27 Haziran 2011 Pazartesi

BEZİ ATIYOR MUYUZ NE:)

Deneyimlerimizi paylaşmanın önemli olduğunu düşünüyorum, konuyla ilgili yorumlar bana ışık tutuyor, yalnız olmadığımı hissediyorum ben de kendi deneyimimi aktarmaya devam edeceğim.
2. günün sonunda akşam yemeğinden sonra Deniz kendiliğinden kakasının geldiğini söyleyip lazımlığa koştu ve nihayet yaptı. Çocuğum çok uzun süredir tutuyordu kendini ve sonunda bitti. Bir saat sonra tekrar kakam var dedi ve ikinci postayı da klozete yaptı, yaptığına iyice bir baktı ve sifonu çekip bay bay dedik, yüzünde çok memnun bir ifade vardı. Uykusundayken gece birde bir dolu biberon süt verdim ve düşündüm ki sabah kesin dolacak bez (ben bu arada bezsiz uyutup gece bez takanlardanım şimdilik) ama öğle olmadı.
3. gün sabah bez kupkuruydu kalkar kalkmaz hemen çiş var mı diye sordum kendiliğinden tuvalete yöneldi ve çişini yaptı lazımlığa, lazımlığı boşalttık ve bay bay dedik,sifon iki kere çekildi.
Gün içinde iki kez kaçırdık sonuncusunda biraz yetişebildik lazımlığa. Kahvaltıdan yarım saat sonra çiş dedi ve klozete oturduk, bırakıverdi kakasını yavru ve rahatladı ve tekrar bay bay.
Saat 11 gibi plastik küvete su doldurup balkonda vakit geçirmesini istedim yanımıza da lazımlığı aldık yetişebilmek için. İki kere çişini lazımlığa kendi isteğiyle oturdu ve yaptı, beni şaşırtan şey suya yapmayışı oldu. Suyun rahatlatıcı etkisini gördüm ben. Öğle yemeğinden sonra da rahat bir şekilde kakasını yaptı bu sefer klozete oturmak istedi, sonuç olumlu:)
Öğle uykusundan önce çişini yaptırdım öğle uyuttum altına da alıştırma kilodu giydirdim.
Bu üç gün içinde deneyimli iki kızkardeşten ve Nezoştan, yorum bırakan arkadaşlardan yardım aldım, umutsuzluğa kapıldığımda oğlum hemen atak yaptı ve tekrar moralimi arttırdı. Bu çocuklar için bir atılım, kendi vücutlarının biraz daha farkına varıyorlar.
4. gün artık daha rahat, daha farkında çişini ve kakasını yaparken gülmeden duramıyor, bu yeni durum ve çıkardığı sesler onu güldürüyor. Biz çok mutluyuz tabi, istikrarlı bir şekilde devam edeceğiz inşallah. Son aldığımız bir paket bezden sadece bir tane kullandık, bu sabah gene kuru kalktı ve lazımlığa oturdu.
5. gün kahvaltıdan sonra çişini söylemiş ve yapmış, Nezoştan haberini aldım:)
 Şunu anladım ki bizim zamanımız bu zamanmış, ilk iki gün endişelerim olsa da bunun doğal bir süreç olduğunu hatırlattım hep kendime, olmaz sa böyle devam eder daha uzun sürede bu işi çözeriz dedik hep. Her çocuk farklıdır, deneyimlerin aktarılması bana yol gösterdi, tepkilerimi kontrol etmemi sağladı. Salondaki halıyı kaldırdım, benim için de daha rahat oldu bu, kaçırmalar oldu epey onları da bir güzel sildik parkenin üstünden. Haftasonu bulutluydu, balkon müsaitti oyun oynamak ve çiş alıştırmaları için:) Lazımlık ve adaptör hangisini istiyorsa ona oturdu, klozet için bir basamak alacağım unutmadan not edeyim, istediği zaman kendi oturabilsin. Tuvalet kağıdını kullanıp çöp kutusuna atmaya bayılıyor bir de sifonu çekmeye, şimdilik çok da itiraz etmeden engel olmaya çalışıyorum buna, suyun bu kadar çok kullanılmasının israf olduğunu söylüyorum hep, bir gün anlayacak umuduyla, vanadan iyice kıstım suyu böylece bu konuyu da halletmiş oldum.
Sık sık ama onu da sıkmadan çiş var mı diye sordum bazen vay dedi bazen ı ıh dedi ama her seferinde oyuncağını da elinde tutmasına izin verip lazımlığa oturttum, işe yaradı:)
Oyun oynarlarken dünyayı görmüyorlar biliyorsunuz, hak vermek lazım, arada bir oyuna katılıp yol işçisinin de çişinin geldiğini söyleyip acaba senin de çişin var mı diye soruyorum ya da herby yorulmuş bir tuvalet molası verecek hadi sende tuvalete git diyorum böylelikle oyunun içinde kalıp çişinin olduğunu farketmesine çalışıyorum işe yarıyor:)
Pazar günü oyun parkına gittik yanımızda da bir kavanoz taşıyorduk ama ihtiyacımız olmadı, kavanoza da alıştırmak istiyorum yolculuklarda gerekli olacak çünkü. Çiş, tuvalet, lazımlık derken bu sürecin tamamında evdeydik ve kısa mesafeler dışında dışarı çıkmadık, misafirimiz de gelmedi, iyi de oldu, misafir olursa konsantrasyonu azalacaktı ve belki de bu kadar rahat hissedemeyecekti. Yazıyı okuyup ta daha çiş mevzusuna girmemiş arkadaşlara tavsiyem ilk bir iki hafta uzak mesafelere gitmesinler, başkasında yatıya kalmasınlar tabi hızlı bir gelişim gösteriyorsa çocuğunuz o farklı. Biz kendimizi rahat hissedemeyeceğimizi düşündüğümüzden dede ziyaretini askıya aldık. Tuvalet eğitimine başlayan tüm anne ve babalara kolay gelsin diyorum buradan:)

