21 Ocak 2011 Cuma

23 Aylık Deniz Oğlan

23 aylık Deniz oğlan dünyalar tatlısı, bol eğlenceli, bol coşkulu. Onun enerjisi bizi de gençleştiriyor, duygusal, sevecen. Ondan önceki hallerimi hatırlayamıyorum, özlemiyorum da. Dün akşam yemek yerken kolumdaki çiçek aşısını gördü ve bu ne der gibi baktı yüzüme, ben de anlattım senin gibi küçük bir çocukken aşı oldum dedim, hemen elinin üstüne baktı, trombosit seviyesinin kontrolü için 3 ayda bir gittiğimizi ve elinden kan verdiğini söylemiştim sizlere daha önce. Geçen hafta yine gittik, artık 5 ay sonra gideceğiz tekrar. Canım oğlum bana acını anlıyorum der gibi baktı ve aşımı öptü uzun uzun sonra sarıldı, o anda o kadar çok duygulandım ki anlatamam. Şefkatli oğlum benim.
Oyun düşkünü her çocuk gibiyiz, bıkıp usanmak yok. 6 parçalı pazılları çok güzel yapıyoruz (ben pazıl konusunu pek önemsemiyordum ama göz koordinasyonu için, dikkat, konsantrasyon geliştirmek için uygun bir uğraşı), daha pek çok oyuncakla da bu geliştirilebilir gerçi, mesela bir masal okurken resim üzerinde yorum yapmak, ne nerede, ne yapıyor, hadi hepsini bulalım, benzerlerini bulalım gibi şeyleri yapıyoruz aynı zamanda.
Kelime haznesi geniş, sadece hepsini söylemiyor, kaydediyor, gerekli olduğunda pat diye çıkarıveriyor:)) şaşırıp kalıyoruz buna.
Saçlarını bir kaç kez ucundan düzeltmeme rağmen daha hiç berbere gitmedik, saçları epey uzadı ama kestirmeye kıyamıyorum havalar ısınsın bakarız artık.
20. aydan sonra tırnak keserken direnmeyi bıraktı uslu uslu kısaltmamı bekliyor, belki saçlarını kestirirken de aynı rahatlığı sergiler, umarım:)
Kepçeler, kazıcılar, betonyerler hala favori oyuncakları hele bir de evimizin önünde bir apartman inşaatının olması iyice pekiştirdi bu sevgiyi.
Sebze ve meyve ile aramız iyi, az çok her şeyi deniyor, badem çok sevdiği bir kuru yemiş lakin bazen abartıyoruz.
Geceleri uyku uyumamak için direniyor, yatağını oyun sahasına çevirme eğilimi var eğer çok ısrar ederse 10-15 dakika daha halının üstünde oyun oynamaya devam ediyoruz, 21:30-22:00 gibi de uyuyor, ben se hiç direnmiyorum, Deniz daha uykuya dalmadan pış pış derken, koltukta sızıp kalıyorum, hiç nazlanmıyorum, insanın kendi sesi uyuklatır mı ya! Gece biberonla süt vermeye devam ediyorum saat yarım gibi.
Müzikli kitapları sevmeye devam ediyoruz ama Meraklı Minik en sevdiğimiz. Çizimlerine, konularına bayılıyoruz, e tabi bir de kar masalı var.
Küçük sandalyesini yetişmek istediği her yere götürüyor Deniz, özellikle ışıkları açıp kapamak ve otomata basmak için.
Her gün kısa süreliğine de olsa su ile oynamasına izin veriyorum, her seferinde donumuza kadar ıslansak ta dert değil, seviyoruz şap şup el yıkamayı, kaptan kaba su aktarmayı hem böylelikle ben de rahat rahat mutfakta işimi yapabiliyorum yoksa eteğimden ayrılmıyor, tezgahta neler yaptığımı görmek için kucaktan inmek istemiyor, artık bu çok yorucu olmaya başladı, imdada su oyunu yetişti.
Televizyon seyretmiyoruz ama yılbaşında winnie the pooh nun yılbaşı temalı bir cd sini aldım, birlikte bir hikayeyi ikiye bölüp izliyoruz, hiç ısrar etmiyor, sanırım bu işin böyle olacağını sanıyor:))
Giysilerini kendi giyme,çıkartma çabası içinde, çok şirin olduğunu söylemeliyim. Ben, bezsiz bebek konusunda başarılı olamadım malesef. Bizim oğlan her ne kadar anadan üryan dolaşmayı sevse de bu şekilde dolaşmak istiyorsan çişini de klozete- lazımlığa yapmalısın diyoruz ama omuzunu kaldırıp ı ıh diyor kerata.
Geçen gün evde arabanın anahtarını unutmuşum tekrar eve çıktım kapıyı çaldım, beyefendi kapıda beni bekliyor elinde de benim şalım, unuttuğumu düşünmüş bana uzatıyor ben napiyim şimdi bu oğluşu, sıktırıp öptüm.
Annem annem şarkısı şu sıralar liste başı, bir de evirip çevirip "küçücükken başucumda bana ninni söylerdin" ninnisini dinliyor.
Zaman su gibi akıyor, sırada Allah'ın izniyle bir doğum günü kutlayacağız 18 şubatta. Bir ay kala evde yapacağım parti için süslemelere başlamam lazım.
Umut, yaşama sevinci, mutluluk hiç eksik olmasın içimizden, içinizden:))

5 yorum:

Deli Anne dedi ki...

Maşallah pek tatlı Deniz oğlan.. bukle bukle saçlar.. erkek çocukları daha zor Fadişim.. o enerji bitmek bilmiyor ve peltemiz çıkıyor bizim

FADİŞ dedi ki...

Sağol Delişim, daha bir gençken anne olsaydım derim hep, daha enerji dolu olurdum herhalde. Şimdide idare ediyoruz be canım, yanlız hiç hobilerime vakit kalmıyor, mutfağa bir perde dikeyim dedim ortalıkta sürünüyor elim ermiyor. Eşim belini sakatladı her şey bana kaldı kıpırdayamıyor, bir de öyle bir nazlı ki yanına yaklaşılmıyor.

Filiz dedi ki...

maşallah ya ne kadar tatlı oğlunuz.Allah mutluluğunuzu daim etsin..
blogunuzu izlemeye alıyorum..örgülerimi paylaştığım bloguma davetlisiniz:
filizinevi

FADİŞ dedi ki...

Teşekkür ederim Filiz, hoşgeldin:)

ada ve deniz dedi ki...

maşallah O'na. Eşine de geçmiş olsun. Tam ev taşımanın üstüne kötü olmuş

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...