17 Şubat 2011 Perşembe

DANA MÜCVER (ÖKÜZ KÖFTESİ)

Bu günkü konumuz dana mücver. Karaburun taraflarında öküz köftesi de denir. Dana mücver yapmayı kayınvalidemden öğrendim, sağolsun en son bize geldiğinde üşenmedi yaptı. Biraz zahmetli bir iş hazırlamak. Başlayalım mı?
Ben yarım kilo kuşbaşı dana eti aldım ama kayınvalidemin dediğine göre her lokmaya bir iki parça et gelmeliymiş o yüzden eti az buldu.

Malzemeler:
yarım kilo kuş başı doğranmış dana eti
3 su bardağı un
3 su bardağı su
tuz, karabiber



Un ve suyu derin bir kapta karıştırın, krep hamuru gibi cıvık olacak hamur, karabiber ve tuzla karıştırdığınız kuş başı eti de cıvık hamurun içine atın, karıştırın.



Derin bir tencereye zeytin yağı veya ayçiçek yağı koyun (yağ az olmasın üç parmak kalınlığında), yağı kızdırın ve karışımdan birer yemek kaşığı malzeme alıp yağa dökün bu şekilde bütün hamurları kızartın.

Göreceksiniz dana eti ancak bu kadar yumuşak ve leziz olur. Yanında ayran ve muhakkak sebze yemeği olsun. Çok lezzetli olduğundan ayarı kaçırabilirsiniz. Afiyet olsun. Bir de benzer özellikler taşıyan ve annemin de sık sık yaptığı bir tarif var. Çalkama. Çalkama tarifi de pratik ve bir o kadar lezzetli aynı zamanda yaratıcılığa çok açık, içine eklenen malzemeleri değiştirmek, zenginleştirmek sizin elinizde. Çalkama tarifi için burayı ziyaret edin. Harika tarifler var.
Aman dikkat, kızartma yaparken tedbir alın, yağ aşırı kızgın olmasın ayrıca pişirme sırasında etin suyunu salması sonucu kızgın yağ sıçrayabilir, tedbirinizi alın ( uzun kollu giyinin ve muhakkak önlüğünüz olsun).

16 yorum:

Yıldız dedi ki...

Tatlım
dana eti malum biraz sert olur
bunun için bir ön haşlama yapmamız gerekiyor mu ?
Nefis görünüyor ellerinize sağlık afiyetler olsun....

FADİŞ dedi ki...

Hayır canım haşlanmıyor, ben de öyle zannediyordum ama sünger gibi yumuşacık oluyor, ölçüleri azaltarak dene bakalım:)

Cafe Portakal dedi ki...

ÇOK DEĞİŞİK GELDİ HİÇ DUYMAMIŞTIM ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM.
İZMİRDEN SEVGİLERİMLE...

FADİŞ dedi ki...

Cafe portakal, Karaburun'a gelin gittiğimde öğrendim ben de:) Tavsiye ederim.

ada ve deniz dedi ki...

Hiç duymamıştım bunu. ben bir et sevmez olarak yiyemem sanırım.

FADİŞ dedi ki...

Ada ve denizcim, çalkamayı dene canım, sen seversin, kolay börek gibi düşün, nefis oluyor:)

elifin terazisi dedi ki...

süpermiş, yarasın:)

FADİŞ dedi ki...

Elifin terazisi:)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Fadişçim; yine Egeliliğimiz tuttu. Benim annem de çalkalamak kelimesini çalkamak olarak kullanır. Buldum yine benzer kullandığımız kelime:)) Canım; bu tarif çok ama çok ilginç, çok kalorili olduğu kesin ama nefis olduğu ondan da kesin:) Ellerinize sağlık hepinizin..

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

canım sertmi diyecektimki başka bir yoruma cevaplamışsın çok merak ettim bir deneme yapacağım:)) ellerine sağlık
tavukluda yapılabilir.

Nilgün dedi ki...

Değişik bir tarif haşlanmadan kızgın yağda kızartmak etin yumuşak olmasını sağlıyor olsa gerek. Ellerinize sağlık. Bir İzmir'li olarak bundan böyle yazışmak dileği ile. Mutlu hafta sonları..

FADİŞ dedi ki...

Nilgün hoş geldiniz, yazışalım tabi:)

mehtap kuzucu dedi ki...

merhaba,daha önce denemediğim,yemediğim bir tarif..bende haşlanmadan nasıl o kadar yumuşak olacağını merak ettim ama yapıp deneyip,yumuşak olduğunu söylediğiniz,paylaştığınız için teşekkürler bende deneyeceğim,sevgilerimle

Tink dedi ki...

looks very good.

FADİŞ dedi ki...

Tink, thank you:)

FADİŞ dedi ki...

mehtap kuzucu, hoş geldiniz. Deneyin tabi, önce miktarı az tutun, zevkinize uyuyor mu bakın:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...