28 Temmuz 2011 Perşembe

DİYET DENEN ŞEY

Google'a diyet yazın ve binlerce yazı ile karşılaşın.  Ne kadar çok kafa ağrıtılmış, ne kadar çok söylenecek şey varmış, beslenme konusu ne kadar büyük bir sorunmuş. Diyet hakkında, ben de yazılan çizilenden farklı bir şeyler anlatmayacağım arkadaşlar. Klasik gelişiyor her şey. Kilolardan kurtulmak için bir gram daha fazla yağı yok etmek için biz kadınlar epey bir çaba sarfediyoruz, yerken güzel de kilo verirken de güzel her şey diyemeyeceğim. Diyete başladığımda kilom 75.4 kg dı ve ikibuçuk ayın sonunda 65.5 kg'a düştüm. Buradan hangi diyeti nasıl uyguladığımı anlatmayacağım sadece şunu söyleyebilirim bir diyetisyene gitmedim, bir diyet kitabı aldım, ikincisini de aldım okudum ve yaşam tarzıma uyguladım bende işe yaradı toplam 9,9 kilo verdim ve vermeye de devam edeceğim inşallah. Diyetin başlangıcında ve ortasında kan değerlerimi kontrol ettirdim, tiroitime, kolesterolüme baktırdım bir ay sonra tekrar kan testi yaptırdım, kolesterolüm tavan yapmışken orta seviyelere inmişti, diğer kan değerlerim de normal seviyelerdeydi, demek ki doğru yolda ilerliyordum. Diyetisyene gitmeyin demiyorum ben diyetisyene de gittim ama yapamadım verdiğim kiloları aynen geri aldım, siz diyetisyene gidin:)
Kilo verirken kararlı olmak gerekiyor ( tıpkı sigarayı bırakmak gibi, 5 yıl önce de sigarayı bırakmıştım ve uzun bir süreçti bırakmak), eskiden olduğu gibi tıkınmaya devam etmeyeceğini kabul etmek gerekiyor, bir kere kabul ettin mi artık bunun dönüşü yok, benim için öyle. Yıllardır giyemediğim kot pantolona sığdığımda çok mutlu oldum, o hantal, ağırlaşmış hareketlerim azaldı, daha enerjiğim, daha pozitifim (bu arada çok güzel sofralara ikramlara denk geldim sadece çay içtim ve kendimi tebrik ettim, çikolatalı pastaya hayır diyemeyen ben marifetli kadınların ellerinden çıkan her şeye gözümü kapattım, hayretler içinde kaldılar inanın).
Kilo verirken bir hedef belirlemek gerekiyor ama bu hedef lütfen imkansız olmasın, birden o kadar kiloyu vermek kolay değil, ağır adımlarla hedefe kilitlenip devam edin ve ulaştığınızda da eski yeme alışkanlığınıza geri dönmeyin yoksa verdiğiniz kiloları aynen geri alırsınız, ben öyle bir deneyim yaşamıştım vakti zamanında.
30 lu yaşlara kadar boyuma göre kilom düşüktü hatta fazla zayıf görünüyordum. Şimdi ise hedefim 60 kilo olmak, daha 5.5 kilo fazlam var, acelem yok hızlı zayıflayıp güçten düşmek istemiyorum.
Alışveriş sitelerinden birinden bir güzellik paketi satın aldım, bölgesel incelme ve cilt bakımı paketi, bu da motivasyonumu arttırmak için kendime hediye olmuş oldu:)
Arkadaşlar bol su içmeyi unutmayın, günde 1.5-2 lt su için lütfen, ihmal etmeyin. Kola gibi gazlı içecekleri bırakın, bunun yerine su, soda limon ve ayranı tercih edin eğer seviyorsanız kefir için. Tekrar tekrar söylemenin hiç bir zararı yok bir de benden duymuş olun bunları, hatta birbirimize destek olalım, sağlıklı vücutlara kavuşalım. Bol su içmenin faydasını gördün mü diye soracak olursanız, gördüm diyeceğim, evet gözle görülür bir biçimde selülitlerim azaldı, hayretler içindeyim zayıf hallerimden bile daha az selülitim var ve bunlardan kurtulamayacağımı düşünürdüm hep, evet su işe yarıyor. Hazır gıdadan olabildiğince uzak durun, işyerine bile önceden hazırladığım yemekten götürüyorum, biraz zor oluyor tabi her gün elimde yemek götürmek.
Çantanızda bir kutu light süt bulunsun, bir avuç badem, ceviz bulundurun mesela, yarım litre suyunuzu hep taşıyın yanınızda. Zaten biz hanımlar çocuklar sayesinde neredeyse bavulla gezeceğiz, çantamızda ne ararsan var.
Aç- susuz kalmayın uzun süre aç kalmak sizi güçten düşürür daha fazla yemenize sebep olur ve genelde daha fazla yenen şeyler hep şekerli unlu gıdalardan oluşur neden mi o açlıkla ne bulursanız yersiniz de ondan ve malasef etrafta en kolay bulunan gıda unlu şekerli gıdalar.
Son bir şey daha bu sefer diyetle ilgili değil,  iki gün düşünüp taşınıp saçlarımı bakır tonlarına boyattım, benim çok hoşuma gitti, kardeşlerime söylediğimde aynen şöyle bir tepki verdiler hem de daha beni görmeden, yine mi açık renk, kahverengi sana daha çok yakışıyor saçlarını bu kadar açmasaydın keşke ama ne yapayım iddialı renkleri seviyorum ben:)

