16 Mayıs 2011 Pazartesi

HAŞİMATOLU OLMAK


Haşimato hipotirodi sinsi bir hastalık, keşfetmek kolay değil. Hasta bazı rahatsızlıkları yaşıyor ama hormonlarına baktırmadan bunun haşimato hipotirotten kaynaklı olduğunu tabi ki bilemiyor , halbuki belirtiler gerçekten çok net.
Bendeki şikayetler şöyle başladı. Gelgitli ruh hali, sinirlilik, çabuk yorulma, hızlı kilo alımı, açlık halinde fenalaşma, el titremesi, çarpıntı, saç dökülmesi, ciltte kuruluk, unutkanlık, sedef hastalığı,yüksek tansiyon, bu saydıklarım o kadar yoğunlaştı ki gündelik hayatımı çekilmez hale getirdi.
Doktora gidip, şikayetlerimi anlattığımda, teşhis konulmasıyla beraber kontrollerimi yaptırıp günlük ilaç dozumu ayarladıktan sonra düzelme yaşadım, en azından zaman zaman yaşadığım gelgitlerimin haşimatodan olduğunu biliyorum çünkü bunu yaşarken başka sebep göremiyorum. Unutkanlığım azalmakla birlikte hala devam ediyor, bu yüzden önemli bir şeyi saklıyor ya da yerini değiştiriyorsam eşime söylüyorum, kilo vermek ise başka bir sıkıntı, kolay kilo verilmiyor, glisemik indeksi düşük gıdalarla beslenmek, iyotsuz tuz kullanmak, sık sık ama az yemek alınacak tedbirler. Tuz alımını azalttım ve tansiyonumu normal seviyeye çekmeyi başardım, iyotlu gıdaları almıyorum (bazı sebzeler de buna dahil) bunun tiroidime iyi gelmediğini biliyorum, şekeri, beyaz unlu gıdaları, katı yağları tamamen hayatımdan çıkarttım yoksa kilo vermem çok daha zor olacaktı, yağ olarak sadece zeytin yağı kullanıyorum ama o da sınırlı miktarda.
Haşimato hipotirotli bir hastanın eşi olmak da ayrıca zor, bunu eşime sormak gerek tabi, belki bir gün onunla da bir röportaj yaparım:)
Yukarıda saydığım şikayetlerin biri veya bir kaçı varsa küçümsemeyin ve bir doktora başvurun, tiroit bezinizde bir sorun olabilir.



15 yorum:

öykü dedi ki...

ÇOK gecmıs olsun.

FADİŞ dedi ki...

sağol öykü.

leyya-craftmania dedi ki...

başlığı okuyunca japon sporlarından biri sandım:)belirtiler ya da tıp diliyle semptomlar günlük hayatı ciddi anlamda etkilecek şeyler gerçekten.acil şifa diliyorum

Guven dedi ki...

İnsan; bilgi ve görgü ile donatılmış insan; bilimi de, tıbbı da, felsefeyi de arkasına alıp kendi ile yüzleşmesi çok güzel...

Sevgiler size. Ben, bilinen hastaları bir merak ettiysem,hasta olduğunu bilmeyip de sağlıklı dolaşanları bin merak ederim! Acaba ilgili kurumlar da merak eder mi bunu bilemiyorum...

FADİŞ dedi ki...

leyya-craftmania,güldürdün beni:) Teşekkür ederim.

FADİŞ dedi ki...

Güven, bu hastalık pek çok insanda var ama ciddiye alınmıyor, hormonal denge önemli:) Ne zamandır yazmak istiyordum bu konuyla ilgili, belki faydası olur başkalarına:)

Tijen dedi ki...

Tahmin ediyorum zorluklarını Fadiş! Sanırım gerekli değişiklikleri yaptığında biraz daha kolaylaşacak hayatın. En azından alışacaksın. Geçmiş olsun.

FADİŞ dedi ki...

Tijen, daha iyiyim, tiroit ilacımı aldığım sürece, teşekkür ederim.

elifin terazisi dedi ki...

Bu hastalığı biraz tuhaf gelebilir ama Hause dizisinden öğrenmiştim, Allah kolaylık versin canım, geçmiş olsun.

FADİŞ dedi ki...

elifin terazisi, garip değil canım. Diziler bazen yeni bir şeyler öğretebiliyor:)Sağol canım.

[qüldeminde] dedi ki...

ayni dertten bendede var Allah bizim ve de cevremizdeki insanlarin yardimcisi olsunnn bazenn cekilmez oldugumun farkindayim

FADİŞ dedi ki...

güldeminde, hoş geldin, sana da geçmiş olsun.

Adsız dedi ki...

merhabalar
bende bir şey sormak istiyorum ama çocuğunuz var mı?

Adsız dedi ki...

merhabalar
çocuğunuz var mı acaba çünkü bu rahatsızlıkta çocuk olmasının da biraz zor olduğunu duymuştum

Fadis Hertelden dedi ki...

Evet çocuğum var Allah bagislasin,bunu ben de duymuştum ama her hasta kendine özel. Lütfen iyi bir endokrinolog ile görüşüp bu sorunuza cevap arayın. Herşey gönlünüzce olsun,sağlık ve mutluluk dilerim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...