17 Aralık 2010 Cuma

KURU PATLICAN KIZARTMASI

Bahar aylarında çalışmaya başlayıp yaz boyunca sebzelerimizi aldığımız bahçemizi hatırlarsınız, işte o bahçenin ürünü patlıcanları yazın kuruttum. Patlıcanları kesmeden, şerit şeklinde soyup dörde bölüp saplarından ipe dizip kuruttum.
Bir iki gündür annemin çok güzel yaptığı kuru patlıcan kızartmasının kokusu burnumda tütüyordu, akşam dayanamayıp yaptım.

MALZEMELER
Kuru patlıcan (istenilen miktarda ben üç kişilik hazırladım)
Un (kepekli un kullandım)
Tuz
Domates salçası, üç diş sarımsak, yoğurt (ekşi yoğurt olmasın, patlıcanın tadını bozuyor)
Zeytin yağı

YAPILIŞI
Kuru patlıcanları az tuzlu suda haşlayın  (aman dikkat edin çok eritmeyin), haşladıktan sonra suyunu iyice süzün. Bir tavaya zeytin yağını kızdırın ve patlıcanları sapından tutup una bulayın, kızgın yağa bırakın. Patlıcanların altı üstü kızarınca bir tabağa alın. Tavanın içinde kalan yağın içine ezilmiş üç diş sarımsağı ekleyip şöyle bir karıştırın, bir kaşık domates salçasını da ekleyin ve karıştırın, üç yemek kaşığı suyu bu salçaya ekleyin ve karıştırın. Sosumuz artık hazır. Sosu kızarttığımız patlıcanların üzerinde gezdirin. Yoğurdu da istediğiniz şekilde patlıcanların yanına ekleyin. Afiyet dolsun.



2 yorum:

OZAY dedi ki...

Ellerıne saglık .Guzel bır hafta sonu dılıyorum.Sevgıler..

FADİŞ dedi ki...

Teşekkür ederim OZAY:) Aslında merak ediyorum siz de böyle patlıcan pişirir misiniz? Yoksa bizim yöremize ait bir yemek mi? Daha önce araştırmadım.