24 Mayıs 2011 Salı

PEMBE DOMATES, TERE, MAYDONOZ ve YEŞİL SOĞAN


Bu başlığa bakıp bir salata tarifi vereceğimi sanmayın sakın, bunların hepsi henüz tohum halinde. Geçen sene yaptığımız bahçe projesi kadar olmasa da küçük çaplı bir bitki yetiştirme girişimim var yine. Bu sefer tere ve mayadanoz tohumu aldım ve iki kasaya ekimini yaptım arkasından yeşil soğan tohumlarını diktim.


Pembe domates ise yerli domates olarak satılıyor pazarda, ben şanslı biriyim bu konuda, organik ürünlere ulaşabiliyorum. Geçen sene domateslerde görülen hastalık bizim bahçemize de sirayet etmişti, güzelim domateslerin eriyip çürümesine çok üzülmüştüm ama buna rağmen yine de kurtulanlardan uzun süre ürün alabilmiştik. Pembe domatesin kokusu da tadı da bir başka güzel, bu konuda daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz pembe domates ağını ziyaret edin. Pembe domates fidelerini balkonumdaki saksılara dikeceğim, bakalım olacak mı?

10 yorum:

Sihirli Günce dedi ki...

Saksıya domates dikilir mi?Çok bilgisizim de bu konuda:))Bende istiyorum aslında.Derin bir saksı olmalı ama değil mi?

FADİŞ dedi ki...

Sihirli Günce, pek çok insan saksıda domates yetiştiriyor, ben ikinci kez yapacağım bunu. Derin saksı kullanacağım. Domates yetiştirmek için pempe domates ağını ziyaret edin, yetiştiriciler deneyimlerini paylaşıyorlar.

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

pembe domatesi 7-8 sene önce yan komşum denizliden getirmişti tabii organik milletin daha ortalı duman attırmadığı zamanlar. nefis bir lezzet. inş. çıkarda afiyetle yersiniz.

öykü dedi ki...

Balkon tarımı dıye bısey soz konusu mınıcık kapların ıcınde duvara monte edılıyor
dmates bıber maydonoz ne varsa
ve bence hem guzel hem de cok eglencelı

Küçük Mucizem dedi ki...

ne lezzetli bir domatestir o. bayılırım
sandıklara dikseniz. kasa ya da yağ tenekeleri kullanırlar bizim burda. belki işinize yarar

FADİŞ dedi ki...

ÖRGÜÇANTAM, pembe domates bir başka oluyor, çocukluğumda anneannemin bahçesinden koparttığım mis kokulu, sulu domates. Umarım yetiştirebilirim:) Başarılı olduğum taktirde seneye kayınvalidemin bahçesine ekmek için tohum da elde edeceğim inşallah:)

FADİŞ dedi ki...

Öykü, haklısın ve evet balkon tarımı olacak benimkisi, minik saksılar aldım her birine tere, maydonoz bulursam reyhan ve nane de ekeceğim.

FADİŞ dedi ki...

Küçük mucizem, fabrikadaki ayrılan bölüme kasa içinde yaptım tereyi, maydonozu ve soğanı evde de büyük kovalarım var altlarını delip dikeceğim domates fidelerini:)

ada ve deniz dedi ki...

Artık mis gibi kokan ekşimsi domatesleri yemek hayal oldu. Pazarlardakinin ne olduğunu bilmeden alıyoruz işte. Koku moku hak götüre. Hatırlıyorum da bahçeden koparır elma gibi yerdik. Şimdi öylesine....

FADİŞ dedi ki...

ada ve deniz, aslında senin bahçen de var, dikiyor musun böyle sebze falan?