23 Aralık 2010 Perşembe

AŞURE


Bu aşure benim ilk aşurem, daha önce hazır karışımlardan yapmayı denemiştim ama baştan sona bir ritüeli var aşurenin ve Nezaket'imin cesaret vermesiyle ve işin çoğunu da onun üstlenmesiyle bu işi kotardık. Nezaket'in eline sağlık. Ben tarif vermeyeceğim ama aşure yapılırken teyzemizin yaptıklarını söyleyeceğim. Tencereye her malzemeyi eklediğinde besmele çekti ve aşurenin yapılışı bittiğinde üç İhlas bir Fatiha suresini okudu ve en son Yasin'i okuduktan sonra dağıtacağımız tabaklara koyduk aşureyi. İmkanı olan aşureyi bol yapmalı, öyle küçük kasede gelen aşurenin tadı hep damağımda kalır ve keşke daha fazlası olsaydı derim, bir de kalabalık aileler de var, aşure tadımlık kalıyordur diye düşünürüm. Ben de birer yemek tabağına koyup dağıttım aşuremi,Allah kabul etsin inşallah.
Nezaket Teyzemiz kendi çocukluğunda nasıl aşure dağıttıklarını anlattı. Büyük kazanlarla pişirilen aşureleri derin bir alüminyum kovaya koyar kapı kapı dolaşır kepçe ile dağıtırlarmış bol keseden, ne güzel.
Bir hikaye de ben anlatayım. 90' lı yıllarda ben ve kız kardeşim üniversitede öğrenciyken yine böyle aşure zamanında, bütün apartman, taze aşure kokusuyla dolmuştu, tabi bizim iştah kabardı, kapının çalmasını bekler olduk. Nihayet kapı çaldığında açtık kapıyı, karşımda gençten bir hanım şöyle bir baktı elinde aşure tepsisiyle, ay pardon yanlış kapıyı çalmışım dedi ve gitti. Bu anı hiç unutmam, kız kardeşim ve ben birbirimize baktık, kapıyı kapattık.
Aşure herkese dağıtılır, apartmanda yaşıyorsan bütün apartmana verilir, sadece tanıdıklara değil biz böyle gördük, olması gerekende bu. Neyse, lafı fazla uzatmayalım tatilde eve gittiğimizde ilk istediğimiz şey annemden aşure yapması olmuştu (nedense aklımıza bir pastaneye gitmek gelmemiş).

6 yorum:

yeliz dedi ki...

hay allah üzüldüm, canınız çekmiş ama ya :(

FADİŞ dedi ki...

Canımız çekmez mi hiç, hem de nasıl.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Fadişçim, eli değenin emeği mutlaka sayılır, senin de değdiğine göre eline sağlığı hak ediyorsun demek ki:) Allah kabul etsin canım..Sevgiler..

FADİŞ dedi ki...

Lezzetli somunlar, siz yok musunuz siz çok tatlısınız, teşekkür ederim:)

Ashley ★ dedi ki...

öğrenciyiz ve açlıktan ölmek üzereyiz,lütfen şu aşurede nbi tabak budapeşte'ye yollayın :)))

FADİŞ dedi ki...

Ashley kıyamam ben size tatilde gel bol kepçe yapayım ama eminim annen en alasını yapar sana, bak şimdi üzüldüm:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...