5 Eylül 2011 Pazartesi

AFFETMEK


Affetmek kalbi iyileştirir, içini temizler, feraha çıkartır seni. Affetmek kolay değildir, nefsi köreltmek kolay değildir. Unut demiyorum kalbime, unutmadan ama aynı hatalı yaklaşımlara izin vermeden koruyabilir insan kendini.
Kalbimin sağlığı için affettim ben, barıştım ötekilerle, onlar düşünsün artık gerisini, bu affetmenin ardında yatanı hissetsinler, eğer birazcık aklıselim olabilirlerse onlarda kalplerini temizler, daha mutlu olurlar.
Affetmek kolay değildir insanoğlu için ama bir kere affettin mi, kırgınlıkları yok ettin mi artık yolun açık olsun senin, artık çakıl taşları döşeli, ayağının devamlı takıldığı, sürçtüğün yolda değilsin, çakılları temizledin, yolun kenarına attın hepsini.

Değer bilmek nedir, saymak, koşulsuz sevmek, darlığa düştüğünde yanı başında bulmak, elini tutmak. Sevgili eşim, koşulsuz sevenim, derdimi dinleyenim, doğruyu söyleyenim, arkadaşım, dostum benimle bir yolculuğa çıktı, bendeki değişimin o da farkında ve şaşkın.

Gözlerim açık, perdeler birer birer kalkıyorken ben daha bir aç, daha bir susuz. Nefsi köreltmekse bu yol, yolun başındayım daha. 39 yaşımın geç kalmışlığıyla telaşlı ama bir o kadar heyecanlıyım.

Bu bayram benim için farklı bir anlam taşıyordu, gece gözümü yumup düşüncelere daldığımda zihnimi gereksiz yere meşgul eden düşünceleri yok etmek için, zaman zaman aklımın bir köşesinden çıkıveren hayaletleri yok etmek için, sebepsiz kalp çarpıntılarını yok etmek için bu bayram farklı bir yolculuğa çıktım.  Yolculuğumun henüz başında,  keşiflere açık, paylaşmaya açık, heyecanlı bir yüreğim.

6 yorum:

zeynep dedi ki...

Affetmek kendini sevmektir aslında saygı duymaktır değil mi.Çok ağırda gelse nefs'e yapabilmeli.
Mutlu haftalar..

Asuman Yelen dedi ki...

Gazanız mübarek olsun.Ne güzel bir şey yapmışınız. Hem de bayramda.
Hem de tam vaktinde (tren kaçmadan) Yaşanacak daha çok yıllar varken. Hem de özgür bir ruhla. İmrenerek okudum. Adınıza sevindim.
Sevgiyle kalın.

Elif'in Terazisi dedi ki...

Ne mutlu sana:)

ada ve deniz dedi ki...

:))))

Noblesse dedi ki...

çok haklısın, affetmek egoyu yenmektir.

Güngör Ekinci dedi ki...

Sevgili Fadiş,
Kendi çapında kuantum düşünce tekniği ile ilgilenen, affetmenin ve pozitif düşüncenin gücüne inanan biri olarak diyorum ki, artık hayatında yeni ve çok güzel bir sayfa açıldı. Artık hayatta herşey senden yana. Şimdiden gözün aydın. sevgiler.