9 Nisan 2011 Cumartesi

BİR PERDE HİKAYESİ

Mutfak perdesini yenilemeye karar verdim ve stor perde yapmaya çalıştım. Malzemeler: pencere çerçevesini kaplayacak ölçüde tül kumaş, korniş düğmeleri, perde genişliğinde istediğiniz kalınlıkta çıta, firkete oyasında kullanılan plastik halkalar, kağıt bant( teğel dikişi yerine kullandım), istediğiniz özellikte şerit ip veya kurdele.

Yapılışı için işlem sırası şöyle:
 Perdede kullanılacak çıtalar. Herhangi bir marangozdan kesim artanlarını ücretsiz alabilirsiniz.
 Çıtaların yerleştirileceği kanallar için şeritler kesilip iki ucu açık kalacak şekilde dikildi. Şeritleri sabitlemek için teğel dikişi yerine kağıt banttan faydalandım.
Kağıt bant söküldükten sonra böyle görünüyor. Perdenin her iki yanından eşit aralıklı olarak halkalar dikiliyor ve şeritler geçiriliyor, şeridin bir ucu korniş düğmesine bağlı bir ucu boşta. Çıtalar kanalın içinden geçiriliyor artan tülden fiyonklar yapılıp her iki uca bağlanıyor.

3 yorum:

sezobigo dedi ki...

vaayyyyyyyyyyy be çok fydalı oldu teşekkürler fadiş ellerine sağlık çok beğendim

Hande dedi ki...

Süper olmuş, ellerine sağlık..

ada ve deniz dedi ki...

anlatımında sonuçta çok güzel olmuş:))