25 yorum:

Deli Anne dedi ki...

Fadişim ne güzel sadece 5.5 kilo fazlan var.. benimse 5 i gitti 20'si kaldı geriye.. ama yoooo yılmak yok:)

FADİŞ dedi ki...

Seni bütün kalbimle destekliyorum Delişim, 5 kiloyu üstünden atmak ne demek harika bir şey. Kilo verdikçe üstümden yük attığımı düşünüyorum ben, dizlerim bile eskisi kadar ağrımıyor. Kolay gelsin canım:)

Elif'in Terazisi dedi ki...

Yürekten tebrikler, yaptığınız işin büyüklüğünü anlıyorum, ben de yaşadım, yaşıyorum. Blogda yayınlamak istiyordum, yazınız enerjimi artırdı. Kolaylıklar dilerim:)

FADİŞ dedi ki...

Elif'in Terazisi, teşekkür ederim. Lütfen siz de yayınlayın da tecrübelerimizi aktaralım, hepimizin motivasyona ihtiyacı var. Size de kolay gelsin:)

Vintage Duygular dedi ki...

Tebrik ederim Fadis. Bende farkli bir yöntemle zayiflamistim, ama önemli olan herkesin kendine dogru olani bulmasi,kendini iyi hissetmesi, saglikla zayiflamasi. Bunu basarmissin ya,tebrik ederim ;) Umarim yazin baskalarinida motive eder.

ada ve deniz dedi ki...

tebrik ederim. Diyeti bu denli uzun süre devam ettirebilmek büyük başarı:))

FADİŞ dedi ki...

Vintage Duygular, teşekkür ederim. Umarım motive eder, bundan mutluluk duyarım:)

FADİŞ dedi ki...

ada ve deniz, ben de şaşırıyorum, demek ki kararlı olmak işe yarıyormuş:)

Yıldız dedi ki...

Fatiş
kutlarım canım
ne güzel karalı olmak bak şimdi ne kadar hafifledim ..
Seni bir daha gördüğümde tanıyamıcam herhalde :))

FADİŞ dedi ki...

