17 Mart 2011 Perşembe

KARIŞIK DÜŞÜNCELER-1

Zorlanıyorum, birşeyler yazmak istiyorum, düşünceler beynimde fır dönüyor ama toparlayamıyorum kelimeleri, ordan oraya kaçışırken kelimeler, ben boşluğa bakıp dalıyorum, ne demiştim? Ortam o kadar bulanık ki bu bulanıklık içinde gerçeği kaçıracağımdan korkuyorum, ya gözden kaybedersem gerçeği, gerçeğimi. Yazarsam belki geri gelir kelimelerim.  Bir rüyada gibiyim, bu kabus sona erecek ve uyanacağım, ohhh diyeceğim, gerçek değilmiş. Aklıma "Fahrenayt" filmi geliyor, çok etkilenmiş ve kendimi bir an o filmin içinde hissetmiştim, çıldırtıcı bir his. Sanat notları blogu filmden bahsetmiş kısaca, ziyaret edip okuyabilirsiniz.

Karışık düşüncelerime uyan başka bir filmden, Matrix filminden bahsetmek istiyorum. Özellikle ilk film beni çok etkilemişti. Her şeyin, daha gizemini koruduğu, gerçek ne, ben şimdi yok muyum yoksa sadece görüntüden mi ibaretim, aslında özgür olduğumu düşünürken değil miyim, içimi sızlatan bu eksiklik de ne? sorularını kendine soran Neo, bir uyanış yaşar, uyanış acı vericidir, hayal kırıklığı çok büyüktür ama bu acıyla birlikte tekrar yaşadığını hissetmeye başlar, kendini keşfeder, düşünceleri netleşir, tek başına olmadığını ve kendisi gibi düşünen insanların olduğunu farkeder, birlikte mücadele ederler, mücadele ederken kendi gücünü keşfeder, neler yapabildiğini görür, ufku genişler. Bu maceranın bir de vazgeçen kişisi vardır, izlerken üzer insanı, onun için üzülürsünüz kızamazsınız, gerçekler zor gelir ona,yummak ister gözlerini, diğerlerine ihanet eder, ihanetinin karşılığında  uyumak ve bulunduğu acı verici ortamı yok saymak ister, eğlenmek, gülmek, yemek, içmek ister sadece; derin bir uykuya dalıp bir masalın içinde yaşamak ister hatta siparişini de verir onu uyutacaklara: çok zengin olmalı, güzel bir kadını olmalı hatta bir şehrin valisi olmalıydı hatırladığım kadarıyla. Ama istedikleri gerçekleşmez, azimli Neo bu tuzaktan galip çıkar ve yine gemideki bir arkadaşı sayesinde kurulan tuzaktan kurtulur.

Hiç yorum yok: