15 Ağustos 2011 Pazartesi

ÇİZGİ FİLM İZLEMEK, YAPTIRIM MI O DA NE?


Ben arkadaşlar, en azından 2 yaşına kadar TV izlenmeyecek kuralını kendi ellerimle bozmuş bulunuyorum, oğluş 2.5 yaşında, inatçı, dediğim dedik oğlum, benim ve babasının sayesinde çizgi film izler oldu ve artık bu işin önüne geçmek için epey bir çaba sarf etmek zorunda kalıyoruz. Nasıl mı, şöyle efendim:
Yemekten önce film izleniyorsa kapatılacak mücadelesi: Öyle çizgi film izlerken ağzına ne tıksan yutan çocuklardan değil malesef, çizgi izliyor ya beni rahat bırakın modunda.
En sevdiği rakam olan üçü gözümüze soka soka eliyle gösterip üç üç diyerek sizi mest etmesi sonucu dayanamazsınız açarsınız çizgiyi ama hiç bir zaman üç dk olmaz mutlaka geçer. Bu yüzden süresi dolduğunda kesinlikle kapatılır TV ve başlar yaygara. Artık ifadesiz bir surat takınmayı öğrendim o da ağlamakla istediğinin olmadığını öğrendi ama hiç bir zaman denemekten vazgeçmiyor, ya tutarsa:)
Bir de şunu denedim, çizgi film istiyorsan önce yerdeki pazılları toplayıp kutusuna koy veya kitaplarını kaldır ondan sonra çizgi film koyarım koşulları bizde tutmadı, böyle şartlar şurtlar onu hiç etkilemiyor, eğer isterse topluyor oyuncaklarını beyefendi.





16 yorum:

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

yerim ben bu kıvırcığı isteklerini yaptırma yolunu kavramış o:)))

bahar006 dedi ki...

Senin şeker baya müzakereci anlaşılan, kolay gelsin:)

sezobigo dedi ki...

annesi o inatcı dediği dedik değil KAREKTERLİ bir küçük adam:)
istediğini yaptırması o yüzden:))
öperim

Noblesse dedi ki...

bazen çocukları çok sıkıp, çok baskı mı uyguluyoruz diye düşünüyorum:)))

FADİŞ dedi ki...

ÖRGÜÇANTAM, sorma elini ver kolunu kaptır durumu:)

FADİŞ dedi ki...

bahar006, öyle görünüyor:)

FADİŞ dedi ki...

sezobigom, öperim canım:)

FADİŞ dedi ki...

Noblesse, bilmemki pek baskı falan sökmüyor şimdikilere bu gün özgüranne ve günün çorbasını okudum, çok güzel anlatmışlar:)

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

bir ben beceremedim sanırım kızıma tv izletmeyi. tamam ilk başlarda sakınıyordum ama daha sonra benim bile izlememe izin vermedi. ben çizgi film açıp mutfağa kaçıyordum 1 dk geçmeden ayaklarımın dibinde buluyordum. bu kadarı da fazla yahuu

FADİŞ dedi ki...

Bu da iyiymiş ama seni anlıyorum bizdeki çizgi film olayı da zaten böyle başladı, başımı kaşıyacak vaktimin olmadığı bir anda tv açmış bulundum ve bu başlangıç oldu.

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Merhaba Fadiş,ben TV`ye açıkcası sıcak bakamıyorum. Küçükkken hiç izletmedim, sonrasında ve şimdilerde ise süreli izletme yöntemi uyguluyorum. Bu da en doğrusu diye düşünüyorum, yani yasaklamak çözüm değil sonuçta ama süre koymak da şart. Büyüdükçe istekler artıyor tabii, sonrasında işe bilgisayar da katılıyor. En baştan süre koymak doğru bir yaklaşım sonrasında bilgisayar için de aynısını uygulamak adına. Çocuk yetiştirmek şimdilerde daha kolay derler ya bir de gülüyorum. Bizler sokaklarda güle oynaya büyüdük, şimdi savaştığımız şeylere bak, tv, bilgisayar, psp, wii ve bunun gibi birçok teknoloji oyuncakları ve çocuk dünyasını allak bullak eden icatlar!Bizler de anne baba olarak tüm bunlarla mücadele edip günümüz çocuklarını sokağa ya da spor yapmaya teşvik etmeye çalışıyoruz....

FADİŞ dedi ki...

Semi'nin Mutlu Elleri, aynı fikirdeyim, onunla geçireceğimiz kaliteli zamandan çalmış oluyor tv. Çok yorgun olduğumda hani elinizin ayağınızın kalkmadığı, kafanızın almadığı zamanlar var ya hani işte o zamanlar açıyorum ama sınırlı tabi. Sınırları zorladığımız zamanlar olmuyor mu oluyor ama nihayetinde doğru yolu buluyoruz hemen:)

özlem dedi ki...

O taktiklerin hiç biri erkek çocuk için geçerli değil.
Ben de yaşadım benzerlerini onlar sağlam karakterli küçük kişilikler bence:)

necla dedi ki...

tam da benim bıdık aynı şeyleri bizde yaşıyoruz şuaralar ve düşünüyordum acaba tek bizmi böyleyiz diye demekki daha varmış..bende işin içinden çıkamdım valla şaşırmış durumdayım

FADİŞ dedi ki...

özlem, zamane çocukları işte:)

FADİŞ dedi ki...

necla, tek olur musunuz hiç, orta yolu bulup sınırları koymak zorundayız işte, ben anlamamazlıktan gelip konuyu değiştiriyorum şimdilik, başka bir oyuna geçip unutturmaya çalışıyorum çizgi filmi:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...