyazını bir fiske tuz ve vanilya ile kar gibi oluncaya kadar çırptım arkasından sarı karışımın tam ortasına döktüm. Tahta bir kaşık yardımıyla beyazını fazla ezmeden karışımı dıştan içe doğru katlayarak karıştırdım. Dondurucudan tabanı çıkartım, karışımı tabanın içine yaydım, 170 derecede önceden ısıtılmış fırının orta rafına koydum ve 40-50 dk pişirdim kek, siz sallayınca pelte gibi oynamıyorsa pişmiştir, kek piştikten sonra fırını kapatıp kapağını açın ve soğumaya bırakın.

Şimdi sıra geldi süslemeye. Benim evimde böğürtlenli sos yoktu bunun yerine dondurulmuş vişnem vardı ben de orta boy tencereye 1.5 su bardağı donmuş vişneyi yarım bardak su ve yarım bardak toz şeker ile kaynattım arkasından 2 silme çorba kaşığı nişastayı yarım bardak soğuk suda eritip kaynayan vişnenin içine attım ve bir kez daha fokurdattım sosumuzda böylece hazır olmuş oldu. Ilıyınca kekin üzerine yaydım. Sonuç mükemmel, dışarıda yediklerime on basar.


Benim uygulamda ufak bir pürüz var onu da pastanın bitmiş halini gören bu işi bilen hünerli ellerin gözlerinden kaçmayacaktır, yorumları merakla bekliyorum:)
Not: Çekilen fotoğraflarda flaş kullanmadım rengiyle oynamadım malzemelerin doğal renginin sonucudur.

21 yorum:

ada ve deniz dedi ki...

ellerine sağlık. Nedense ben de hiç denemedim cheesecake. Çocuklar sever mi sevmez mi bilemiyorum...

FADİŞ dedi ki...

Saadet seveceklerini tahmin ediyorum vişne tadı çok keskin olur dersen üstündeki meyveyi çilekten ya da muz veya elmadan yapabilirsin ben hepsini denemeyi düşünüyorum, artık dışarıda çizkek ısmarlamam ben, tadını beğenmem:)

SMİLENA dedi ki...

of of işte gerçek peynirli kek.biz kolaycılar utandım şimdi.epey emek istiyor ama çok güzel görünüyor.bir dilim olsa da yesem diyorum.ellerine sağlık Fadiş.Afiyet olsun !!!
Vişneli favorim..

bir kase lezzet dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK FADİŞİM GAYET GÜZEL OLMUŞ
EVDE YAPILANIN TADINA VARDINMI DIŞARDAN ASLA YEMEZSİN.
BEN YAPINCA 1 GÜN DEMEDEN BİTİRİYOR BİZİM ÇOCUKLAR.

Sevgi dedi ki...

of of tam öğle vakti de bir güzel geldi son fotoğraf.. hemn bu akşam denicem fadiş.. bu kadar övdüğüne göre bizim damaklarda şenlensin..

FADİŞ dedi ki...

SMİLENA, en son utanacak olan sensin sanırım baksana yaptıklarına, vişneli benim de favorim:)

FADİŞ dedi ki...

bir kase lezzet, teşekkür ederim de senin yaptılarının ikinci gün dayanması zor be şekerim, bitirmeden olmaz:)

FADİŞ dedi ki...

Sevgicim yanında olsaydım da ikram etseydim sana bak şimdi üzüldüm ama işte paylaşmadan edemedim beğendim ya başkaları da faydalansın istedim hemen yap canım, afiyet olsun.

pınarpare dedi ki...

ellerine sağlık fadişim:)hiç denemedim cheesecake:(ama pek yakında hatta bu akşam denesim mi acaba:)

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

Fadişim nefis görünüyorrrr:) ellerine sağlık canım afiyetler olsun

Elif dedi ki...

harika görünüyor..Ağzımın suları aktı yine :)

Deli Anne dedi ki...

canım çekti gece gece be Fadişim:)

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlıkkk..muhteşemm

FADİŞ dedi ki...

pınarpare dene dene ben çok zor bir şey diye algılamıştım hep, uğraşamam öyle diyordum ama düşündüğüm gibi zor çıkmadı, tarifi anlatan o kadar güzel anlatmış ki cesaret edebildim ama bir de hatırlayabilsem tarifin sahibini çok rahatlayacağım:)

FADİŞ dedi ki...

ÖRGÜÇANTAM, sağol:)

FADİŞ dedi ki...

Elif, sen daha güzelini yaparsın eminim, bir dene bakalım:)

FADİŞ dedi ki...

Deli Anne, böyle bir postu görüpte canının çekmemesi imkansız gibi üstelik diyetteysen. Aslında artık hiç yayınlamayayım böyle postlar diyorum ama benim gibi acemiler varsa cesaret alıp yapsınlarda istiyorum bazen görüntüye aldanıp çok uğraştırıcı bulup denemekten çekinenler oluyor ben tarifi aldım ama cesaret edip yapmam abartmıyorum bir haftayı buldu:)

FADİŞ dedi ki...

fatosun mutfağından teşekkür ederim:)

FADİŞ dedi ki...

Değerli arkadaşlarım tarifin sonunda cheesecake yapımında bir pürüz olduğunu söylemiştim, işte açıklıyorum. Tabanın üstünde labne peynirli karışım var ve onun üstünde de vişneli karışımın olması gerekiyor, ben tart kalıbı kullanmıştım ve bir dalgınlık yapıp fırından çıkarttığım keki ters çevirip tabanı üste getirdim ve tabanın üstüne vişneyi döktüm, işte hata bu ama tadında bir hata yok:)

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Fadiş, pazar pazar,akşam akşam nasıl bir görüntü böyle!
Ellerine sağlık:)

FADİŞ dedi ki...

Semi'nin Mutlu Elleri, teşekkür ederim:)