17 yorum:

yeliz dedi ki...

çok güzel gelişmeler Fadiş çok sevindim:)

FADİŞ dedi ki...

Yeliz sağol. Ben de çok sevindim. Sanırım çoook önceleri lazımlıkları alıp göz aşinalığı sağlamak ve arada bir oturtmanın da faydasını gördüm, şimdi anlıyorum bunu.

Noblesse dedi ki...

zamanında bu sıkıntıları(hem de üç kez) yaşayan biri olarak bez olayının bitmek üzere olmasına sevindim, gözünaydın.

FADİŞ dedi ki...

Noblesse, teşekkür ederim:)

ada ve deniz dedi ki...

Hadi bakalım halletmiş gibisiniz bu küçük işi de:))
Biz de lazımlık olayı olmadı.Ada korkardı kakanın tuvalete düşmesinden. Nedenini hiç anlayamadık ama bir çizelgeyle halletmiştik işi. 1 aylık bir çizelge hazırlamıştık. Tuvalete yaparsa gülen adam, etrafa ya da beze yaparsa ağlayan adam çiziyorduk. Bir hafta sonra düzene girmişti.
Deniz ise çok ilginçtir. Hiç ummadığımız bir anda anneannesi "güzel oğlum akıllı oğlum şimdi yapacak kakasını" gibisinden konuştu. O oldu bir daha asla bezine yapmadı. Hatta bir dünya bezimiz vardı elimizde nasıl olsa bu daha öğrenmez diye

FADİŞ dedi ki...

Ada ve deniz, güzel bir süreç geçirmişsiniz, her çocuk aynı olmuyor kardeşler bile. Ama ben kardeşi olan çocukların daha kolay öğrendiğine şahit oldum, abilerini ablalarını örnek alıp hemen başlıyorlar işe. Biz olumlu sonuç aldığımızda bazen bir oyun veya gezinti veya bir sürpriz çikolata verdik. Aslında bir tuvalet kitabımız var ve yıldız yapıştırmaları vardı dur onları bulayım akşam ben:)

özlem dedi ki...

Çok güzel, hiç zorlamayın zaman bu zamandır, sevgiler:)

sezobigo dedi ki...

çok geçmişler olsun yada gözün aydın mı demeliyim:)
çok sevindim ne kadar hazırmış fadiş maşallah oğluna.bunlar aklımda bulunsun artık ihtiyaç anında bakar okurum:)
sevgiler

necla dedi ki...

ALLAH KOLAYLIK VERSİN CANIM SANA İNŞALLAH ÇOK KISA SÜREDE HERŞEY YOLUNA GİRER AYNI YOLDAN BİZDE GEÇİYORUZ ŞUAN BAKALIM BİZİMKİ BİRAZ UZUN SÜRECEK GİBİ AMA BAKALIM

FADİŞ dedi ki...

özlem, teşekkürler, yavaş yavaş gidiyoruz, acelemiz yok:)

FADİŞ dedi ki...

necla, teşekkür ederim, size de kolay gelsin, eninde sonunda bu süreç de bitecek.

FADİŞ dedi ki...

sezobigom, evet hazırmış ama bunun uzun bir süreç olduğunu anladım, göz aşinalığı gerekiyormuş, lazımlığı çok önceden banyoya koyup, oyuncaklarını tuvalete çıkarma oyunu, arada bir üstüne oturmasını sağlamakta bu işin başlangıcıymış, ben de sana tavsiye ederim.

Ege'nin Annesi dedi ki...

Yavaş olsun bizim olsun:)kolaylıklar diliyorum, sevgiler

MÜNSTER dedi ki...

Ahh, ahh, oglumun bebekligini hatirladim,,, Bizde aynen senin gibi heyecanla takip etmistik olayi, aynen bizim yasadiklarimizi anlatmissin... Kolay gelsin diyor, koklayarak öpüyorum bebegini... Sevgilerimle,

FADİŞ dedi ki...

MÜNSTER, çok teşekkür ederim.

Hülyanın Tunası dedi ki...

hepimize kolay gelsin :)

FADİŞ dedi ki...

Hülyanın Tunası, kolay gelsin:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...