27 Nisan 2011 Çarşamba

KÜÇÜK KIRMIZI TRAKTÖR

Deniz'in az da olsa çizgi film izlemesine izin veriyorum, tabi benim uygun bulduğum masum, basit,kolay anlaşılır olanlara, çünkü bazen iki yaşa hitap eden bir hikaye diyorsunuz ve olmadık bir sahnesine itiraz edip ağlayabiliyor, böyle olduğu bir kaç cd yi bir kenara koydum göstermiyorum. İlgiyle izlediği ve defalarca aynı bölümü seyrettiği  "Küçük kırmızı traktör" favorimiz. Bir cd de 4-5 hikaye var ve sürelerine tam bakmadım ama 10dk civarı ve tam da bize göre.  Bulunduğumuz çevrede çiftlik, tarla bahçe çok, traktörü, römorku, biçerdöveri sık sık görüyor ve özellikle traktöre bayılıyor, şimdi bir oyun geliştirdi,  küçük kırmızı traktöre ve koca maviye benzeyen araçları tek tek gösteriyor bıkmadan.
Genel olarak çocuklar zaten doğayla çok barışık, keşfetme sürecinde ve zararsızlar. Deniz hiç bir böceği incitmez, dokunur, izler. Toprakla bitkiyle oynamayı sever ve bütün gün bir kum yığının içine bırakın şikayet etmez yeter ki kovası küreği olsun.
Dün gece konuşuyorduk eşimle. Deniz'in toprağa suya börtü böceğe ilgisini. Gülmeyin şimdi söyleyeceklerime ama işte böyle bir konuşma geçti aramızda( hani oğluş daha iki yaşında ne mesleği konuşuyorsunuz demeyin, hayal işte). Eşim Deniz'in iyi bir ziraat mühendisi olabileceğini söyledi, ben de tarım mı kaldı artık çiftçiyi bitirdiler dedim. Bana şöyle bir karşılık verdi, bir gün tekrar geriye döneceğiz ve tarım yine yükselişe geçecek, tarımsız bir hayat olabilir mi?
Küçük kırmızı traktörle ilgili kendi hikayemizi kurduk , tüm hikaye Deniz'e aittir çünkü her cümleyi düzeltti ve kendi istediği gibi yönlendirdi beni, hikaye de bundan sonraki yazıya kalsın. Bir gün bu bloğu okuduğunda eskiden nelerden hoşlandığını görsün.

2 yorum:

sezobigo dedi ki...

eşinin verdiği cevaba bende inanmak istiyorum.inşallah dediği gibi geriye dönüşüm olur.

FADİŞ dedi ki...

sezobigo inşallah:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...