2 Aralık 2011 Cuma

BİR FİLM: GÜZEL BİR GÜN



Michelle Pfeiffer'ın doğal oyunculuğunu seviyorum, samimi bir hava hissettirir bana. Bu film 1999 yapımı sanırım. Yine el ayak çekildiği bir saatte izledim filmi elimde bir örgüyle, bu arada pek çok hanım gibi örgüme bakmadan şişleri sallayabiliyorum tabi benim örgü düz şaşırma olasılığım çok az:)
Hikayedeki kadın boşanmış, bir erkek çocuğu olan işine fazlasıyla düşkün, yetenekli çalışan bir kadın.  Kadın çocuğunu tek başına büyütüyor ve eski kocasının çocuğun üzerinde pek emeği yok yani kadın aynı zamanda fazlasıyla yanlız bırakılmış buna kadının annesi de dahil. Filmin erkek kahramanı da boşanmış bir kız çocuğu sahibi gazeteci. Her iki kişi de mesleklerinde başarılı ama özel hayatlarında fazlasıyla yanlız, sorunları olan insanlar. Kahramanlarımızın yolları çocukları sayesinde çakışıyor ve günün sonunda birbirlerine aşık bir çifte dönüşüyorlar. Bir gün kısa gibi gelebilir size ama öyle olmuyor o kadar koşturmacalı bir gün geçiriyorlar ki iş görüşmeleri, toplantılar, bir kaybetme vakası, futbol maçı, bir iş yemeği ve bolca yağmur:) Bir gün içinde kadın ve erkek tanımadıkları halde birbirlerine güvenmek ve birbirlerinin çocuklarına bakmak zorunda kalıyorlar. Kadının bu koşturma içerisindeyken dışardan bakan göz olarak yanlızlığını, yakınlığa duyduğu ihtiyacı hissedebiliyorsun hatta içten içe acıyorsun durumuna ama o kadar mücadeleci bir yapısı var ki pes etmeyeceğini ve bir şekilde her şeyi hale yola sokacağına inanıyorsun. Pek çok kadında olduğu gibi alışıldık hayat telaşını, kontrol etme, koruma iç güdüsünü, ayrıntılara fazla takık oluşunu görüyor ve gülümsüyorsun. Bu filmi yakalarsanız kaçırmayın sonu güzel biten filmler insana iyi gelir, hatırlarsanız şu postta da Michelle Pheiffer'ın bir filminden daha bahsetmiştim, yine o filmde de konu kadın erkek ilişkisiydi. Ha unutmadan erkek kahraman George Clooney, fena oyunculuk çıkartmamış fakat bence o yıllarda şimdikinden yakışıklıymış, minik aktörlerin oyunculukları ise süper:)

4 yorum:

pisikopati dedi ki...

ben de çok uzun yıllar önce izlemiş ve çok beğenmiştim:))

FADİŞ dedi ki...

pisikopati,filmde iyi düşünülmüş diyalogları ve film kahramanlarının gözlerinin konuştuğu sahneleri seviyorum bu da onlardan biriydi:)

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

çok severek izlemiş olduklarımdan:))

FADİŞ dedi ki...

ÖRGÜÇANTAM, benim için de öyleydi:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...