26 Temmuz 2011 Salı

BİR İLİŞKİ 50 GÜNDE NASIL KURTULUR?


Bu kitabı Doğan Cüceloğlu’nun kitabını okurken keşfettim. Ebru Tuay Üzümcü’nün ilk kitabı. İlk başta kitabın ismi bana çok sıradan geldi sanki 50 günde kız tavlama sanatı 50 günde kilo vermenin yolları gibi popüler kitapları çağrıştırdı bende. Kitabın isminin böyle seçilmiş olması aslında okunabilirliğini de arttırmıştır bence. Şu sıralar insan olmanın, yüreğimi tanımanın tekrar kendini keşfetmenin yollarını arıyorum kendimce. Gündelik hayatın tek düzeliği, sosyal ilişkilerin sığlığı beni fazlasıyla sıkmışken kendimi yeniden adım atarken buluyorum bitmeyen bir açlıkla ve sessizce. Sessizce diyorum çünkü itiraf edemediğim bir çekimserlik var üstümde. Aynaya bakıyorum, yüzümdeki çizgileri takip ediyorum, yılların geçtiğini ve bize bahşedilen hayat hediyesini nasıl geçirdiğimizi düşünüyorum,  gözlerimi kocaman açıp ben ne yapıyorum, nasıl daha iyi yaparım, hayattımdaki ilişkiler yumağını daha nasıl güzelleştiririm diyorum. İşte tam bu noktada bu kitap bana iyi geliyor. Doğruları biliriz ama iş hayata geçirmeye geldiğinde zorlanırız en azından ben böyleyim. Çocukluktan gelen alışkanlıklar, örnekler deneyimler şimdiki insana dönüştürdü bizi öyle değil mi? Üstümüzdeki kabuğu kaldırdığımızda, tek tek o kuru ve cansız bizi biz yapmaktan uzak  katmanları soydukça özümüze yaklaşırız, bu acı bir deneyim olabilir, pişmanlıkları da barındırabilir ben neden böyle yaptım, keşke bu şekilde olmasaydı gibi. Pişmanlık eğer pişmanlık duyulanı değiştirirsen anlamlı yoksa pişmanlık neye yarar.

"50 günde bir ilişki nasıl kurtulur" öncelikle kendini tekrar keşfetmenin bir kitabı, tekrar kendiyle barışık olmanın ve duygularımızı ifade ediş biçimimizi sorgulamanın bir yolu. Kesinlikle tavsiye ediyorum bu kitabı. Doğruları bilmek doğru hareket etmeyi gerektirir ama bu her zaman böyle olmaz değil mi? Kısır döngünün zincirlerini kırmak ve tekrar sağlıklı ilişkiler kurmak için hiç geç değil. İlişkilerimizi tekrar canlandırmak, çevremize sevgiyle bakabilmek, ışıldamak için yüreğinizi dinleyin, aslında ben gerçekten ne istiyorum, ne anlatmak istiyorum, ne anlatamıyorum deyin kendinizeJ

Bu kitap sadece karı koca ilişkilerine değil bütün çevreyle ilişkilere değiniyor. Aile olmanın, anne baba olmanın, çocukları anlamanın yollarını anlatıyor. Bilirsiniz, çocuğunuzu uyurken seyretmek, oyun oynarken onu izlemek bize büyük bir haz verir, onun doğallağını izlerken bir saflık, bir duruluk görürüz, o anları kaydederiz hiç unutmamacasına. İşte tam bu anlarda hayatın onlarla ne kadar tatlı olduğunu düşünürüz. Bu farkındalık umarım ömür boyunca sürer ve her bir anın kıymetini bilerek ve bu hayatı severek devam ederiz yolculuğumuza.

Doğan Cüceloğlu’na buradan teşekkür ediyorum, beni bu yazarla tanıştırdığı için. Onun seminerlerde en çok kullandığı ve tekrar tekrar duymaktan söylemekten mutluluk duyduğum kelimeleriyle son vermek istiyorum bu yazıya.  Seni sen olduğun için seviyorum, seni takdir ediyorum varlığın benim için önemlidir, bir hediyedir.

Kitap hakkında başka yazılara buradan ve buradan ulaşabilirsiniz.

13 yorum:

thalassapolis dedi ki...

