18 Nisan 2011 Pazartesi

BALKON GÜZELLEMESİ

Yazın balkonda vakit geçirmeyi severim, etrafımda çeşit çeşit bitki görmek isterim. Bitki yetiştirme konusunda pek iyi olmasam da Nezaket Teyzemizin bitkileri kontrol edip sulaması sayesinde umarım uzun süre daha yaşamayı başaracak bitkilerim.
Bitkilerin bütün saksıları güzel değildi hani şu çirkin, soluk siyah renkli olanlardan ve altlarında tabakları yoktu. Göz zevkimi bozan bitkiler sulandıkça altlarından su sızan bu görüntüyü değiştirmek için kolları sıvadım ve çuval bezi ve bıranda diken bir dükkana gittim, buradan  3-5 metre naylon bıranda bezi aldım, rengini de yeşil seçtim daha çok bitki varmış hissini yaratmak istedim.

İlk iş en büyük saksıları kaplamakla başladım. Naylon bıranda bezini saksıların boyuna ve genişliğine göre kare şeklinde kestim ve saksıları çepe çevre sardım, çift taraflı bantla görünmeyecek şekilde bantladım ve saksının boyunu geçen uçlarını dışarıya doru kıvırdım, bir çeşit kese kağıdı gibi düşünün yaptığım işlemi böylelikle hem görüntüyü düzelttim hem de su sızmasını önlemiş oldum.
Leylak saksıları da yeni görünümlerine kavuştı ama bu sefer uçlarını dışa doğru kıvırmadım.

Gelelim bir önceki postta anlattığım yatak kenarı mı dersiniz, korkuluk mu dersiniz işte o parçayı seperasyon parçası olarak kullandım ve hatta sarmaşıklarımı da o korkuluğa sardırdım. Seperasyonun arkasında klimanın motoru ve çöp kovası var böylelikle gizlenmiş oldular. Baktım yetmedi arta kalan naylon bırandayı seperasyonun arkasına gerdirdim daha bir hoş oldu.

2 yorum:

ada ve deniz dedi ki...

oldukça hoş olmuşlar böyle

FADİŞ dedi ki...

ada ve deniz, teşekkür ederim:)