10 Kasım 2011 Perşembe

TATLANDIRICI BAĞIMLILIĞI

resim:ntvmsnbc

Uzun süredir diyet yapıyorum ve diyet öncesinde de şeker yerine tatlandırıcı kullanan biriydim lakin tatlandırıcıların da zararları olduğunu söylüyor uzmanlar. Özellikle şeker hastalarının sıklıkla kullandığı ve diyet yapanların vazgeçilmezi tatlandırıcılar hayatımızda kalıcı bir yer kazandı hatta bir çeşit bağımlılık yarattı, üstelik beyin tatlandırıcıların çoğunu karbohidrat olarak algılıyormuş, ben bir süredir sukraloz kullanıyorum fakat bu yeni nesil tatlandırıcı da her zaman bulunmuyor eczanelerde. Yıllar önce sigarayı bıraktığımdan beri bu tür bir bağımlılık yaşamamıştım ta ki tatlandırıcı kullanana dek, çantada bir tane taşı evde bir tane bulundur şeklinde onsuz olamamaya başlamıştım. Yeter bırakıyorum artık, tatlandırıcı taşımıyorum yanımda bıraktım, çayımı şekersiz içiyorum, çok canım çekerse cafe lattemin içine iki tane atıyorum o da hali hazırda kahvecilerde olduğu için.

13 yorum:

Deli Anne dedi ki...

Biliyor musun Fadişim, şekersize çok çabuk alışıyor insan. Ben Kerim'den sonra iyice abartmıştım şeker olayını, çocukluğumdaki gibi fazla fazla atıyordum çaya, kahveye. Diyetle birlikte bir anda kesildim şekerden. Ve bir hafta sonra birnin ikram ettiği şekerli kahveyi neredeyse tükürecek hale geldim. Gözümüzde büyüyor birçok şey aslında.. Diyeceğim o ki, alışırsın çok da rahat edersin inan:)

FADİŞ dedi ki...

Delişim, onu bırak bunu bırak bırakıyoruz bakalım. Vazgeçmekte sorun yok, bakıyorum da ben kolay alışkanlık ediniyorum ona kızıyorum:)

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Tatlandırıcıları ben de duymuştum, zaten kullanmıyorum. Şekeri çok çok azalttım, umarım en kısa zamanda bırakacağım. Deli Anne`ye katılıyorum bu konuda.

FADİŞ dedi ki...

Semi'nin Mutlu Elleri,harika bir şey bırakın tamamen, bırakacağım derken şekerli tatlılar da buna dahil mi:)

FADİŞ dedi ki...

Ben arada bir kaçamak yapıyorum tatlı konusunda mesela profitrölü pek severim:)

ada ve deniz dedi ki...

ben lise döneminden beri çayı-kahveyi şekersiz içerim. Şeker tadını bozuyormuş gibi geliyor. Ama maksat diyet değil bende malesef. Kurabiyelere devam:))))

hayat izlerim dedi ki...

Ben çay ve kahveyi şekersiz içmeye alıştırdım kendimi ama itiraf edeyim tatlı kaçamağı yapıyorum ara sıra :))
Şekesiz içmeyi bir ay denesen bir daha şekerli içemezsin inan ki :)

MELTEM dedi ki...

tatlandırıcıları oldum olası sevemiyorum bende ağzımın tadını değişik bir hallere sokuyor en iyisi yememek içmemek ühühhhhhhhhhh:((

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Ah ah, keşke tüm şekerli tatlılardan da uzak kalabilsem! Eskisi gibi çok sık evde tatlı ve benzeri şeyler yapmamaya çalışıyorum ama çocuklar olunca kaçamak olmaması imkansız. Daha çok sütlü tatlıları tercih ediyorum ve şekeri de az kullanmaya dikkat ediyorum. Aslında başka yöntemler de var ama ben henüz denemedim. Bir tanıdığım mesela kek yaparken şeker yerine pekmez kullanıyormuş...

FADİŞ dedi ki...

ada ve deniz, bu sayede fazla kilo almıyorsun bence içtiğimiz çayın kahvenin sayısını düşününce epey bir şeker eder:)

FADİŞ dedi ki...

hayat izlerim şekersiz içmeye devam ediyorum bakalım:)

FADİŞ dedi ki...

MELTEM, sen de şimdi şeker de var üstelik sana tamamen yasak ama sabır canım yeni beslenme düzenine alışacaksın ve inan bu düzenle istediğin gibi kilo da verebileceksin, kolay gelsin.

FADİŞ dedi ki...

Semi'nin mutlu elleri, ben de şekersiz, unsuz denemeler yapıyorum maksat nefsi köreltmek ama evde çocuk varsa pasta, börek te var demek tabi kaçamak ta:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...