Çok merak ettim kitabı hemen alışveriş sepetime attım teşekkürler Sevgiler :)

FADİŞ dedi ki...

thalassapolis, okuduğunuzda tekrar konuşuruz kitabı:)Eminim seveceksiniz.

ada ve deniz dedi ki...

güzel bir şeye benziyor.
Haklısın aslında ne kadarda değişiyoruz yıllar içinde. Bildiğimiz doğruları uyglamaktan bile o kadar uzağız ki. İnsan ilişkileri .........olmalı diyoruz çocuklarımıza ama bakıyorum da kendime ben uygulamıyorum:(( Çoğu zaman kolayıma geliyor kendi kabuğum içinde yaşamak....

Elif'in Terazisi dedi ki...

Yazar sanırım bir sanatçının eşi ve psikolog, tv de sohbetini izlemiştim güzeldi, kitap ta ilgimi çekti, okunacaklar sırasına girdi:)

FADİŞ dedi ki...

ada ve deniz, öyle kabuğumuzun içinde yaşadıkça olmuyor be canım, çocuklarına özen gösteren bir anne olarak seni bir kabuğun içinde düşünemiyorum, öyle değilsin sen:)

FADİŞ dedi ki...

Elif'in Terazisi, evet öyle dediğin gibi. Kaçırma hemen oku.

sezobigo dedi ki...

KENDİMDEN ÖYLE SIKILDIM ÖYLE ZOR GEÇİYOR Kİ BU GÜNLER BÖYLE SİHİRLİ BİR DEĞNEK DEĞSE HERYER BİR AN IŞILDASA NE GÜZEL OLUR NE ALAK DEME OLUR MU?İÇİMİ DÖKESİM GELDİ KİTAP HAKKINDA YAZDIKLARI OKUYUNCA BUNLARI YAZMAK GELDİ NEDENSE.OKUMAK ŞUAN ÖYLE UZAK Kİ BANA YANİ ŞÖYLE 1 AY BOYUNCA KAFAMI KAŞIRSAM RAHATIM DİYECEĞİM GÜNLERİM VAR BENİM:)AYYY İÇİNİ DARALTTIM DİMİ:(

MAVİ TUTKU dedi ki...

Postun başlığını okuduğum an; bir kitapla ilişkimi kurtulur diye geçti aklımdan ama yazdıklarınızı ve tavsiyenizi okuyunca dikkate almaya kara verdim.

FADİŞ dedi ki...

MAVİ TUTKU, kitap size bir tavsiye sunuyor, kendi düşüncelerinize hal ve tavırlarınıza bir ayna olmaya yarayacak inanın, istemek yolun yarısı, güzel bir başlangış dilerim, hayatımızı daha da güzel kılmak bizim elimizde değil mi, işte bu kitap ta sadece yol gösteriyor:)

FADİŞ dedi ki...

sezobigom, hiç sıkarmısın sen beni aşkolsun, şu anda yoğun olduğunu biliyorum, evi taşımak toparlamak uzun sürer, Allah yardımcın olsun yeni ev demek yeni bir enerji demek çoğu zamanda pozitif enerji bunu iyi kullan, taşınma sonrası en sevdiğim şey yerleştirmek, yeni bir şeyler üretip yeni dekorasyonlar yapmaktır, keşke yakın olsaydık birbirimize, yardım ederdim sana:)Evinde mutluluk ve sağlık olsun, evin bereketli olsun arkadaşım.

Vladimir dedi ki...

Kİtabın kapaüını görünce on saniyeden fazla bakamazdım herhalde içeriğinin sadece aynen yazıda belirtilen benzeri kitaplar gibi olduğunu düşünürdüm. Çok daha detaylı olduğu anlaşılıyor ben de merak ettim, not aldım ismini. Teşekkürler .

FADİŞ dedi ki...

Viladimir, kitap her şey değil tabi ki ama insanın iç dünyasına aslında ne olduğuna bakmasını yol açıyor, bir çeşit kişisel gelişim kitabı işte. Okurken şöyle yaparsanız böyle olur gibi klişe sözcüklere yer vermemiş zaten, bir karı koca bir aile üzerinden gelişiyor her şey biraz roman tadında.

özlem dedi ki...

Ben çok severek okumuştum bu kitabı. Ebru Üzümcü 'yü de pek beğenir ve donanımlı bulurum.
Teşekkürler güzel tanıtım için.
Sevgiyle kalın.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...