25 Ocak 2012 Çarşamba

BASİT BİR TOPRAKTIN ÖNCE

Basit bir topraktın önce
Sonra su girdi içine, bekledin bekledin su iyice işledi bünyene
Sonra yoğruldun, ezildin, vuruldun iyice
Sonra yumuşadın, kıvama geldin, şekilden şekile girdin
Sonra dönen bir tornaya oturdun, merkeze alındın, torna döndü sen döndün torna döndü sen döndün
döndükçe ezildin, içinden çıtırtılar duyuldu sanki çıralar yanıyordu,
Torna döndü sen döndün, yükseldin alçaldın ve bir güzellik kesildin...

Fadiş



Canım yavruma:  Aslında ben bir seramikçiyim kıvırcığım, çömlek tornasında çok günlerim geçti, yumruk kadar kili merkeze oturtup onu şekle hale koyabilmek için çok ter döktüm, şimdi bakma, yok kille işim ama bir gün sana da çömlek yapmayı öğretirim.

13 yorum:

Ecehan dedi ki...

Şiirsel anlatımın o kadar güzel ki, hemen ben de yapmak istedim bir an...

FADİŞ dedi ki...

Ecehan, teşekkür ederim:)

yeliz dedi ki...

ne güzel anlatmışsın fadişçim.

nil dedi ki...

Anlatımına diyecek kelime bulamadım,çok çok güzel...

figen abla dedi ki...

ben de seramikçiydim eskiden..
çok büyüleyici di mi? :)

Banuca dedi ki...

Fadişim, sen seramikçimisin gerçekten, tornada çalıştın haaa, harika bir duygudur eminim ellerinin altında o toprağın şekillenmesi, görmekten çok hissederek.... Umarım birgün bir seramik atölyen olur...

FADİŞ dedi ki...

yelizcim teşekkür ederim, bir iki gündür bir özlem var içimde yapamadıklarıma dair, içimden dökülüverdi işte:)

FADİŞ dedi ki...

Nilim sağol canım:)

FADİŞ dedi ki...

Figen abla, tornanın başına oturmak ayrı güzel, sırlamak ayrı fırına vermek ayrı:)

FADİŞ dedi ki...

Banucam, seramikçiyim ama yıllardır tornanın başına oturdun mu dersen hayır oturmadım ama var bir hayalim ilerde küçük bir atölye açacağım:)

Esra YILDIZ dedi ki...

şiirsel anlatımı çok beğendim sanırım şiire de kabiliyetiniz var denemenizi öneririm sevgiler:)

FADİŞ dedi ki...

Esra, teşekkür ederim, sadece içimden kopup geliverdi birden sözler o kadar:)

Necla dedi ki...

Ne kadar çok süprizlerle dolu, ne kadar yetenekli bir kadınsın sen yahu...
Maşaallah..
TRabbim tüm yeteneklerini hayırda kullanıp mutlu olan ve mutlu eden kullarından eylesin...:)
Sevgileirmle...