Yıldızcım, çok tatlısın:)

pisikopati dedi ki...

tebrikler bacım da hangi kitap bunu söylemeden seni rahat bırakacağımızı sanmıyorsun değil mi:)))

imza : bir şişman:)

FADİŞ dedi ki...

pisikopati bacım, iki kitap "dukan diyeti" ve "karatay diyeti" bence iki kitabında ortak noktaları var ve işe yarıyor:)

pisikopati dedi ki...

peki ilk hangisini okuyarak başladın ciddi soruyorum bunu ben de kendimi bir zapturapta almak istiyorum yalnız olmadığımı bilmek güzel bir motivasyon olur.

FADİŞ dedi ki...

şimdi şöyle arkadaşım önce dukan diyetiyle başladım bütün kitabı dikkatle okudum, kuralları harfiyen yerine getirdim kitap zaten seni yönlendiriyor, karaTAY DİYETİNİ İSE MERAK ETTİĞİM İÇİN ALDIM ACABA ÇOK MU YANLIŞ YAPIYORUM, KENDİME ZARAR VERiyormuyum DİYE ALIP OKUDUM. öZÜNDE BAZI ŞEYLER AYNI MESELA HAYATINDAN TAMAMEN ŞEKERİ ÇIKARTMAK VE MEYVEYİ AZALTMAK GİBİ. glisemik indeksi düşük besinler tüketmek gibi, dukanda ilk iki aşamada hiç ekmek yok ama yulaf kepeği var mesela, karatayda ekmeğe izin veriyor gibi ama çok kaçırma diyor kaliteli karbonhidrat al diyor, hazır gıda yok dukan işte burada AYRILIYOR BAZI HAZIR PROTEİNLERE İZİN VERİYOR SUCUK SALAM GİBİ BU DA çeşitliliği arttırmak ve diyeti sıkıcılıktan kurtarmak için. su içmek en en önemli şey her iki diyette de bu vurgulanıyor. yulaf kepeği de sindirimde kolaylık için gerekli ve tabi birde karbonhidrat gereksinimini karşılıyor. Sana bütün kitabı anlatrıdım aslında ama sen bence dukan diyeti diye arama yap karşına bir sürü site çıkacak, benim takip ettiğim iki blog var özellikle birinin içeriği epeyce zengin gir bak. Karatay diyeti tam da bizim milletin mutfağına uygun bir diyet ama ben hali hazırda dukan diyetine başladığım için bırakıp başka şey yapmadım. Eşim de benden iki hafta sonra başladı o da 7.5-8 kg verdi. Dukan diyetinde içki yok 3. aşamaya kadar. 3. aşamada her gün bir kadeh şaraba izin var:)

FADİŞ dedi ki...

Pisikopati, karatay da dukan da yumurtaya çok önem veriyor, en saf protein sonuçta, her yerde bulabileceğin bir gıda, kolay pişirilen bir yemeğe dönüşebilmesi ayrıca iyi. Dukan kolesterol içerikli sarısını az tüketin diyor, karatay hepsini yiyin diyor örneğin.Dukan doktor, karatay da doktor ama karatay aynı zamanda kalp ve damar hastalıkları uzmanı ve cerrah.

FADİŞ dedi ki...

Ben de haşimoto hipotiroidi var ve ilaç kullanıyorum. Tiroit rahatsızlığın var mı, şeker problemin var mı kansızlık çekiyor musun bir kan testi yaptır dahiliyeciye göster ondan sonra başla diyete.Hipotirodi hastalığın varsa ekstra zor oluyor kilo vermek benden söylemesi.

marifet ellerimizde dedi ki...

merhabalar canım..ben zeynep..boyle dopdolu blogları cok sevıyorum..dıey yazısını gorunce zıpladım..kalakaldım:)hemen ızlmeyede aldım..bende beklıyorum ama:))))))))))))

bu arada bende dıyetteyım.bloguma bakarsın oradakı tatılılarla 13 kılo verdım....


maşallahhh..gerısıde gelsın ınsallahhh:)zeynep

Noblesse dedi ki...

