24 Şubat 2011 Perşembe

UNSUZ, ŞEKERSİZ KEK




Üstte fotoğraflarını gördüğünüz küçük keklerde un ve şeker yok. http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2004/03/daim_ikolatal_p.html dan ana tarifini aldım ama bazı değişiklikler yaptım tarifte. Şeker kullanmak istemeyişimden ve çevremde şeker hastası tanıdıklarım olmasından dolayı bu tür şekersiz, unsuz tariflerin peşinde koşuyorum. Önce benim değişiklik yaptığım tarifi anlatacağım arkasından asıl tarifi vereceğim.

Malzemeler:
200 gr tuzsuz badem
3 yumurta
1 su bardağından 2 parmak az %100 pekmez
1 çay kaşığı kabartma tozu

Yapılışı:
Bademleri kaynar suda bir kaç dakika bekletip kabuklarını soyun ve iyice kurulayın arkasından mutfak robotunda  ufalayın ( olabildiğince un haline gelsin).
3 yumurta ve pekmezi mikserle karıştırın. Un haline gelmiş bademleri ekleyin ve yüksek hızda iyice karıştırın, en son kabartma tozunu ekleyin ve yavaşça karıştırın.
Fırını 175 dereceye ayarlayın, küçük kek kağıtlarının içine dökün. Isınmış fırında 25 dk pişirin ( ben benim fırınımda bu süreyi 5dk azaltacağım bir dahaki sefere).

Portakal ağacının orjinal tarifi

Kek malzemeleri:
200 gr tuzsuz badem
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 çay kaşığı kabartma tozu

Krema malzemeleri:
2 adet uzun daim çikolatası (toplam 56gr)
300 ml çiğ krema
2-3 çorba kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:
Bademleri kaynar suda bir kaç dakika bekletip kabuklarını soyun ve iyice kurulayın arkasından mutfak robotunda  ufalayın ( un haline gelsin).
3 yumurta ve bir bardak toz şekeri mikserle karıştırın. Un haline gelmiş bademleri ekleyin ve yüksek hızda iyice karıştırın, en son kabartma tozunu ekleyin ve düşük hızda 1-2 defa çevirin.
Fırını 175 dereceye ayarlayın, yağlanmış kek kalıbına malzemenizi dökün. Isınmış fırında 25-30 dk kekin içi pişene kadar pişirin (kek bu arada kabarıp tekrar sünebilir, sorun değil), keki kalıptan çıkarmadan soğutun.
Bu arada krema için 2 paket çikolatayı mutfak robotunda ufalayın, çikolatayı 300ml krema, 2-3 çorba kaşığı toz şeker ve 1 yemek kaşığı kakao ile karıştırın (kakao ve şeker miktarını kendinize göre ayarlayabilirsiniz). Kek soğuyunca kremayı üzerine ince bir tabaka halinde sürün. Kalıbın üzerini streçle kapatın ve bu halde buzdolabında 1 gece bekletin, dilerseniz serviz yaparken dilimlerin üzerlerine küçük boy bir daim çikolatası yerleştirin.

9 yorum:

ada ve deniz dedi ki...

oldukça sağlılı bir kek olmuş, ellerine sağlık

MÜJDE dedi ki...

Ellerinize sağlık.

FADİŞ dedi ki...

ada ve deniz, evet oldukça sağlıklı tabi kolesterolü olanlar için bir şey diyemem, içinde 3 adet yumurta var.
Müjde, teşekkür ederim:)

touch the sky dedi ki...

çok ilginç deneyeceğim en kısa sürede teşekkürler

FADİŞ dedi ki...

touch the sky,deneyin bence, hiç fena olmadı bir tanesini yediğinizde tatlı isteğiniz yok oluyor, denedim, gördüm:))

Cafe Portakal dedi ki...

CANIM BU KEKİ BENDE ÇOK MERAK EDİYORUM ELLERİNE SAĞLIK NEFİS OLMUŞ.

FADİŞ dedi ki...

Cafe portakal hemen deneyin, kısa sürede hazırlanıyor.

figen abla dedi ki...

sağlıklı bir tarif..okuyunca gözlerime inanamadım..
bunu yapmam lazım...
ayyy çok teşekkürler ablammmmmm :))))

FADİŞ dedi ki...

Figen abla, bu tarifin orjinalini okuduğumda ben de çok şaşırmıştım ve tarifte şekeri de atınca daha bir bana göre oldu tadı:)