24 Haziran 2011 Cuma

ÇİŞ KONULARI


Bir çok anneyle anlaşmışız gibi herkes çiş mevzusuna girmiş, tabi bu beni epeyce motive ediyor, yaz ayları bez bırakma ayları umarım bu yaz bezi bırakıcaz:) Yeliz böyle böyle demiş, Hülyanın tunası şöyle demiş, kaymaklıkadayıf ta anlatmış ben de yanlız olmadığımı bilip daha bir gaza geliyorum böylelikle lakin bu tuvalet sorunsalı ne kadar hassas işmiş oku oku, danış danış bitmiyor, bir sürü yöntem var, psikologlar, çocuk gelişim uzmanları anlatıyorda anlatıyor. Çocuğumla ilgili her radikal değişiklik öncesinde ürkek bir tavşan gibi oluyorum, desteğe ihtiyaç duyuyorum arada da dürtüklenmeye, çok mu fenayım? Mesela emziği nasıl bırakacağız diye kara kara düşünürken tamamen tesadüfler sonucunda oğluşun bir günde bırakması bizi hayretler içinde bırakmıştı sonradan gözümüzde ne kadar çok büyüttüğümüzü anladım tabi ama sadece bu konuda. Mesela hala gündüz süt içme konusunda sıkıntı yaşıyoruz ve dolayısıyla gece uykusundayken süt veriyorum hala bu da bizim şimdi tuvalete geçişimizde bizi zorlayacak, gece yatmadan bir saat önce sıvı alımını kessek bile bu gecenin bir vakti süt içmek şeklinde devam ettiğinden gece çişimizi tutma konusunda ne kadar yol alabiliriz göreceğiz.
Pek çok kişi bezin tamamen kaldırılmasından yana ve bez bir şekilde arada bir devam ettiğinde yeni tuvalet alışkanlığının oturtulması uzuyor diyorlar hatta alıştırma kilotlarına bile karşılar, bazıları da duruma ve mekana göre bez ya da alıştırma kilodunu kullanıyor. Her çocuk farklıdır ve bu yüzden de yöntemler çocuğumuza göre uyarlanacak; buraya kadar tamam peki ben nasıl bir uygulama yapacağım. İnatlaşmadan, tuvalete gidip gelmekten sıkılmasını engelleyerek ve bunu çokta abartmadan çünkü ilgi unsuru olarak algılayıp daha çok sorun yaşamak istemiyorum ayrıca bunu tam bir oyuna dönüştürme meselesi de var mesela bizim sıpa sifonu çekmeye bayılıyor ve bu ayki su faturası epey kabarık gelecek gibi. Dengeyi tutturmak hiçte kolay değil bana göre. Bir çok arkadaşım bir haftada hallettiklerini söylüyorlar tabi hala kaçırmalar oluyor özellikle geceleri ama önemli olan tuvalet kavramının oturtulması, zamanla çocuğun yaşı ilerledikçe tuvalet işi de yoluna giriyor asıl mesele bu iki ikibuçuk yaşlarında nasıl yapacağız.
1. gün
Bütün gün altımızda sadece kilot vardı. Gün boyunca yedikleri genelde katı gıdalardı (kahvaltıda omlet, peynir, meyve suyu, iki ceviz ve bir dilim ekmek, arkasından oğluşun elma çekmiş canı bir de elma götürmüş. Öğleyin bir tabak makarna ve çöp şiş, yoğurt, arada iki tane de muzu götürmüş (keşke ikincisine engel olsaydı Nezoş ama olmamış, sonra konuştuk bunu), bol bol su içti . öğleden sonraya kadar sık sık klozete gidilmesine rağmen çiş tuvalete değil o güzergahta kilota yapılmış, kaka hiç yapmamış, tabi ben bunun kabızlıktan olduğunu düşündüm, katı beslendiğine göre. Akşam biz eve geldiğimizden itibaren de aynı şekilde devam etti, bir kaç kez Deniz poposunu tutup mızıldandı tuvalete koştuk, adaptörü koyup oturttuk ama nafile, yapmadı. Eyvah dedim ben hemen kabız yaptık çocuğu. Bu şekilde akşam uykusuna yattı, o  uyuduktan sonra altına bez bağladım. Sabah yine kaka yoktu.
2. gün
Daha sıvı yoğunluklu posalı beslenmeye geçtik, daha dikkatliyiz. Bir kaç defa kilotuna işedi ama biz gene klozete kadar yetişemedik, sık aralıklarla klozete gidiyoruz, ara ara çiş soruyoruz hep yok diyor kerata. Öğlen oldu ama kaka yok hala, artık dayanamadım ve bez takmasını istedim Nezoştan, bir de bu sebepten tuvalet eğitimini sekteye uğratmayalım diye düşündüm. Bez takıldıktan yarım saat sonra kakasını yapmış ve öğle çok katı kıvamda da değilmiş. Eşim şöyle dedi dün poposunu tutması, mızıldanması altında bez olmamasındanmış, kakayı kilota veya başka bir yere bırakamamakmış sıkıntısı biz ne zaman bez bağlattık kakasını sorunsuzca yaptı bu demek oluyor ki Deniz oğlan kaslarını çok güzel çalıştırıyor ve kakasını isterse yapmıyor biz de bunu öğrenmiş olduk.
Akşam yemekten sonra nereye çömelse gel tuvalete gidelim diye koşa koşa gittik hepsi fos çıktı son bir gayret gene çömeldiğini gördüm ve son dakikada alıştırma kiloduna yaptığını gördüm bu da bir şeydir bunu da yapmıyordu deyip kendimi teselli ettim, klozete oturttum, orada yapmış gibi kakayı kilottan klozete aktardım ve popoyu temizleyip kakayı gösterdim aferin oğlum ilk kakamızı klozete yaptık hadi onu gönderelim sifonu çekip bay bay diyelim dedim, hepsini memnuniyetle yaptı:)
Daha çok yolumuz var, en önemlisi sabır göstermek.
Bütün arkadaşlardan deneyimli annelerden rica ediyorum, deneyimlerinizi paylaşın, yol gösterin, püf noktası varsa onu da verin:)

