6 Eylül 2011 Salı

bir anneye destek olalım

Bir anne doğdu blogunu ziyaret ettiğimde bu yazıyla karşılaştım. Bütün yazıyı okuduğumda bazı tutarsızlıklar gördüm ama bunların hiç biri anne ve küçük kızın iletişimiyle ilgili değil SHCEK ile ilgiliydi. Kurumun çocuk evlat edinme ve koruyucu aile olunmasıyla ilgili kuralları çok açıktı ve Ayşe Arman'ın yazısında bahsedilen çocuğun geriye alınma sebepleri garipti ayrıca burada söz konusu olan çocuğun iyiliği mutluluğu ise çocuğun sıradaki aileye değil çocuğa iki yıldır bakan, gözeten, seven, evladı olarak benimsemiş kişiye verilmesi gerekirdi. Bu haber çok üzücü bir haber, her zaman ve her koşulda önemli olan çocuğun mutluluğu huzurudur ve mutlu olduğu yer şu anda bulunduğu yerdir, öyle görünüyor, bu haberin takip edilmesi bence çok önemli arkadaşlar. Evlat edinme ve koruyucu aile ile ilgili bilgilere buradan ulaşabilirsiniz. Kurumda bir uygulama hatası varsa bunun düzeltilmesi için çaba sarfedilmesini çocuğun sağlığı açısından onun mutluluğunu bozacak bir uygulamadan kaçınılmasını canı gönülden istiyor ve annenin tekrar mutlu bir anne olmasını diliyorum.

6 yorum:

Gulcin dedi ki...

fadis ben de okudum bu haberi cok da uzuldum ama sebepleri ve sureci tam olarak anladigimi soyleyemem. Sonucta onemli olan cocugun sagligi ev muutlulugu elbette ama biraz daha aciklama olsa da tam anlsak nasil iyi olacak. Baska bir gelisme okursan paylasirsan cok sevinirim.

FADİŞ dedi ki...

Gülçincim, kurumun evlat edinme ve koruyucu aile olma kuralları çok açık, haberde bunlardan bahsedilmemiş, bir gazeteci olsaydım bu yazıyı burada bitirmez, kurumla bağlantıya geçer ve öğrenebileceğim her şeyi öğrenmeye çalışırdım. koruyucu aileye verilen çocuğun geri alınma kuralları belli ve sayılan kuralların hiç birine uymuyor çocuğun alınma gerekçesi. Evet haberi takip etmek gerek. Paylaşırım tabi.

Gulcin dedi ki...

evet kesinlikle katiliyorum sana bir de kurum tarafindan dinlemek gerekiyor ki destekler daha da cogalsin bu bebege. muhtemelen "Koruyucu aileye yerleştirilme nedeninin ortadan kalkması" maddesine dayandiracaklar ve sirada onceligi olan bir aileye verecekler gibi yorumluyorum ben. Neresinden tutsan cocuga yazik iste cok yazik. Dilerim onun icin en guzeli olsun

FADİŞ dedi ki...

Yazıyı okuyunca bir tuhaf oldum ya, içim içimi yedi. Umarım her şey çocuğun lehine gelişir.

ÇokBilmiş dedi ki...

Bence haber kesinlikle doğrudur. Zira geçen senelerde yine korucu annelik yapan bir kadın, kızının geri alındığını söyleyerek Uğur Dündar'ın ana haber bültenine çıkmıştı. Telefonla yetkililere bağlanılmış hatta bakanlıkla görüşülmüş ama sonuç olarak çocuğun alınabileceği, geriye alma hakları olmadığı söylenmişti. Çok üzülmüştüm o minik kız çocuğuna. Hala içim burkuluyor anlatırken. Bu haberi okuyunca da o geldi aklıma hemen.
Bence koruyucu aile uygulamasında bir sakatlık var sanırım.

FADİŞ dedi ki...

Hem koruyucu aile olunması için insanlar teşvik ediliyor hem de bu tür haberlerle insanların gözü korkuyor, bu nasıl bir çelişki böyle.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...