31 Ekim 2011 Pazartesi

CUMHURİYET KUTLAMASI PASTAMIZ




Cumhuriyet Bayramını evde kutladık, aslında bayraklarımızı alıp parka gitmekti niyetimiz ama ailecek hastalandığımızdan bu mümkün olmadı gerçi dışarı çıksak ta o her zamanki neşe, coşku, çocukların cıvıltısı olmayacaktı bu bayram:(
Cumhuriyet pastası için malzemeler:
Söke hazır pandispanya unu, Carte Dor  kakaolu pasta kreması, Eti bitter antep fıstıklı çikolata ve iki adet muz.
Pandispanyayı ambalajında tarif edildiği şekilde üç yumurta ve bir buçuk su bardağı süt ile orta devirde çırptım ve arkasından mikrodalga fırını en yüksek ısıda 8 dakikaya ayarladım, karışımı cam bir kap içini yağladıktan sonra döktüm ve mikrodalgada pişirdim.
Carte Dor pasta kremasını tarif edildiği şekilde çırptım:)
Eti bitter çikolatayı ise bir pıçak ile ince ince kestim, iki adet muzu ince ince doğradım.
Pasta şekillendirme için İkea'dan aldığım pasta şekillendirme aparatlarını kullandım, tavsiye ederim, özellikle pastayı katlara ayırma aleti çok kullanışlı.
Pandispanyayı üç kata ayırdım, her birinin altını ve üstünü pasta kreması ile kapladım, muz dilimlerini sık bir şekilde dizdim ve katları yerleştirdim. Bitirme işlemi ise gayet acemice oldu, kalan kremayı bütün yüzeye sürdüm ve kesilen çükolataları üzerine serptim.
Pastanın yapım süresi toplam 20 dk sürdü.



Lezzeti somunlara da selam olsun buradan ondan aldığım cesaretle bu ikinci mikrodalga kekim.

9 yorum:

OZAY dedi ki...

Canım cok nefıs gorunuyor .Ellerıne saglık .Tam kutlama pastası olmuş

FADİŞ dedi ki...

OZAY, teşekkür ederim, rejimi bozup aralıklarla iki dilim yedim itiraf ediyorum, sonuçta bayram kutladık yememek olmazdı değil mi?

ada ve deniz dedi ki...

ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor:))

Sevgi dedi ki...

offf ben bunu nasıl görmemiş yaw.. tarif isteriz.. muhteşem bişiy bu..

Sevgi dedi ki...

ay tarifi vermişsin..resimleri görünce hemen atlamışım.. :)

FADİŞ dedi ki...

Sevgi, dene bence önce korktum kabarır mı diye ama yaptığım hiç bir kek hamuru bu kadar kabarmamıştır.

FADİŞ dedi ki...

Bu arada pasta kremasını yapmak ne kadar kolay bir şeymiş hazır karışım olunca, gözümde büyüttüm bunca zaman:)

cicibiciseylerr.blogspot.com dedi ki...

merhaba blogunuza yenı katıldım çok güzel şeyler paylaşmışsınız yüreğinize sağlık,pastada ayri bi güzel görünüyor iştahım kabardı..:)
bende misafir etmek isterim blogumda sizi..sıcacık sevgıler..

FADİŞ dedi ki...

cicibicişeylerr, hoş geldiniz, teşekkür ederim tabi ki ziyaret ederim sizi:)