16 Aralık 2011 Cuma

TURUNCU KEÇE AYAKKABI

Dünkü yazımı okuyanlar için gelsin bu post. Akşam dayanamayıp uygulamasını yaptım, süsleme yapmadan (üstüne kurdeleden bir fiyonk geçirmeyi düşünüyorum) ikinci ayakkabıya geçmeden fotoğrafladım. Şimdi bu ayakkabıyı yapacaksanız bazı ip uçlarına ihtiyacınız olacak, keçeden ilk denemem olduğu için benim de düşünmediğim bir şeydi bu.
Hazır mağazalarda satılan keçe kumaşlar nasıldır bilmiyorum, tahmin ediyorum daha ince ve sıkı malzemelerdir, benim kullandığım keçe ise klasik keçe imalatı yapan bir ustadan aldığım keçedir bu yüzden daha kalın tok bir malzeme ve esnekliği daha az, bu yüzden kalıbı keserken ayak ölçünüze tam uyacak şekilde kesin kalıbınızı, benden söylemesi ayrıca içine astar istiyorsanız aynı boyutta bir de astar kumaşını keseceksiniz ben astar kullanmadım zaten kış şartlarında çorapla giyildiğinden ve en önemlisi üşendiğimden benim ayakkabıda astar yok:)
Birleştirme işlemi ise hayli kolay, ipi iğneye geçirip dikiyorsunuz, şaka şaka, ipi iki kat kullandım siz tığ ile zincir çekerek te birleştirme yapabilirsiniz malesef ne dikişte ne de tığ içinde terimleri bilmediğimden iyi anlatamıyorum yaptığımı, bunları da en kısa zamanda öğrenmek lazım ki yaptığım anlattığım işe yarasın.

10 yorum:

Cebimdeki renkler dedi ki...

Dünkü yazınız ilgimi çekmişti, ben de yapsam demiştim. Bu kada çabuk bir icraat beklemiyordum bravo :) Çok güzel olmuş aslında ama bilek kısmını da dikecek misiniz yani sadece kenarlarını işlemek adına.

FADİŞ dedi ki...

Sabırsız ruhum dayanamadım bitirmeden yayınladım. Şöyle efenim, bilek kısmını da acaba kurdele ile biye yapıp (biye denirdi değil mi) tam ortadan fiyonk mu yapsam diyorum sizce nasıl olur?

suhuba dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok hızlı olmuş hakikaten.

FADİŞ dedi ki...

suhubacım, ben biraz tez canlıyım, yapmazsam rahat duramam, bunu dün gece yaptım işte sonra da bir oh çektim.

zeynep dedi ki...

Bilmenize gerek yok ki zaten görselde kafi derece de açık,katılıyorum arkadaşlara bu ne hız..
Bence sizin kullandığınız keçe daha sıcak tutacaktır,çok yıllar evvel lisedeyken yelek yapmıştık biz :)o kalın keçeden,mağazalarda satılanlar bir hayli ince .

Cuma,nız mübarek olsun.

Cebimdeki renkler dedi ki...

:) Aslında kurdele ile biye yapmak da güzel olur ama bence diktiğiniz ip ile kenar yapıp yine keçe ile süsleyin. Kurdele ile belki küçük bir fiyonk biyerlere takılabilir. Her şekilde güzel olacak o kesin :)

FADİŞ dedi ki...

zeynep, çok teşekkür ederim yorumuna. O keçe yeleklerden benim de giymişliğim var, gerçekten çok sıcak tutuyor. Hayırlı cumalar zeynep:)

FADİŞ dedi ki...

Cebimdeki renkler, tavsiyenize uyacağım, teşekkür ederim.

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Bu ne hız böyle, yetişmek zor:))

FADİŞ dedi ki...

Semi'nin Mutlu Elleri, bazen çok hızlıyım bazen yerimden kıpırdayasım yok:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...