31 Ekim 2011 Pazartesi

KUMAŞ BOYAMA KALEMLERİ

Kumaş boyama kalemlerini bir çok markette ve kırtasiyede hatta oyuncak mağazalarının kırtasiye ve hobi bölümlerinde bulabilirsiniz.
Boyama işi yapmak isteyenler için fikir olsun diye bir kaç link vereceğim.






http://www.tahtakalehobi.com/carioca-cromatex-t-shirt-markers-6-renk-kuma-kalemi.html

Yukarıda resmini gördüğünüz neon boyama kalemlerini kullandım ve oldukça memnun kaldım ama biraz pratik yapmak gerekiyor, kabartma boya şeklinde biraz hacimli bir boya ve yıkamalara karşı dayanıklı. Normal keçeli kalemlerini de kullanıyorum özellikle kontür çizerken ama daha doğal sulu boya etkisinde bir görüntü istiyorsanız cam kavanozlar içindeki fırçayla uygulanan tekstil boyalarını tercih edebilirsiniz.
Artdeco boyalarını, neon ve normal keçeli kumaş boyalarını birlikte kullanacağım bir kumaş pano uygulaması yapacağım ilk fırsatta:)
Kumaş seçerken aşırı emici olan kumaşlar seçmeyin ben penye üzerine uygulama yaptım şimdiye kadar bundan sonra ise yine pamuklu kumaş olacak mesela bir çarşaf.
Kumaş boyalarıyla yaptığım diğer çalışmalar: 1  2  3

12 yorum:

nil dedi ki...

vay be,ben yapsam kesin halıyı boyarım,ya da kumaşa denk getirsem yapacağım eseri harbi merak ediyorum:))Berk desen, duvar boyuyor zaten:)

FADİŞ dedi ki...

Nil, sorma bizde yazı tahtası var arkalı önlü, oğlum yerleri boyamayı seviyor, koca bir naylon masa örtüsü seriyorum yere ama nafile:) Benim boyama işine gelince ben de az sakar değilim bakma fotolarda çıkmıyor ama neredeyse bütün kıyafetlerimde boya vardır, sakar olmaya gör:)

CEPAYNASI dedi ki...

kalem kumaş boyası olduğunu bilmiyordum...
çamaşır suyu damlamış pantolonuma çözüm buldum sayende...
sevgiler:)

FADİŞ dedi ki...

CEPAYNASI, buna sevindim:)

aslı dedi ki...

fadiş, denizin t-shirtüne bayıldım. çok güzel olmuş. çantada çok hoş. öyle şeyler nerelere kullanılır ben pek bilmem. oğluma bende kumaş boyasıyla t-shirt yapacağım. polisanda satıyor. içinden boyamak için t-shirt te çıkıyor. her yerde ebatı bulunmuyor. hep s beden buldum alamadım. aklında olsun belki denersin.

FADİŞ dedi ki...

aslıcım sağol bu bilgi iyi oldu şimdi, yeni tişörtler boyamak istiyorum özellikle sevdiği çizgi kahramanları:)

Adsız dedi ki...

keçeli kalemle yapılan boyalar silinir mi acaba ?

FADİŞ dedi ki...

Keçeli kalem kumaşın cinsine göre az yada çok dağılır ve ilk yıkamada rengin açıldığını ya da tamamen çıktığını görürsünüz, küçük bir kumaş parçasında deneyebilirsiniz, umarım yardımcı olabilmişimdir:)

Zahit Tosun dedi ki...

merhaba. elinize sağlık. ben siyah kumaş üstünde beyaz kumaş boyasının nasıl durduğunu merak ettim. yoğunluğunu kaybediyor mu?

Adsız dedi ki...

Ben fabric marker in mor kumaş kalemini aldım ince polar battaniyeme kucuk kalpler cizmeyi düşünüyordum denedim fakat biraz dağıldı gibi geldi bana yıkayınca daha kötü olmasından endişeliyim sizce her hangi Bi bozulma olur mu

Fadis Hertelden dedi ki...

Merhaba kumaş emici ve biraz seyrek dokusu kumaşsa böyle bir sonuç alabilirsiniz. Ben de farklı kumaşlarla deneme yapıyorum, her zaman mükemmel sonuç vermiyor ama kumaş az gözenekleri sıkı dokunmuş ve pamukçuk vermeyen kumaş olursa iyi olur. Denemelerinizi küçük parçalarla yapın ve emin olun. Bu boyaların kullanım talimatlarıni uygulayın sanırım boyada bir dağılma olmayacaktır. Umarım yardimcı olabilmisimdir.

Fadis Hertelden dedi ki...

Merhaba kullandığınız boya kabartma boya ise güzel sonuç verir. Kumaşın sıkı dokulu ve gözeneği az olursa daha iyi sonuç verir. Farklı özelliklerde kumaş boyaları var. Fırça ile uygulanan yogun kıvamlı boyalar kullanabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...