4 Aralık 2010 Cumartesi

DOĞUM GÜNÜ KUTLAMASI














Güzel bir akşam geçirdik, Deniz pasta yeme konusunda sabırsızdı, mum üfleme konusunda ise çok istekli :))
Doğum günü kutlaması için fazla bir şey yapamadım; damla çikolatalı muffin ve çikolata şelalesi ve cart dor antepfıstıklı dondurmalı pasta vardı. Cup cake kalıbı ikeadan alındı fakat tepsinin boyu benim fırınıma uygun değildi biraz yamukta olsa yerleştirip kekleri pişirdim. Kek kalıbının hazne boyutu da benim istediğim gibi çıkmadı daha geniş bir form düşünmüştüm, kalıbı alırken dikkat etmemişim.
Muffin tarifine gelince "Bebek Dergisi" nin Kasım sayısından. Çocuklara sağlıklı menü bölümünden. Kolay bir tarif fakat yumurta sayısı ya arttırılmalı veya büyük yumurta notu düşülmeli. muffin hamurundan daha yoğun bir kıvamda oldu hamur ve dolayısıyle piştiğinde de istediğim yumuşaklıkta olmadı. Tadı güzeldi ama bir dahaki sefere şeker ölçüsünü daha az tutacağım. Tarif şöyle;

(12 adet için)
Malzemeler:
2 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/4 çay kaşığı tuz
100 gram bitter çikolata (bende damla çikolata vardı onu kullandım)
1 çay bardağı sıvı yağ
2 adet yumurta (bana miktarı az geldi) bilenler bir tavsiyede bulunabilir ben bu işin acemisiyim)
1 çay kaşığı vanilya
Hazırlanışı:
Fırını 180 derecede ısıtın, geniş kabın içinde un, tuz,toz şeker, vanilya, kabartma tozunu karıştırın. Başka bir kapta yumurta ve sıvı yağı çırpın, çikolatayı küçük parçalara ayırın ve bıçakla olabildiğince küçültün. Kuru malzemeye, yumurtalı karışımı tahta kaşıkla karıştırarak ilave edin. Son olarak çikolataları da ekleyerek karıştırın. Muffin kalıplarının yağlayın. hamuru kalıpların yarısını bir parmak geçecek kadar doldurun, fırına verin. Kibrit çöpüyle kontrol ederek içleri pişene kadar fırında tutun. Fırından aldığınız mafinleri soğumaya bırakın, ılıdıktan sonra kalıptan çıkarın.

Çikolata şelalesi (Dr. Oetker):
Sonuç garanti, hazır karışım;  ılık yemenizi hatta biraz sıcakken yemenizi tavsiye ederim. Toplam yapım aşaması 15 dk.

8 yorum:

Esra YILDIZ dedi ki...

Canım eşinin doğum gününü kutluyorum ,çocuğunuzla birlikte sağlıklı güzel günler diliyorum mutluluklar.

FADİŞ dedi ki...

Teşekkür ederim Esra Hanım, iyi dilekleriniz için sağolun.

Deli Anne dedi ki...

Fadiş'cim: nice yıllar olsun eşine de.. doğum günü için bir şey yapmadım diyorsun ama ben burdan epey iç geçirdim.. sevgiler.

FADİŞ dedi ki...

Gelecek doğum gününde daha da ustalaşırım kek konusunda herhalde, sen yeterki iste gönderirim bir doğum günü pastası delianne:)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Fadişçim, muffinler herşeye rağmen güzel görünüyor bence, dert etme. Ama oğlun hepsinden tatlı maaşallah, kıvırcık şey..Allah nazardan saklasın. Babaya da nice yaşlar tekrar..

Hande dedi ki...

Nice sağlıklı senelere sağlık ve mutlulukla..

FADİŞ dedi ki...

Lezzetli somunlar, bir ustadan böyle güzel sözler duymak hoş oluyor, teşekkür ederim:)
Hande, teşekkür ederim, hep birlikte inşallah.

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Mutlu seneler olsun sağlıkla yasayın hep birlikte,

Güzel bir kutlama olmus:)
sevgilerimle,
Figen Karavaş

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...