16 yorum:

sezobigo dedi ki...

canım benim çok çk kolay gelsin yaznın tek tek kelinme kelime içime işlayarak okudum zira lazım olacak:)) bu okuduğum 3. kayıt bez ile ilgili.
içimizdeki karnaval
ve ballı lokmamda başlamış bir göz at istersen keşke yardım edebilsem kolaylıklar dilerim fadişim:)

FADİŞ dedi ki...

sağol sezobigom moral verdin bana, hemen bakıyorum ballılokmam ve içimizdeki karnavala:)

Kaymaklı Kadayıf www.banabirmasalanlat.com dedi ki...

Altın anahtar sabır:))) gerisi kendinden gelecek...tecrubeye itibar esas olsun....:)))çok sevgiler...

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

bugün aynı konu gittiğim yerde de gündemdeydi bide dilli oğluş var göermelisin hayır bezime yapacağım altımı bağla diyor yermisin yemezmisin bu şirinliği:))))

sabırlar canım ama klozette uğurlama faslına çok güldüm:)))
kızkardeşimde bakalım şimdi yaptığının şekli nasıl olacak diyerek alıştırmıştı:)))))))) her şekil TLF da banada anlatılıyordu:))))))))

sevgiler canım öpüldünüz.

Noblesse dedi ki...

bu dönemleri atlattım çoktan çok şükür, Allah kolaylıklar versin bu iş yazın bitmeli mutlaka..

Banuca dedi ki...

Ben yeğenlerimi nasıl alıştırdığımızı anlatsam, çünkü elimde büyüdüler.... Babadan rica ettik, artık büyüdün, erkekler böyle tuvalete yaparlar dedik, baba uygulamayı gösterdi, klozet önüne de yükseklik koyduk, klozet kapağına resim yapmak çok hoşuna gitti ve alıştı, geceleri de kavanoza yapmak, hoşuna gitti, sesini sevdi çünkü:) Geceleri çişi gelince "kabanoz"istedi...

özlem dedi ki...

Çiş konusunda sabırlı olmak gerek, ben ilk başlarda 15- 20 dk da bir çişe tutardım oğlumu, kaçırıveriyorlar aniden, bir de kendimi hep oğlumun yerine koydum, hayatı öğreniyor onlar bizden sadece sabır, bence en önemli anahtar kelime...
Sevgilerimle...

meldi dedi ki...

Fadişcim sezobigonun bahsetiği biz değiliz sanırım bizim tuvalet eğitimi 2010 mayıs ayında idi. ozaman yazdıklarım şöyleymiş
http://baldanadam.blogspot.com/2010/05/gelismeler.html
http://baldanadam.blogspot.com/2010/05/gelismeler.html
inşallah cabuk atlatırsınız bu donemi kolaylıklar dilerim.

FADİŞ dedi ki...

Kaymaklı Kadayıf çok teşekkürler. Tecrübeyi çok önemsiyorum bu yüzden yorum yazın istedim, yorumlar bana ışık tutacak ama şu bir gerçek seninde dediğin gibi sabırlı olmak en önemli şey. Sabreden derviş muradına ermiş:)

FADİŞ dedi ki...

ÖRGÜÇANTAM, çocuklar her şeyin farkında ve ne yaptığınızın, nasıl davrandığınızın da. Oğluma binlerce teşekkür ediyorum sabrımı sınadığı ve bana öğrettikleri için:) Bu gün üçüncü gün ve biz pek çok kez bay bay dedik, güldük:)

FADİŞ dedi ki...

Noblesse, sağol, bütün çabalarımız yazı iyi değerlendirmek.

FADİŞ dedi ki...

Banucam sağol paylaştığın için, biz de örnek canlandırmalarımızı yaptık:) Bu kavanoz işi bana da çok pratik geldi özellikle dışarıdayken, kız kardeşim de kavanoz taşımış hep, ben de uygulayacağım, teşekkür ederim:)

FADİŞ dedi ki...

özlem, paylaşımın için sağol, sabrın ne kadar önemli olduğunu bu üç gün bana öğretti ve karşılığını görmeye başladım, ne kadar farklı bir deneyimmiş bu böyle çok duygulanıyorum, büyüdüğünü görüyorum oğluşun:)

FADİŞ dedi ki...

meldi, sonradan farkettim ben de ama şimdi yazılarını okuyacağım, çok teşekkür ederim ilgin için:)

sufi dedi ki...

Nasıl olsa altında bezle dolaşan bir tane bile yetişkin yok.Senin güzelin de elbet tuvalete koşturacak canım, senin sabır hoşgörü ve sevginle.Herikinizi de öpüyorum kolaygelsin tontini.

FADİŞ dedi ki...

Tontini, ben de sizi öpüyor kucaklıyorum, teşekkür ederim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...