Sevgili Fadiş hipotroidin olmasına yani metabolizman yavaş olmasına rağmen 10kilo vermişsin.Bu nasıl bir irade ve kararlılık, yazına hayran kaldım, okuyunca ben de yapabilirim dedim, teşekkürler...

FADİŞ dedi ki...

marifet ellerimizde, teşekkür ederim, hoş geldin uğrarım uğramaz mıyım:)

FADİŞ dedi ki...

Noblesse, yapabilirsin,pisikopati arkadaşıma dediğim gibi kan değerleri önemli ve tabi diğer hormonal rahatsızlıklar var mı ona bakmak lazım doktor kontrolü ile olursa daha iyi olur ben ayda bir kan tahlili yaptırıyorum ve bir dahiliyeciye gösteriyorum:)

Nazan dedi ki...

Bende geçen aylarda 4 kilo civarı verdim Fadiş.İki kere diyetisyene gitmiştim.Yemek düzenimi değiştirince yoluna girdi.Bendeki en büyük problem şekerimin hızlı düşmesiydi.Light sütlerle dengeledim.Şu anda geri almadım ama devam da etmiyorum.Senin azmini takdir ettim.Bende tekrar başlasam iyi olacak..

FADİŞ dedi ki...

Nazancım teşekkür ederim. Aynı problem bende de var malesef bu yüzden light süt hiç eksik değil çantamdan. Ne zaman glisemik indeksi düşük besinler yemeğe başladım, şekeri hayatımdan çıkarttım, sütü hayatıma tekrar soktum şekerim biraz daha düzene girdi ama yine de yemeği abarttığımda bu şeker denen şey beni vuruyor malesef. Yani hep kararınca yemek gerekiyor.

FADİŞ dedi ki...

Nazancım sen oruç zamanı ne yapıyorsun, oruç tutabiliyor musun? Benim aslında açlık kan şekerim yüksek, yemek yemekte geciktiğim zamanlar baş ağrısı ve düşüncelerimde bir bulanıklık oluyor, sabırsız ve sinirli oluyorum, mümkünse kimse benim yanıma yaklaşmasın yoksa kırarım durumu söz konusu, resmen kişilik değiştiriyorum. Çoğu zaman bu haldeyken davranışlarımı kontrol edemiyorum şekerim düzene girdiğimde tekrar düzene giriyorum. Sen nasıl oluyorsun şeker düşüklüğünde?
Geçen sene orucun ilk günü acile kaldırdılar, dilim dönmüyordu, konuşamıyordum fenalık geçirdiğimi bile anlatacak gücüm yoktu. Hastanede bir ağrı kesiciyle serum bağladılar düzeldim.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Ah Fadişçim; bu konuya benim kada kafa yoran olmasın..Bildiğin diyetisyen kıvamındayım ben..Eğitimi kafda bitirdiğin anda bütün sorun kökten halloluyor. Sen de bunu keşfetmişsin sanırım..Saçlar falan da değişmiş..Ohhh..Suyundan da koy:)) Eşin bu durumdan en memnun olanlardan biri olsa gerek bu durumda..Doğru yoldasın, tebrik ederim canım. En önemlisi sağlığına yavaş yavaş kavuşman..Sevgiler canım.. Maruluma öpücükler:))

FADİŞ dedi ki...

Serap Hanımcım, kolay karar veren biri değilim ama karar verdiğimde de kesinlikle dönmem, Allah'ın izniyle sonuna kadar giderim. Senin sağlığına ne kadar dikkat ettiğini kendi gözlerimle gördüm, çok gençsin.Yorumun için teşekkür ederim, bu sözler beni motive ediyor. 4.9 kg daha verdiğimde diyetin koruma programına geçeceğim. 60 kg olmak fena değil değil mi? boyum 168 cm daha fazla zorlamayacağım diyeti. Önemli olan bu kiloyu koruyabilmek. Marulu öptüm bil, sıkıştırılmayı çok seviyor kerata:)