14 Eylül 2011 Çarşamba

EV TARHANASI

Yıllık iznimden bir gün kullanarak salı günü tarhana malzemeleri için pazara çıktım. Ben, Deniz ve Nezoş bütün pazarı turladık ve olabilecek en doğal ürünleri seçerek alışverişimizi tamamladık. Nezoş ve ben ortak çalışarak tarhanamızı yapmaya koyulduk.Malzemeler:
3 kilo kırmızı biber
3 kilo domates
3 kilo kese yoğurdu
2 kilo kuru soğan
4 kilo un
Bol kuru nane
bir demet tarhana otu
İstediğin kadar tuz
1.5 kaşık ekmek hamuru ( ben eklemedim elimde yoktu eğer isterseniz eski tarhananızı maya olarak kullanabilirsiniz)

Domates, biber, soğan  küçük küçük doğranır ve büyük bir tencerede kaynatılır(tarhana otu bez torba içine konur ve kaynayan malzemenin içine yatırılır)
Kaynama işlemi tamamlandıktan sonra ot torbası çıkartılır ve karışım sıcak iken blendırdan geçirilir ardından karışım soğumadan içine kuru nane eklenir, un yavaş yavaş yedirilir ve hiç topak kalmayacak şekilde yoğurulur. 1.5 saat sonra kese yoğurdu eklenir ve yine yoğurulur, üstü bir bez ile kapatılır, beklemeye başlanır.
Gece kalkıp kontrol ettiğimde tarhana hamuru fazlasıyla kabarmıştı, kokusu ve tadı harikaydı. Aldığım kırmızı biberler için köylü teyze bunlar hormonlu değil merak etme demişti gerçekten kaynama esnasında gördüm ki biberlerin fazla suyu çıkmadı yoğun bir kıvamı vardı.
Şimdi beş gün bekleyeceğiz ve arada bir yoğuracağız. Beş günün sonundaki işlemleri de sonra anlatacağım.
Tarhanayı tamamladıktan sonra bir de kuaföre gittim saçlarımı boyattım geldim, Deniz'i alıp sokakta oynadık, çocuklarla birlikte istop (çocuklar bu  oyununu bilmiyorlarmış galiba epey yaşlandım) oynadık, saklambaç oynadık ve iyice yorulduktan sonra eve girdik.

5 yorum:

ada ve deniz dedi ki...

afiyetle tüketin ev tarhanası gibisi yoktur. Ben onu annemden alıyorum ama hala:)))

FADİŞ dedi ki...

Teşekkür ederim. Geçen seneye kadar hep annemden alırdım ben de, geçen sene annemle birlikte yaptık ilk defa bu sene de nezoşla.

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

ellerine sağlık canım.
fadiş'im arkadaşım hiç bekletmeden yaş hamur dan birer pişirimlik poşetler koyup buzluğa atıyormuş kışın taptaze oluyor diyor ucundan biraz dene istersen . bende düşünüyorum az da olsa yapmayı.

FADİŞ dedi ki...

ÖRGÜÇANTAM, sağol. bu akşam gittiğimde biraz yapayım dediğinden.

NESLiNAME dedi ki...

bende bundan yapmak istiyorum ama acaba yapabilecekmiyim bilmiyorum.. bide kurutmasi sorun olacak bende cünkü güneste kurusa cok daha iyi olacak yurt disinda yasadigim icin malesef günesi bulmak cok zor...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...