14 Nisan 2011 Perşembe

GÜZEL, TATLI ŞİRİNCEM

Geçen cumartesi işler yoğun olduğundan hiç bir yere çıkamadık. Pazar günü ise bizi bir sürpriz bekliyordu. Eşim grupfoniden Şirince Saklı Vadi'de kahvaltı satınalmış ama rezervasyon yaptırmadığımız için oraya gidemedik bunun yerine eğlenceli bir yolculuktan sonra Şirince'ye vardık ve rastgele beğendiğimiz bir yere oturduk, kahvaltı tam istediğimiz gibiydi böylelikle ben, diyete başlamadan önce şöyle hiç bir şey düşünmeden lokmaları ardı ardına yuttum. Deniz, sanki uykusunda yemek yemiş gibi fazla bir şey yemedi, 3-5 zeytin bir iki lokma yumurta bir yudum portakal suyu. Hepsini nasıl sayıyorum değil mi, benim takıntım oldu artık oğluş yemediğinde lokmalarını saymak.

Hava güzeldi, arada bir kapanan havadan korkmadık, eskiden olduğu gibi henüz daha gençken ve hayatı bu kadar çok planlamazken olduğu gibi, yağmur yağarsa bir çatının altına gireriz dedik:)
Eşim, arkasındaki ağacı gösterdi, salkım salkım, bir dantel gibi duran yaprakların arasından beyaz badanalı Şirince evleri çok güzel görünüyordu.

Sonra oturduğum yerden kaydetmeye başladım gördüklerimi.
Bu evin sokak kapısında son kış elmaları satılıyordu.

Her evin dışında gelişi güzel ekilmiş çiçekler vardı, dokunmayın yazıları eşliğinde.

Beyaz badanalı evler iç açıcı görüntüleriyle turistleri selamlıyordu. Çarşısı çok kalabalıktı Şirince'nin. Geleneksel el işleri, tahta oyuncaklar, ev şarapları, zeytin yağı ve doğal sabun satılıyordu her yerde.


 Bir şarap mahseninin içinden Şirince sokağı görüntüsü.
 
 Biz yukarıda şarap mahzenine yakın bir yerde oturup bu havanın keyfini sürerken bir çiftçi havanın güzelliğinden faydalanıp toprağı çapalıyordu, Deniz yan masada oturan ailenin verdiği sıcak poaçayı kemirip çiftçiyi seyre daldı.


Bizim Deniz Kahvaltı etmedi ama poaçayı lüpletti.
Öğleyin döndük eve, yolda uyudu Deniz, temiz hava belli ki yormuştu onu, geceyse deliksiz bir uyku çekti. Geri dönerken eve söz verdik kendi kendimize, bir daha ihmal etmek yok Şirince'yi.

4 yorum:

BOYALI ELLER dedi ki...

sirince gercekten sirinceymis :)

FADİŞ dedi ki...

Boyalıeller, fırsat bulursanız gidin derim buna değer.

ada ve deniz dedi ki...

Ben de çok seviyorum Şirince'yi. İnsanın her gidişte sıkılmadan nefes alabileceği bir yer....

Hatice KLMC dedi ki...

çok güzelmiş Şirince,gitmek istediğim yerlerden biridir..Oğlun ''Deli anne'' nin oğluna ne kadar çok benziyor bu fotolarda,çok tatlı maşallah..