17 Aralık 2010 Cuma

SAĞ İŞARET PARMAĞIM

Sağ işaret parmağımın üstüne çıkmayacak bir kalemle kırmızı bir nokta koydum.
Bu nokta kendime verdiğim sözü temsil ediyor. Bütün uğraşlarıma rağmen gün boyunca düzgün beslenen ve bana yasak olan ( yasaklar hep sevdiğim yiyecekler) tüm yiyecekleri yemiyorum, ara öğünlerime dikkat ediyorum lakin akşam eve geldiğimde bir bakıyorum dolapta kabak tatlısı, kurabiye, Deniz istiyor diye şipşak yapıverdiğim bir kek.....uzarda gider bu liste,  bende iştah çok. Bu gidişe bir dur demem gerekiyor, beş yıl önce sigarayı hayatımdan çıkarabildiysem eğer, şekeri, tuzu, beyaz unu da hayatımdan çıkarabilmeliyim, ben bunu yapabilirim diyorum. Cesaret verin, teşvik edin arkadaşlar buna ihtiyacım var.
Bir araştırmaya göre şişman insanlar kendini şişman olarak görmezmiş, bu doğru galiba balık eti olmaktan şişmanlığa doğru geçiş yapan ben, bazen aynaya baktığımda hiç fena görünmüyorum yahu boşuna telaşlanıyorum diyorum, sevdiğim bir elbiseyi alıyorum elime giymeye çalışıyorum ve olmuyor mümkün değil içine girmem, veriyorum zayıf birine bari dolapta beklemesin diyorum. Şişmanlık zamanla kabul edilebilir bir şey haline geliyor ama olmamalı.

Gözüm alışıyor şimdiki halime ve biraz daha kilo aldığımda bir önceki kilomla kıyaslıyorum, pek te yol almamışım diyorum, kendimi kandırıyorum. Motivasyon en önemli faktör sağlıklı kilo vermede. Bir ara öyle bir kaptırmıştım ki diyestisyenimin verdiği programla günde yarım saat yürüyerek ve onun verdiği listeye göre beslenerek yedi kilo vermiştim. Bir tiroit hastası olarak büyük başarı. Haşimoto hipotirodi rahatsızlığında kolay kilo verilmiyor. Şimdi ben bunları niye anlatıyorum, hadi be arkadaşım göster kendini, yürü be koçum kim tutar seni eşliğinde tekrar eski düzenime girmek dileğim.

7 yorum:

elifin terazisi dedi ki...

Başarabilirsiniz, hem o yiyeceklaeri neden hayatınızdan çıkarıyorsunuz anlamadım.İşin sırrı dengede, bakın aşağı yukarı 300 kişilik bir gurup mevsimlerden roma blogspotta toplandık,motive oluyoruz.Unutmayın bir kişi bile yapabildiyse siz de yaparsınız, sağlıklı günler dilerim:)

FADİŞ dedi ki...

Sağol Elifin terazisi, peki nasıl gidiyor sizin diyet? Önemli olan başlamak değil mi? Ben de bu gün başladım işte. Bende hipoglisemi var, şekerden uzak duruyorum, beyaz un da iyi gelmiyor bana.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Fadişçiğim, diyetisyeninin verdiği öğünleri 'bu çok, bu kadar yiyemem' demeksizin mutlaka yersen ve her daim tok kalmaya çabalarsan, o zaman tatlı-ıvır zıvır türü şeylere aşırı isteğin biraz azalır. Benim blogda light tarif çoktur, boş zamanında biraz gerilere git, bak. Her kekine yarım su bardağı eksik şeker koymayı, yağ yerine ceviz eklemeyi dene mesela. İstediğin zaman destek ve tüyo vermeye hazırım. Başarabilirsin ama, bu kesin..

ada ve deniz dedi ki...

Ben de takip ediyorum elifin terazisi'nin bahsettiği bloğu. Bak adresi de bu

http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/

Aslında geçen yıldan beri biliyorum ama o zaman zor gelmişti. Kendi kendime bir dünya bahane uydurdum. Bayramdan sonra ise Devrim'le birlikte başladık. Hoş o işte çıkan öğle yemeklerin yiyiyor, evde de artık diyeti bozmaya başladı ya...
Ben bayramdan beri 4 kilo verdim. Eski yemek düzenime göre yarıyarıya azalttım ve o kurabiyeler, bisküviler falan çıktı hayatımdan. Bir de akşamları kırmızı şarap içerdim (haftada bir kaç akşam) tamamen kestim. Bende de tiroid var, çok zor kilo veriyorum. Her gün ya 1 saat yürüyüş ya da pilates yapıyorum. Yolum çookkk uzun, biraz da bıkkınlık oldu ama verdiklerimi yeniden alacağım diye ödüm kopuyor. O gazla bakalım devam edebildiğim kadar....

FADİŞ dedi ki...

Lezzetli somunlar, her zaman doğruyu bilmek yetmiyor uygulamadıktan sonra, benim önce kararlı olmam gerekiyordu oda tamam, artık kararlıyım. Verdiğin cesaret için teşekkür ederim.

FADİŞ dedi ki...

Ada ve deniz, Mehtap Hanım'ın bloğunu ilgiyle takip ediyorum ama hazır hissetmiyordum diyete, dediğim gibi artık başladım, bütün gayretimle başladım. Teşviğin için sağol arkadaşım. Bayramdan beri dört kilo vermek harika bir şey, tebrik ederim seni, başarılarının devamını diliyorum.

FADİŞ dedi ki...

Ne kadar ilgilisiniz arkadaşlar, tekrar teşekkür ederim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...