4 Ocak 2012 Çarşamba

BİR FİLM: REMBETİKO

"Rembetiko". Bu filmi üniversite yıllarında sinema festivalinde izlemiştim ve ilk defa Rembetiko dinlemiştim. Acıların müziğidir rembetiko, yanık seslerin, halkın müziği. Eşimle balayımızı Rodos'ta geçirmiştik ve bir sürü rembetiko kasetiyle dönmüştük İzmir'e, sevdiğimiz arkadaşlarla buluştuğumuz akşam yemeklerinde bu müzik mutlaka dinlenirdi şimdi pek öyle akşamlar yaşamıyoruz:(
Film çok şiirsel bir dille aktarılmış, insanı derinden etkileyen seslerin bir arada olduğu tanıdık tınılar da taşıyan, baştan sona akıcı bir üslupla anlatılmış hüzünlü bir hikaye, izlemediyseniz tavsiye ederim.Filmin konusuna gelince (buradan direk alıntı yapılmıştır)

"1923 Yılı bir İzmir gecesi. Bir Rum Meyhanesinde şarkı söyleyen Adriana'nın sahneden iner inmez doğum sancıları tutar ve o gece kızı Marika dünyaya gelir. Daha sonra Mübadele kararının çıkması ile Marika ve ailesi diğer Rum'larla beraber zorunlu olarak Yunanistan'a göç ederler. Ailesi Yunanistan'a göç eden tüm Anadolu Rumları Yunanistan'da dışlanır ve hor görülürler. Pire'de sefil barakalarda yaşamaya çalışırlar. Daha sonra annesi gibi bir rembetiko şarkıcısı olan Marika özlemlerini, dışlanmışlıklarını, hüzünlerini ve sefaletlerinin acısını, rembetiko şarkıları ile tüm dünyaya haykırır".

Filmin sonunda da hüzün vardır yine, izleyin.
Not: Şengül rembetiko dinlemek istiyordun bu şarkı sana:)

4 yorum:

Sezo bigo dedi ki...

hiç bilmiyorum ilk defa duydum desem:( şimdi oğlum ayağımda bir yandan salladım uyudu dinlemek istedim dinleyemedim de fena merak etttim:)
ama dinlicem bakayım nasıl birşeymiş :)
bu arada senin face adersin yok mu.ben blog için açmıştım sende aç oradan da buluşuruz:)

Gülsüm Güven Tuncer dedi ki...

Harikasın. Bana yalnızlığımı hatırlattın. Yunan halk müziği, onun tınısında ki hüznü keşfedemeyenlere hitap etmez. Çevremde bu duyguyu benimle paylaşacak kimse yok. İyi ki sen varsın.

FADİŞ dedi ki...

Sezo Bigo, var olmaz mı şimdi seni bulur eklerim canım. Dinle beğeneceğini umuyorum.

FADİŞ dedi ki...

Gülsüm, ben ilk duyduğumdan beri çok severim, teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...