19 Eylül 2011 Pazartesi

Deniz uyurken film-2

Cumartesi akşamı çocuklar yorgunluktan sızdığında kızkardeşim ve eşimle birlikte izlediğim filmden bahsedeyim biraz.
Filmin adı "Sürücü Adayı" yine bir Tansaş ziyaretinden edindiğim filmlerden:) Genç oyuncu Rupert Grint'i Harry Potter Serisinden tanıyorsunuz. Kahramanımız Ben, çekingen, şiire yeteneği olan, gözlemci tam bir ergen kişisi.  Ben uzaktan uzağa bir kıza ilgi duymaktadır ve duygularını ona açtığında da pek önemsenmez, garip karşılanır. Annesi kuralcı bir dediğim dedik , babası ise kilisenin papazı olan sessiz, kuşlara meraklı daima alttan alan bir portre çizmektedir. Babası ile arasındaki mesafeyi hep aşma isteğini hissederiz film boyunca Ben'de, sanki hep bir şeyler söylemek ister, ağzını açar ama konuşamaz. Yaz tatili gelmiş ve kilise tiyatro ekibinin figüranı olmaktan ve incil okumalarına katılmaktan başka işi olmayan Ben, annesinin de yönlendirmeleriyle yaşlı bir kadına yardımcı olarak işe başlar. Yardımcılık yapacağı kadın deli dolu, eski bir tiyatrocudur. Şekspir oyunları oynamış zamanının ünlü bir aktristidir. Yaşlı kadın sayesinde Ben kendini tanımaya ve isteklerini gerçekleştirme cesaretini bulmaya başlar. Aile içindeki gizli kalmış sorunlar bir bir gün yüzüne çıkarken Ben gençliğinin tadına varmaya başlar:) Kamp kurar, bir kızla tanışır, şiir dinletilerine gider, piknik yapar bütün bunları yaparken iyi bir şoför olup çıkmıştır.
Filmden bu kadar bahsetmek yeter, gerisini filmi alıp izleyin.
Not: Film boyunca İngilterenin ne güzel bir doğaya sahip olduğunu görüyorsunuz, İngiliz gençliğinin hep böyle Ben gibi efendi olmadığını bildiğimizden biraz inandırıcılıktan da uzak geliyor insana ( ne de olsa gazeteler neredeyse her gün İngiliz gençliğin bataklığa düştüğünden dem vurup durmakta, bu sebeple bende de böyle bir imajı var İngiliz gençliğinin)
Yaşlı kadının evi ve bahçesi ise bir harika, nostalji kokuyor, bahçesi "gizli bahçe"deki gibi gizemli. Arabası ise süper bence filmin bir kahramanı da bu araba. Eşim şöyle bir şey söyledi araba hakkında belirtmeden geçemeyeceğim. Hiç bir Fransız filminde yabancı araba görmezsin ama bak bir İngiliz filminde Fransız arabası var.

3 yorum:

Buket dedi ki...

ben de seyrettim bu filmi.çok keyfliydi..

birdutmasali dedi ki...

İngilere nin yeşilliği haklısın tüm tabiatı kıskandırır..yağmurlarad malum ! :)

ama şu aşağıdaki yastıklar da aklımmı kaldı ne ?
:)))
sevgiler..

özlem dedi ki...

Teşekkürler tanıtım için, sevgiler:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...